Dopravný podnik obdržal ďalšie kĺbové autobusy SOR NB 18

Dňa 20. apríla 2012 začali prichádzať do vozovne Trnávka ďalšie nové kĺbové autobusy SOR NB 18. Prvé 4 autobusy obdržali čísla 1851 - 1854. Vozidlá sú v klasickom v červenom laku a dodané boli bez informačného systému. Autobusy už taktiež nemajú klimatizáciu priestoru pre cestujúcich. Podľa našich informácií by v krátkom čase malo prísť celkom 19 nových autobusov SOR NB 18.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #46:
mas pravdu ale na tieto linky (31,3983,21) by trebalo nieco lacnejsie ale rovnako dlhe resp. kapacitne napr.: SU20 alebo aj 3-článkové busy
Reakcia na: Petto #53:
Podla toho, ci nejake prejazdy, resp. delenky nebude robit Jurak. Ak nie, tak to nevyjde.
Reakcia na: Marek1978 #52:
Nebude to moc " na hrane" ??? Novych 19 vozov , ubudne tusim 4-5 Ikarusov ,cize + 15 vozov na 10 poradi 78čky a tusim 8 poradi 34tky. Ale ak vide 1.DP vyprava s rezervou aj pre 34,78 + vsetky sucasne linky, tak moze byt.
Reakcia na: Petto #51:
A este by mohla prevziat L34. To by malo vyjst.
Reakcia na: Marek1978 #49:
Som zvedavy,že ake linky prebere 1.DP z 2.DP. Tipujem to na 78čku.
Btw ked uz bude mat 1.DP iba SOR SHity (ikarusy 435 su už na 4.DP), tak linky ňou vypravovane by mohli byt oznacene ako garantovane nizkopodlazne. T.j 21,31/39,61,63,70
Vcera som siel v klimatizovanom buse a vsetky okienka pootvarane. Tak je otazka, ci sa ta klima vyplati pre yebnutych Slovakov.
No uz by mali byt vsetky
sorov je aktuálne 12. Ale ešte stále napr. nemajú naše ečv.
Reakcia na: kecho #43:
Tie asi padli na všimné.
Reakcia na: dpb #45:
31/39 uz von koncom nie. Najlepsi kandidati cez prac.dni su 83,98 mozno 21,ale 1.DP nehrozi.
DPB nemá peniaze (ani mat nebude) na1.kĺb. voz.
2.vyššie platy (predsa na sorke je vyšší plat ako na Solarise)
mercedesy treba na 93-ku, 31-ku a 39-nu i ked by sa tam hed opotrebovaly a znicily
Reakcia na: kecho #43:
Tak je 😞
Reakcia na: trac230 #42:
myslím, že 810zssk im už poslal 50 po prvých 50 soroch bez klímy 😉 a nič nepribudlo...
ten jeden cent im kludne zaplatim ale keby som vedel kam ho mam poslat ? kludne do vsetkych soriek bez klimatiky alebo by sa mohol niekdo z vedenia uskromnit a odratat si par centov z platu ?
Reakcia na: ZabliYute #40:
lebo klíma aj s montážou stojí podľa zmluvy závrtnýc 0,01€ za kus - položka v tendri (doplnková výbava) pri hodnotení tendra zaberala tuším 40% ?
Prečo tie autobuy nekupujú aj s klimatizáciou ?! ?
sorky klbove nemali ist na 2 kolonu? lebo ta uz ledva vypravuje svoje vrakosi 😃 😃
Takže 19 nových SOROV takmer istých, nevie sa niečo viac o Medveďoch mimo toho čo sa tu už písalo?
Reakcia na: 810zssk #33:
Tak dobre nevidim dnes na text, stratil som okuliare ?
Reakcia na: Mike #35:
V BA podmienkach ťažko porovnať prevádzkové náklady, nakoľko máme rôzne typy autobusov z rôznych období. Ale napr. z kalkulácie zverejnenej pri návrhu rušenia vychádza prevádzka SU15 lacnejší ako B741 CNG, ale drahší ako NB18.

