Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Radsi se kouknete na tuto stranku www.bvg.de, a pak kliknete na FUN and MORE, uvidete jak jezdi U-bahn, bus, tram a S-bahn, tak takove web stranky se daji opravdu jen zavidet.Kolonka FUN and MORE je v pravo nahore pod zlutym logem BVG.
Martin> To vôbec nevadí, že píšeš česky. Myslím, že na Slovensku nikto s češtinou problémy nemá. Naopak, som rád, že táto diskusia nie je len o Slovensku, ale aj o Českej republike, pretože u vás bol až donedávna veľmi podobný vozový park tomu našemu a teraz je už čo porovnávať.

Color> Okay, K2S a T3S už v prehľade vozidiel sú, ale nie ako samostatné položky, nakoľko to vôbec nie sú nové električky.

All> Vo fóre sa objavujú zaujímavosti, ktoré by bolo dobré hodiť do pripravovanej rubriky Články na týchto stránkach, pretože sa v Diskusnom fóre zobrazí len najnovších 10 príspevkov a veľa ľudí sa nepozrie na tie staršie, takže mnohé zaujímavé veci upadnú do zabudnutia. Preto navrhujem všetkým, ktorí by radi napísali nejaký článoček (napr. o doprave v Berlíne alebo o nízkopodlažných autobusoch v ČR), aby sa s nami skontaktovali. Taktiež ak by mal niekto s vás záujem spracovať informácie o niektorom slovenskom (zatiaľ) meste (trasy liniek, tarifa, vozový park, fotky...), radi sa s ním dohodneme na spolupráci.
dik d3ko,
dalsie obrazky som zatial nestihol ... pondelok
inak tie veci co sme sa bavili si mohol pokojne doplnit, aj som ti pisal reply, len mi to nechcelo dorucit :-(((
inak uzemny plan na bratislava.sk, co tu uz tusim niekto spominal, je naozaj zaujimave citanie, vrelo odporucam
COLOR>
O tom, ze na linke 7 jazdia T6A5-ky sa tu uz myslim pisalo. Takisto cez vikendy sa nasadzuju na linku 5 vozy K2 aby usetrili vozokilometre. Totizto, kilometre sa pocitaju tak ze suprava sa bere ako dve eliny samostatne. Takze sedmicka ma kratsiu trasu, preto su tam T6A5 a na jedenastke su zase K2(S), lebo ma dlhu trasu...

Tie transparenty na 7104 maju este slabsie LEDky. 7107 a vyssie maju svietivejsie LEDky, ale takisto tam maju tie zelene terciky (LED su iba ako osvetlenie). Inac konstrukciu transparentov, typy a pod. si mozes pozriet na www.buse.cz

Sufus>
Elektricky u nas zvyknu cuvat vecsinou len vo vozovni na kratkej vzdialenosti, alebo vynimocne ked sa nieco stane a treba niekam nacuvat (napr. ked sa pokazi voz a pri kuplovani dalsim vozom zlomia zadne spriahadlo, kedze ten pokazeny zabudnu odbrzdit :-)))))) )
Milí kolegovia, minule som mal tú česť navštíviť mesto Hradec Králové. Nielen že mesto samotné je nádherné, má aj výborne vyriešenú dopravu - automobilovú i MHD. Na niektorých zastávkach sú digitálne displeje ukazujúce najbližší odchod danej linky. Bol som tam cez víkend a klasické Karosy som videl asi dve, 14Tr-ku jednu a 15Tr-ky dve, inak VŠETKO nízkopodlažné CityBusy a 21Tr-ky a na menej vyťažených linkách maličké SOR Lili... Pozrite sa sami na http://mhd.misto.cz .
Na okraj: mesto Hradec Králové má asi 105 000 obyvateľov.
Promiňte, že píšu česky, protože jsem z Prahy. A k té Karose B931E Vám můžu říci, že je to povedený
autobus, který ovšem v Praze nenakupujeme od roku
1999, kdy Karosy řady 900 tvoří zhruba 35% vozového
parku z 1350 autobusů. Dnes se spíše orientujeme na francouzsko-
české nízkopodlažní Karosy-Renault, kterých máme 172 + 3 Neoplany a na příští rok je objednáno dalších 50 krátkých a 3 první nízkopodlažní kloubové
autobusy v ČR Karosa-Renault. Dozvěděl jsem se, že
Karosa postavila na Slovensku závod na montáž řady
B900, po kterých není již taková poptávka, protože
i v jiných českých městech nakupují nízkopodlažní
vozidla. Po ČR jezdí cca 300 Renaultů, zajímalo by mě, kolik jich máte Vy, protože jsem nikde na internetu nenašel váš stav voz. parku.
Zde Vám posílám základní technické údaje o autobusech Karosa:
B931E:31 míst k sezení, 63 ke stání, motor
Liaz (175kW), Renault (188kW)
převodovky (Voith a ZF) Praga typ B932E
B941E:42 míst k sezení, 118 ke stání, motor
Liaz (175kW), Renault (217kW)
převodovky (Voith a ZF)
Karosa-Renault Citybus:26 míst k sezení + 6 sklopných, 73 ke stání, motor Renault (188kW)
od roku 2001 motor Iveco (228kW)
Kloubovou verzi Vám nemohu ještě sdělit.
DP: K-B931E používam pomerne často (skoro denne) a mám dojem, ze od čias, ked začali používať motory Renault, že to viac hučí. A tie nové sedadlá, čo sa do nich montujú - ja neviem, sú síce na pohľad veľmi pekné, ale podľa mňa tvrdšie a nepohodlnejšie ako pôvodné koženky... (ináč K-B931E sa na SK bežne vyskytuje - B. Bystrica, Žilina, Prešov, Košice...)
-Diky ze konecne viem preco su druhe vagony niekedy tak spinave (hlavne predne sklo-to je na hanbu)
-Ja som v zivote nepovedal ze SOR je bez chyby. Ja len ze sa viac oplati, ak sa dorobia take detailiky ako prevodovka, pipanie (co je to zac?), hlucnost, rychlost a tak...
-Sufus>ked elina cuva, tak to nie je az tak hrozne ako ked si to frci 60 kilometrovou rychlostou
-Nizkopodlazne busy: ano, mame ich malo ale podla mna to zase netreba prehanat
-LEDky: vsimol som si, ze na 7107 svietia silnejsie ako na 7104 ale to je detail, mozno je to tym ze 7104 ma tusim este tie zelene bodky a 7107 uz len LED. Su uplne genialne.
-Mam pocit ze 7053 som sa este neviezol, na akej linke zvykne premavat?
-Preco DPB meni vozy na linkach? Zazil som ze nieco chodilo na linke 5, potom na 9 a neskor na 7.. btw. kedysi chodila 7 na K2 a teraz na supravach T6A5
-D3K0, Spectre-v sekcii elektricky by ste mohli napisat, ze v K2 su aj K2S, ja som to polhodiny hladal, takisto T6A5
V Berline jsou tri pasma oznaceny pismeny A,B,C,
tarif je takovy ze palti vsichni stejne a to v pasmech AB, BC - 4,DM, a ve vsech trech 4,50 DM.
Jizdenka plati na 2 hodiny.
Jednodenni jizdenka je v pasmu AB za 8,70 DM.V pasmu
BC za 8,80 DM, a vsech trech pasmech za 9,90 DM.

