Tendre na nákup električiek budú pokračovať

Súťaž na dodávku nových trolejbusov sa v krátkom čase zopakuje.

Dve verejné súťaže na dodávku nových električiek pre Dopravný podnik Bratislava (DPB), ktoré boli vyhlásené v minulom roku a pred vyhodnotením ponúk ich priebeh prerušil Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO), môžu po rozhodnutí ÚVO o námietkach pokračovať. DPB informuje, že jedna z dvoch firiem, ktoré podali námietky, svoje námietky stiahla a podania druhej firmy ÚVO v plnom rozsahu zamietol. Obe súťaže pokračujú ďalej s tým, že lehota na predkladanie ponúk bola predĺžená do 25. apríla 2013, pričom dopravný podnik zároveň upravil tabuľky na vyhodnocovanie technického riešenia ponúkaných električiek.

Podľa informácií DPB, a.s., ÚVO zamietol aj námietky voči tendru na nákup nových trolejbusov. Avšak na základe následnej kontroly súťažných podkladov ÚVO rozhodol o zrušení predmetnej súťaže. Rozhodnutie o námietkach a kontrole je zverejnené na stránke ÚVO. Komisia úradu konštatovala, že obstarávateľ "postupoval v rozpore s § 9 ods. 4 zákona o verejnom obstarávaní, teda s princípom nediskriminácie, nakoľko požiadavka kontrolovaného na predloženie potvrdenia o schválení typu každého trolejbusu v Slovenskej republike už pri predkladaní ponúk nie je opodstatnená, a to z dôvodu diskriminácie záujemcov so sídlom mimo územia Slovenskej republiky, resp. tých, ktorí ešte nemajú typové schválenie vydané príslušným orgánom v Slovenskej republike, pričom by nestihli predmetné potvrdenia v lehote medzi vyhlásením predmetnej verejnej súťaže a lehotou na predkladanie ponúk získať a v rozpore s princípom transparentnosti, pretože dostatočne nešpecifikoval spôsob vyhodnotenia kritéria č. 2 „Cena údržby“ vo vzťahu k okolnostiam na uplatnenie si plnenia tej časti zákazky, ktorá je daným kritériom vyjadrená a zároveň v rozpore s § 35 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní, nakoľko stanovil pravidlá na uplatnenie kritéria č. 3 „Úroveň technického riešenia“ (technické parametre, ktoré sa dajú vyjadriť číselne) na vyhodnotenie ponúk diskriminačne a nepodporujúc čestnú hospodársku súťaž".

Verejná súťaž na nové trolejbusy sa preto v krátkom čase zopakuje s upravenými súťažnými podkladmi. Predbežné oznámenie o vyhlásení novej súťaže bolo zverejnené vo vestníku VO zo dňa 5.4.2013.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dispecer #36:
istý košický propagátor by sa mal teda posnažiť...
Reakcia na: Mike #27:
Ako som nedávno zistil, dokonca sa môže prihlásiť samotný Solaris s výzbrojou Škoda a / alebo Cegelec... ?
? obidvom
a gejzovi ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Reakcia na: 810zssk #33:
on nemyslel obálky s províziou, ale s ponukami ? ? ? ?
Reakcia na: Troleják #32:
Uz otvarali.
kedy otvárajú obálky?
Dufam ze nevyberu SKODU nakolko ich nakupili v Prahe a za pol roka sa zacali lamat napravy. Teraz im stoja v garazi a reklamaciu im nechcu uznat. Im co maju dobru trat a dokonca sirokorozchodnu.

Viem naivita rastie vo mne ale BOMBARDIER by bola dobra cena vs. kvalita...
Reakcia na: Mike #27:
Veru len hypoteticky, lebo aj veveričky v lese už vedia že Skodovka bude tlacena prihlasit sa s tym hnojom do tendra. Moj osobny typ: v 2.tendri budu SkodoSOR, Solaris Trollino a Bogdan s Cegelec. O HEsse pochybujem. Nevidel som ešte bodovane parametre, ale tipujem že to tesne lízne zase len ŠkodoSOR.
Reakcia na: Mike #27:
Ganz už patrí Škode.
Reakcia na: Dispecer #25:
Preco nie...
Reakcia na: 810zssk #24:
Hypoteticky sa škoda môže prihlásiť s karosériou 26/27/Tr a solaris trolino 12 a 18m povedzme s vyzbrojou ganz (mozno Cegelec?)
Reakcia na: 810zssk #24:
A myslíš, že by sa Cegelec prihlásil s Trollinom?
Reakcia na: AAA #23:
Su aj ine karoserie. A Solaris myslim nevyraba len Skoda
Reakcia na: LubomirM #22:
Keďže Škoda vyrába t-busy s karosériou Citelis, Solaris aj Sor, tak je to v zásade jasné.
A elektricky vyhra i tak Skoda, rovnako ako tbusy...
Reakcia na: 810zssk #19:
všetky nie ?
A kedy sa vyhlásia výsledky?? ?
Reakcia na: Petto #18:
A co ako? Peniaze zarobene na Slovensku sa nepocitaju do hospodarskeho vysledku, alebo co?
Reakcia na: aquila2 #17:
Rakusko nie je Slovensko
Reakcia na: Marek1978 #8:
ono to bude zase len a len o tom, ako moc budu usite korupcne upravene podmienky .. je to jedna z najvacsich zakazok na trolejbusy v regione. len priklad, ked sa tendrovalo v salzburgu smiesnych 12 trolejbusov, tak sa nielen prihlasilo ale aj sutazilo 7 ucastnikov! cize vyhovorky od belfi su jednoznacny dokaz o zmanipulovani tendra ...