Nejde ani tak o dĺžku, ale o kapacitu. Neviem si predstaviť aký môže byť rozdiel v kapacite medzi 12 a 13,5 metrovým vozidlom... 12-14 cestujúcich? Optimálne rozloženie by mohlo byť 7 (cca 15-20 cestujúcich), 10 (kde mini nestačí, ale 12m je veľa; cca 30-50 cestujúcich), 12(cca 50-75 cestujúcich), 15 (cca 75-100) a 18 metrový voz (cca 100-120). Tam kde sa v krátkych intervaloch zabezpečuje premávka 20 metrových vozidiel by už mal byť skôr vedený kapacitnejší druh dopravy.
Reakcia na: Valec #34:
To som písal, že podstatné sú aj prevádzkové náklady, že je dosť možné že tie sú rovnaké. Cena vozidla sa asi líši. Ja som nimi práveže rád jazdil, do príchodu MBCC to boli po stránke pohodlia vodiča najlepšie autobusy v celom dpb.
Ok, keď je dobré mať čo najviac segmentov dĺžok autobusov, tak okrem 7.5 9.5 10.5 12 15 18 20 potom navrhujem kúpiť aj 13.5 metrové autobusy (isto ich vyrába aj niekto iný ako sor), lebo sa nájdu linky kde je pri stanovenom intervale 12m voz málo a 15 veľa.
Reakcia na: Mike #31:
Rovno povedz, že ďalšie 15 metrové vozidlá by sa nemali kupovať preto, že s nimi nerád jazdíš... Prispôsobovanie ponúkanej kapacity obsaditeľnosťou vozidla má práve tú výhodu, že môžeš mať jednotný interval (tým pádom nadväznosti pri prestupoch, čiže výhody pre cestujúcich) a "prispôsobuješ" už len nasadenie určitého druhu vozidla. To sa dá samozrejme dosiahnuť aj nasadzovaní väčšieho vozidla, ale rozdiel (minimálne v obstarávacej cene, ale určite aj v prevádzkových nákladoch) 15 metrového sólo vozila a 18 metrového kĺbového musí proste niekto zaplatiť.
Reakcia na: MatejBA #29:
Ty sa tu dnes snazis dokazat ze nerozumies pisanemu textu? 🙂
15m vozy sa imho niekde hodia, len musia byt nasadzovane rozumne... Pokial ide o manevrovatelnost tak je to o tom ci sa to nasadzuje rozumne. Samozrejme davat 15m voz na ZV je nezmysel.
Reakcia na: MatejBA #29:
Áno, už som sa stretol s viacerými mestami, kde prevažnú väčšinu MHDčky tvoria 15 m busy. Určite, sú mestá, kde sú populárne ale rovnako sú mestá, kde je ich minimum alebo ich má iba jeden dopravca z viacerých, prípadne ich nestretneš vôbec...
A nehovorím že vyradiť,.. však solaris má dlhú životnosť a hádam aj tie many a medvede dva. Ale nič by sa nestalo keby sa potom už ďalšie 15 m vozy nekupovali. Áno myslím si že linky by sa mali obsluhovať 12 a 18m (príp. 20 m keď už teda..) vozidlami. Takisto je relatívne "nešťastné" riešenie 10.5 m bus. Na menej kapacitné linky do okrajových častí (príp. aj v centre ako napr. X13) nech ide 9.5, na bežné linky nech ide 12m sólo.
Reakcia na: MatejBA #29:
On nehovori o vyradeni, ale proste dalsie nekupovat. Radsej klbaky a zmenit intervaly.
