VehiclesTrolleybuses › Škoda 15 Tr & Škoda 15 TrM

Škoda 15 Tr 10/7 #201
Škoda 15 Tr 10/7M #239
Škoda 15 Tr 10/7 #228
Škoda 15 Tr 10/7M #232

Fleet List

Set Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Škoda 15 Tr 10/7 201 – 210 1993 1995 2011 – 2019 10
2. Škoda 15 Tr 10/7 226 – 229 1994 1995 – 1996 2018 – 2019* 4
3. Škoda 15 Tr 10/7M 230 – 234 1997 – 1998 1998 2014 – 2018 5
4. Škoda 15 Tr 10/7M 235 – 237 1999 1999 – 2000 2012 – 2018 3
5. Škoda 15 Tr 10/7M 238 – 240 2001 2001 – 2002 2015 – 2018 3
6. Škoda 15 TrM 241 – 243 2002 2002 2018 3
7. Škoda 15 Tr 08/6, Škoda 15 Tr 03/6 246, 245, 244 1991 – 1992 2007 – 2008 2013 3
Total 1991 – 2002   31
* Historic vehicle saved

Technical Data

Length 17360 mm (15 Tr)
17720 mm (15 TrM)
Width 2500 mm
Height 3410 mm
Height of floor 750 mm
Doors 4
Number of seats 44 + 1
Number of standing places 106
Design load 150 + 1
Weight of unloaded vehicle 15800 kg (15 Tr)
16400 kg (15 TrM)
Gross vehicle weight 26600 kg (15 TrM)
Motor control Škoda, pulzná RCT-tyristorová
Engine 6 AL 2943 rN (750 V)
Continuous power output 120 kW / 1600 rpm (trvalý)
240 kW (krátkodobý maximálny)
Number of motors 2
Maximum speed 65 km/h
Axles stredná a zadná: Rába, tuhá, hnacia (15 Tr 03/6)
stredná a zadná: Škoda HN2, tuhá, hnacia (15 Tr 10/7, 15 Tr 08/6)
stredná a zadná: Rába, tuhá, hnacia (15 TrM)

Photos

Vehicle catalogue

201 202 203 204 205 206 207 208 209 210

226 227 228 229

230 231 232 233 234

235 236 237

238 239 240

241 242 243

246 245 244

Legend and statistics

228vehicle in service: 1 (3.2 %)
201withdrawn vehicle: 30 (96.8 %)
228historic vehicle: 1 (3.2 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Fotografia z roku 1994 pred spustením prevádzky a za ňou nasledujúca fotografia #201 ukazujú na to, že pôvodná schéma nebola ani tak odlišná ako skôr náter bol nekvalitný (aj keď je možné, že to bol mierne odlišný odtieň). Trolejbusy na snímku z roku 1994 (vrátane #201) sú sýto zelené, #201 v roku 2001 je "vypĺznuté khaki".

Keď som si našiel cez Google trolejbusy v Teheráne, tak sú takisto zelené a je známe, že žilinská schéma vznikla z teheránskej.
tbusabustram6609

tbusabustram6609

Reply on: Edelweiß #12:
No aj tak nam to nepomoze s tou vecou pre ktoru si myslim ze sa tu objavil tento koment. Ale ked ide o inu vec tak sorry 😃
Prosim vas, nema niekto odfoteny vyrobny stitok lubovolnych Miek z najnovsej serie #239 - #243 ? Ak ano, dalo by sa ho nahodit sem alebo pripadne na mail ? Dakujem.
vsetky 15Tr/M su vyradene, nie odstavene okrem 228^
Reply on: Viko #7:
Áno, pokiaľ viem, sú priamo z Ostrova.
Reply on: Majo #8:
To je opat kvoli tomu, ze Bratislava zacala kupovat 15 TrM az v roku 1997, kedy sa montovali uz Raby 518. 6639 je z roku 1995, pochadza z rannej serie 15 TrM ktore boli osadzovane napravami HN2. Doteraz ich je vidno este napr v Usti nad Labem.
Reply on: S499.1023 #6:
Nie, všetky bratislavské 15TrM okrem ojazdenej zo Zlína (6639) mali nové Ráby.
Reply on: S499.1023 #6:
Prosím ťa, nevieš, či nápravy HN_ si robila Škodovka sama v Ostrove, alebo je niečo pravdy na tom, že ich skladala Tatrovka v Bánovviach?
Reply on: Edelweiß #5:
K tým nápravám: HN2 sa začali používať kvôli hlučnosti náprav Rába 118 s čelným ozubením. Lenže HN2 je len jemne upravená náprava HN1 z 9Tr (odpruženie vzduchovými vakmi a celistvé disky kolies miesto trilexov) a trpí o.i. napríklad zatekaním oleja do brzdových bubnov. Preto keď Rába prišla s novými, tichšími nápravami 518, dostali zákazníci možnosť si vybrať (myslím, že napr. Bratislava brala až do konca HN2).
Ak myslite 15 TrM z roku 1997 a novsie ( pocinajuc cislom #230 ), je to dane tym ze zhruba v tom roku sa zacali pouzivat napravy Raba novsieho typu ( 518.06 ). Uplne prve 15 Tr boli vybavene Rabami 118, neskor sa pri novsich seriach davali napravy Skoda HN2. Zilina dostala prve 15 Tr az v roku 1993, ktore mali napravy HN2.

Trafa to urcite nie su, je to centralne mazanie zberacov. Niekto znalejsi nech ma prosim doplni.
Neviete prosím náhodou, prečo Žilinské 15TrM-ky majú vzadu Rábu? Lebo (čo som čítal inde) Rábu používali v skorších sériach a kvôli hluku potom dávali HN2-ku?
Navyše, táto Rába vyzerá byť trochu iná (nie ako v starých modeloch (viď ev.č.#244 118.06). Je to už nejaká nová verzia?

Prípadne prečo 239-243 majú ako jediné pri zberačoch akoby "trafá"? (Sorry, som laik, ktorý sa vozil ako decko do školy 14/15Tr a teraz ma začali fakt zaujímať) 🙂
Reply on: Mongolec #2:
aha. Skoda. Dik za info
Reply on: Lurnak #1:
Žiadne 14Tr ani 15Tr sa už v premávke s cestujúcimi od jari neobjavujú. Evidencia na iMHD je neaktuálna.
Nevie niekto kedy a kde tieto zvyšné 14 a 15Tr-ky jazdia? Neviem ich nájsť