Jizdenka na 7 dni je v pasmu AB za 42,- DM
v pasmu BC za 44,-DM
a ve vsech trech pasmech za 52,- DM
LEPSI ADRESA BERLINSKEHO DOPRAVNIHO PODNIKU JE www.bvg.de ....je tam uplne vsechno
ADRESA BERLINSKEHO DOPRAVNIHO PODNIKU JE www.fahrinfo-berlin.de ....maj fakt nadhrne vozy metra tram s-bahnu a busu...
Mercedes ma take svoji stranku, ale v nemcine...www.mercedesbenz.cz
A SETRA ma taky svoji stranku, tam je to bud v nemcine, anglictine,italstine a francoustine...
www.setra.de
Mam dalsi.... www.neoplan.de ...ale je to v nemcine
Mam dalsi adresu, tentokrat na Renault, ale je to ve francoustine .... www.renault.fr
POZOR-------POZOR--------POZOR----------POZOR
Karosa ma svoji web stranku.... www.karosa.cz
- Nejaká 15TrMka skutočne na každom vnútornom informačnom paneli píše úplne niečo iné. Ale sú tu aj električky, ktoré na klasickom číselnom paneli majú vysvietené zrejme čosi ako názov zastávky, lebo tam svietia riadne haluze.

- Samozrejme mi je jasné, že ak by sa v BA financovalo čosi ako metro, ostatné regióny by frfľali. Ale treba si uvedomiť, že zatiaľ čo v BA sa produkuje 30% HDP, z rozpočtu dostáva len okolo 3%, takže nech sa to ostatným páči alebo nie, väčšina daní vybraných v BA ide do iných regiónov.

- BS 170 u nás? Hahaha :)))

- Čo sú to v Prešove za transparenty? Zaujímavé, ale možno lepšie ako tie izraelské, čo boli na Tam-Busoch. Už nie je funkčný ani jeden...

- Sufus, prosím ťa, ty si myslíš, že tu niekomu ide o estetiku? Tu ide všetkým len o peniaze. Veď aj teraz - všetky autobusy sú také špinavé, že zvnútra ani nie je vidieť cez okno von. Ale my tu čakáme, až prestane mrholiť, pretože keby sme umyli autobusy teraz, bolo by to neekonomické...

- O stanici filiálka by sa dalo debatovať dlhšie. Je v tom zamotanej toľko politiky, až to pekné nie je. Keď sa uvažovalo o prepojení Vajnorskej a Račianskej ulice električkami cez Riazanskú, nemohlo sa to spraviť, lebo sa vraj mala elektrifikovať trať na Filiálku, kde mala byť koncová stanica. Vtedy sa to hodilo. A teraz sa nevie mesto (resp. Nové mesto) dohodnúť so ŽSR, či by tam bolo lepšie urobiť stanicu alebo mrakodrapy. Hlavne, že to celé oplotili betónovým múrom a kradne sa tam jedna radosť, o bezdomovcoch a drogových dealeroch nehovoriac.

- Tam, kde dnes stojí veľká VÚBka sa rátalo so stanicou metra. Postupne si zastaváme celé mesto, a potom začneme rozmýšľať, prečo sa na nejakú ulicu nezmestí električka, alebo prečo máme málo zelene. Prípadne si zrušíme typické bratislavské výhľady ako napríklad na Slavíne... Ale to už odbieham od dopravy...
Uz nekdo ze Slovenska jel autobusem Karosa B 931e ?
Pokud ano,jak se vam interier a zevnejsek busu libil?
Jediný bus Tesco, čo poznám, je 4208 s reklamou Tesco. Nová reklama Ericsson je na T6A5 č. 7927 + 7928.
Aj Ikarus 415 neznameho cisla ma reklamu na obch. centrum DANUBIA, kam jazdi zadarmo. V letaku TESCO bol tiez nejaky bus zadarmo neviete niekto o tom nieco? A co Soravia mejazdi vianocny expres SPS?
Elektricka 7732 beha s novou reklamou. Videl som ju len chvilu a nestihol som zistit co tou reklamou xel autor povedat :-)) (ale zda sa mi, ze je to reklama na nejaku reklamnu agenturu)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.