Prostredníctvom nálepiek na vozidlách sa má propagovať cestovanie s platným cestovným lístkom.
Dopravný podnik začne v najbližších dňoch lepiť nálepky na dvere vozidiel MHD s textom "Čierny pasažier cestuje za Vaše peniaze". Dopravca na svojej webstránke informuje, že "cieľom kampane je upozorniť a zároveň edukovať cestujúcu verejnosť, ktorá v mnohých prípadoch obhajuje ľudí bez platného cestovného lístka".
"DPB pravidelne zaznamenáva v súvislosti s výkonmi kontroly žiadosti o odpustenie pokuty, tie sa však po preverení spravidla ukážu ako neopodstatnené. Ak zistí DPB pochybenie pri výkone kontroly, vyvodí z prípadu patričné dôsledky," informuje DPB a dodáva, že v uplynulom období nasadil sprísnené kontroly. Jeho záujmom je však aj výchova cestujúcej verejnosti.
Takáto kampaň nie je neobvyklá. Napríklad regionálny dopravca v minulosti informoval čiernych pasažierov, že aj vďaka nim sa môžu rušiť spoje. Tento dopravca totiž cez počet predaných cestovných lístkov u vodiča eviduje vyťaženosť vozidiel. Ak sa predá málo cestovných lístkov, vykázaná vyťaženosť spojov bude nízka, čo v prípade regiónov často vedie často práve k rušeniu spojov.
Katka007
Správy na Markíze naozaj nepozerám ? ale predpokladám, že reálne je suma kampane vyššia. Keď sa dá ale veriť článkom, správam a pod. potom klimatizácia jedného autobusu vyšla 0,5 € (osobne tomu neverím, zrejme to bola "akciová" cena pri kúpe nového autobusu ).
Ale za tých 3000 € sa určite dal vybaviť nejeden autobus klímou, resp. sa dala táto suma použiť inak.
Dnes ráno pri ceste do práce bol v autobuse revízor. Chytil až troch čiernych pasažierov. Samozrejme im vystavil potvrdenia, budú zrejme platiť pokutu. Môže, ktorýkoľvek cestujúci niečo na tom, že takíto pasažieri sú ovplyvniť? Keby nebol v spoji revízor, pokojne docestujú a nikto o tom vedieť nebude. Tak teda, čo rieši táto kampaň?