Na Kamennom nám. vypnú semafory, električky aj chodci budú menej zdržaní.
Od soboty 14. apríla 2012 bude skúšobne vypnutá svetelná signalizácia na Kamennom námestí a na križovatke Štúrovej a Jesenského ul. Cieľom je overiť, či budú električky po jej vypnutí prechádzať plynulejšie, čím by bolo možné skrátiť jazdné časy pre cestujúcich a znížiť náklady dopravcu. Získať by mali aj chodci. Vďaka prednosti pred autami tak budú môcť prechádzať križovatkami vždy, keď nepôjde električka. Električke bude vždy nutné dať prednosť v jazde, vodiči však boli požiadaní o zvýšenú opatrnosť.
Signalizácia stratila opodstatnenie po uzavretí výjazdu od Námestia SNP. Odvtedy chodci, električky aj autá často čakajú na "neviditeľných" účastníkov cestnej premávky, ktorí dostávajú zelenú aj vtedy, ak jednotlivými časťami križovatky neprechádzajú. Zdržanie tak v súčasnosti dosahuje niekoľko desiatok sekúnd.
Mike
Brno je príkladom ako sa to dá... v spomínanom uzle totiž chodia aj el. aj autá doslova krokom...
Reakcia na #8 od david1:
To je jediné riziko popoludňajšia špička 15:00-18:00 chodci vs. autá na špitálskej v smere od Amerického nám na Štúrovu. Lebo v tom čase sú tam intezity chodcov také silné, ako píšeš že sa tam ľahko vytvorí súvislý prúd a aj záťaže IAD sú tam také veľké že tam hrozí súvislá kolóna od 29.8. so zdržaním áut kľudne aj vyše 10 min.. (čo bolo počas rovnakého experimentu ktorý bol v roku 2007 počas týždňa). To je ale aj kvôli samotným vodičom, že nevyužijú pár sekúnd pauzu keď tade nejde žiadny chodec ale čakajú lebo sa vždy nejaký blíži...
Otázky ale sú:
1. či tento negatívny jav (teda kolóna povedzme od Mariánskej po spomínanú križovatku) nenastáva občas už dnes (napr. kvôli odbáčajúcim autám na Kolársku)
2. a ak tento problém naozaj nastane, či kvôli jednému kolíznemu bodu ktorý môže spôsobiť problém pracovné dni (aj to nie vždy) poobede počas povedzme 3 hodín riadiť celú križovatku v čase 6:30-21:00..