Chybou je, že každý vodič sa hneď chmátá vrátiť späť do grafikonu a dispečeri toto vôbec nezvládajú. Ak už 15-min. všetko stálo, mali sa pripraviť na to, aby sa len časť vozov otočila naspäť (u tých, kde to má zmysel) a časť odjazdila celý spoj a napájala sa na grafikon až neskôr. Len táto časť organizácie vždy zostane na svojvôli vodiča.
Riešenie, že zbehnem do Krasňan, zoberiem náhodný voz a spravím otočku do Rače je zo skupiny sci-fi a spôsobilo by len nové komplikácie. A to už nespomínam, že striedači na Vinohradoch nemajú papiere na nič z Krasňan (vzhľadom na čas výpadku tam možno ani nebolo čo zobrať).
Naozaj si myslíš, že ktorékoľvek mesto veľkosti Bratislavy (a väčšie) by pri takomto masívnom výpadku EE malo zabezpečenú náhradnú dopravu v primeranom, alebo aspoň minimálnom rozsahu (ak pošlú 3 autobusy ako zálohu za celú radiálu, to už nemusí jazdiť vôbec nič)?
Pre informáciu ako funguje komunikácia so ZSDIS: príloha.
Čo sa týka záložákov, do 15 minút vyrazilo 12 vozidiel (to je viac, ako donedávna vôbec existovalo ZV) a takisto sa za cca 10 minút zaviedli odklony. Ale keď naraz padne elektrická trakcia takmer v polke mesta, tak to by nevyriešili lusknutím prsta ani neviem kde na Západe.
Je mi ľúto, že Andy vymrzol, ale -> www.zsdis.sk.
Železnica to má ošetrené. Horšie je, že pri poruche ZZ je tak znížená priepustnosť staníc i tratí, že to skoro nemá význam.
Inak v civilizovanom svete (nie na Severnom Balkáne) je ZZ napáajné vždy dvojzdrojovo a napriek tomu práve s mojom smere z domu do práce včera ráno nastával veľký zmätok, bo namrzlo vedenie, takže:
Rýchliky s príprahom okuliarnikov zastavovali ako zrýchlenky.
Zrýchlenky s príprahom dvojkocúrov zastavovali ako osobáky.
Osobáky medzi Benešovom a Strančicami jazdili kyvadlovo, miesto dvoješusov jazdila Trionova a samozrejme nejaké autobusy, ktoré sa podarilo pozháňať. Ale nejako sme sa dostali všetci.
Na týchto tratiach to nie je možné vzhľadom na ich frekvenciu a krátkodobú poruchu. Oveľa menej škôd a problémov narobí prerušená premávka na hodinu, ako núdzový režim premávky, kedy by hrozilo všeličo iné...
Myslím, že priecestia sú najmenší problém (tie by navyše mali mať záložný zdroj na cca. 8 hodín). Skôr ide o to, že trať 131 je diaľkovo ovládaná z Dunajskej Stredy a teda by najprv bolo potrebné porozvážať zamestancov ŽSR (výpravcovia, výhybkári) na stanice, aby ich mal kto obsluhovať aspoň v nejakom núdzovom režime
TeBeCe