Belkommunmash Minsk/BY
Carrosserie HESS AG Bellach/CH
SKODA ELECTRIC a.s. Plzen/CZ
Solaris Bus & Coach S.A. Owinska/PL
SZKT Szeged/HU
Van Hool NV Lier/B
Viseon Bus GmbH Pilsting/D
Reakcia na: TeBeCe #15:
Ved ani pri BA sa nikto neozval...
Reakcia na: 810zssk #14:
Ze sa nikdy nikto neozval...
Reakcia na: TeBeCe #13:
Ano, ale minimalne v pripade BB a ZA islo o jasne zmanipulovane tendre v prospech SORu. O PO neviem detaily, takze...
Reakcia na: 810zssk #9:
staci sa pozriet do Presova, Bystrice ci Ziliny ako velmi niekto iny chcel...
Reakcia na: Marek1978 #11:
Nebolo by odveci zahrnut aj tie 2 hnane napravy,ci specifikacia dezenu pneumatik. Naco nam budu nove trolejbusy ktore budu stat na Molecke alebo z oboch stran Kramarov ?
Ale jednoznacne som za klby s APU jednak aj ako zaloha za 25Tr aj za dost caste vypadky na dolnohonskej radiale.
Reakcia na: luky133 #10:
no pred schvalovanim noveho tendra sme pisali, ze by bolo dobre si premysliet aj klbaky s APU. Uvidime, ci nieco zmenili.
Takže ak sa nemýlim možno už začiatkom apríla budeme vedieť víťazov oboch električkových tendrov. ?
Čo sa týka trolejbusov rád by som tam videl aj pár kusov kĺbových vozidiel s APU keďže teraz sa opätovne ukázalo posledné týždne, že 25Tr dosť často vypadávajú. A na druhá stranu tých pár kusov by sa istotne využilo aj pri výlukách. ? V prvej verzii tendra som sa prikláňal k tomu názoru, že práve preto nechceli kĺbové trolejbusy s APU lebo ich SOR nevyrába. Tak uvidíme ako to bude teraz. ?
Reakcia na: Marek1978 #8:
Otazka je ci bude chciet. Myslim si ze je dovod obavat sa ze tam existuje kartel (hoci potvrdit sa to neda).
Reakcia na: 810zssk #7:
preco? Aj ked neviem presne bodovanie, ma velku sancu kedze tam bude podmienka, ktoru splna solaris, ale zase naopak sor nie. Ale vravim, vsetko bude zalezat, ktora podmienka bude ako bodovo hodnotena.
Solaris sa podla mna neprihlasi. Osobne by som v tendri rad videl Bogdan. Hess tazko povedat, oni su asi drahsi...

Do elektrickovych sa urcite niekto prihlasil, zrejme viac uchadzacov.
Reakcia na: Peto3700 #5:
okrem Solarisu to vidim na Hess a Bogdan
Čo sa týka trolejbusov, tipnem si: V novej súťaži sa prihlási okrem SORu aj... no napríklad Solaris, ale nakoniec to vyhrá SOR, ale už nie tak okato.

A čo električky? Niekto sa vôbec prihlásil?
Ešte nevieme na koľko je čo bodované a na akom "bonuse" sa dá v tendri podliezť ostatných uchádzačov. Ak bude náhodou nejaká doplnková výbava, či "dvere gratis" ocenené na viac bodov, tak už škoda aj sa s MHD zaoberať potom ...
Reakcia na: eMDi #1:
raz to predsa musí vyhrať ten, kto už rozdelil provízie .... a keď nie, tak sa vyradí niečo pre nepojazdnosť a využije sa časová tieseň na znásilnenie práva ....
dobra, ci zla sprava? nejak ju tazko viem vyhodnotit.