Reakcia na: Mike #28:
Cize podla teba by sa malo vsetko okrem 12 a 18m busov vyradit? Logika jak hovado 🙂

15 metrove busy maju v systeme opodstatnenie HLAVNE ak by pri 18m busoch musel byt riedky interval alebo pre 12m busoch zas velmi husty. A ked vravis, ze 15m busy su tak naprd, preco ich potom vyrabaju a mnohe mesta ich kupuju, ked su tak hrozne zle a zle sa manevruju? 🙂
Reakcia na: MatejBA #27:
Všetky Tebou menované linky sa dajú riešiť úpravou intervalu na 12 alebo 18 m vozy. Ak je niekde kĺbak "veľa" to znamená že všetci sedia a zopár ľudí stojí? že sa vozia komfortnejšie? To podľa mňa nie je na škodu, to nie je to že by to bilo do očí keď je tam 1ciferný počet cestujúcich... A pokiaľ taký kĺbak nemá nejako vyššie prevádzkové náklady oproti 15m vozu (čo môže byť kľudne rovnako)...
Opakujem manévrovateľnosť 15m vozov nie je najlepšia, rovnako ich treba niekde garážovať. Aj zájazdy Bratislava (či ako sa volali) už pár krát ostali na rôznych miestach visieť s 15m manmi (ešte prvý krát keď mali nové liony ale aj teraz druhý krát), lebo robili ZV a mysleli si že prejde všade.
A tiež že koľko nehôd mali solarisy od septembra prvé mesiace ako prešli na druhú kolónu. (Rozumej toto chce extra zácvik pre vodičov na rozdiel od 12 či 18 m vozidiel kde si vodič vystačí s autoškolou...)
Reakcia na: Mike #25:
32 vikend - solo je malo, klbak vela, 88 ich prezije, urcite by sa zisli aj na L28, L74, L63, mozno casom aj na L37 (aj ked tam skor 12m), L50 by sa tiez hodili, L70 (tam zase neviem ci v spicke nie aj 18m), na L96 sa tiez uzivia ak nie je spicka.

Vyuzitie by u nas mali, len by to chcelo trochu vole 🙂
Reakcia na: AAA #12:
Alebo 39. ?
Reakcia na: MatejBA #23:
Na ake? pre ich horšiu manévrovateľnosť by som sa nebál počkať kým dožijú a vyradiť ich bez náhrady. Linky riešiť buď sólo alebo kĺb. vozmi a reguláciou ich intervalu. Ale myslím si že pokiaľ sa nejako divoko neprejavia vodiči 2dp (alebo nebodaj cestujúci), tak solarisy si ešte čo to požijú... akurát ten servis keby bol promptnejší... (zasa po vyjadreniach zo záhradkarskej éry sa niet čomu čudovať).
Reakcia na: MatejBA #23:
Ja by som sa nebal ani 15m tbusov (napr. na 212).
Reakcia na: MiroBA #17:
Skor by sa hodcil tender na 15m abusy - tie zacinaju byt celkom dost vyuzivane a urcite by sa hodili na viacero liniek.
Reakcia na: roman2 #20:
tender bol tuším na 40, takže maximálne 15
Reakcia na: Marek1978 #5:
Aj tak dobre ? tak tú predošlä reakciu beriem späť ?
Reakcia na: Marek1978 #1:
Koľko má byť tých MBCC?Tých zvyšných 20 podľa tendra na 45ks?
A Medvede na 4 DPA ostanú aj keby čo bolo, lebo su tam na ne zdvyháky, je to najnovšia vozovňa atď atď ? ?
Čo tu akože riešite ohladom Medveďov ?? Medveď a niaky totálny nezmysel ako je SOR,Solaris a Šrotelis načom robia viacery výrobcovia, napr. na SOR-ke robí viacero štátov v spolupráci s Ivecom atd akože SOR-ky nejsu motoricky zlé vozy, ale tak s Medveďom sa to nedá absolutne porovnať ?
Takže asi tolko k tomu ?
Tak to je viac než fajn keď príde ešte 35 tých nových autobusov z toho 15 MBCC. A kedy zhruba ich možno očakávať v premávke?
Inak ja si nemyslím, že kúpa MBCC bola zlá voľba. Ono je pravda, že cena je riadne vysoká a je problém teraz z peniazmi. Ale zase budeme mať 41 veľkokapacitných vozidiel, pri ktorých je predpoklad, že vydržia možno aj raz tak dlho než SOR NB18. Navyše nové vozidlá sa musia dokupovať tak či tak, pretože 14-16 ročné Ikarusy tu donekonečna nebudú a karosy CNG tiež nie.
V roku 2013 by sa aj hodil už vypísať tender na 100 18metrových autobusov ako náhrada za B741CNG.
Inak ešte otázka. Vie niekto, tie už dodané 4ks sú s klinatizáciou? Prípadne budú ešte nejaké ju mať?
21 a 61 su urcite velmi dobry vyber. Ovela vacsia logika ako viac CapaCity v Petrzalke...
Reakcia na: Marek1978 #13:
21 resp. 1 DP s Capacity by teoreticky mohla byt ,kedze je to "dieslova" vozovna, ale je vysoky predpoklad ze nebudu rozdelovat "41" ks Capacity medzi 2 vozovne.
Ako vidime, nove SOR NB Shity idu na 1.DP ,takze Capacity na 21/61 na 1.DP len velmi nizka pravdepodonost. No tym sa nepovedal, ze som proti 21/61 ?
Reakcia na: Marek1978 #13:
A aký je racionálny dôvod, aby Capacity nemohli byť na Trnávke? Na tieto autobusy sa skladajú daňoví poplatníci z celej Bratislavy, nielen z Petržalky a liniek, ktoré ju obsluhujú.
L21 ani 61 nerobi 4.kolona, takze nie.
Reakcia na: Solider #11:
Alebo 61.
Reakcia na: Petto #9:
Vozidlo, ktoré má nefunkčnú klimatizáciu a nemá otvárateľné okná, nemá v premávke čo hľadať. Netuším, kde sa ten senzor nachádza, ale keď vnútri cestuje sto ľudí, tak tí si v pohode vydýchajú vzduch, bez ohľadu na to, či je vonku 10, alebo 22 stupňov.

A horúcim kandidátom by mohla byť 21, tá si to zaslúži.
Reakcia na: Ttom #7:
83 podla mna urcite nie. Jednak robi aj 1.DP 83ku.. Horuci kandidat na Capacity su 98+93 podla mna. ?
Reakcia na: Solider #8:
No bud bola pokazena ( % pravdepodobnosti 10) alebo nebolo dostatocne teplo (90% pravdepodobnost) ..... ono je ta klima automaticka - zrejme su tam nejake tepelne senzory, na zaklade ktorych sa zapne.
Reakcia na: Ttom #7:
Fajn, lenže kto to zaplatí. Čo som šiel ostatne Capacity, tak už ani klíma nebola zapnutá (funkčná).
a to teda dojde este dalsich 15 MBCC? fajn, dufam ze pojdu konecne aj na 83 ☺
Solider sa pýta oprávnene, opcia znamená len možnosť odobratia, no DPB už rozhodol.

Pre info. Medaky stali 585 000, no kedže to čerpáme cez úvery, tak si povedal ešte aj málo - 700 000 EUR. ?
Reakcia na: Solider #4:
ano, ale tender bol na 40ks a asi sa musia aj odobrat.
Reakcia na: Marek1978 #3:
Neboli náhodou zvyšne kusy len v rámci opcie?
Reakcia na: Solider #2:
zmluva nepusti.
Reakcia na: Marek1978 #1:
Počkaj, to tu budú chodiť ďalšie "úsporné" Mercedesy za 700-tisíc eur so spotrebou 50 litrov na 100 kilometrov?
a dalsie sa uz dorabaju vratane medvedov.