Úvod

Nízkopodlažné vozidlá Solaris Urbino 12 produkovala poľská spoločnosť Solaris Bus & Coach (pôvodne Neoplan Polska) od roku 1999 ako prvé autobusy pod značkou Solaris. Zo základnej 12-metrovej verzie s naftovým pohonom boli postupne odvodené aj iné dĺžkové varianty i vozidlá s alternatívnymi pohonmi. V priebehu výroby tohto typu bolo predstavených niekoľko modernizovaných verzií (generácií) modelového radu Urbino.

V nadväznosti na testovaciu prevádzku autobusu SOR NB 12 si DPMŽ zapožičal prostredníctvom spoločnosti Solaris Slovakia krakovský autobus evidenčného čísla PU898.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Solaris Urbino 12 KR 286LS 2009 2011 2011 1
Spolu 2009   1

Technické parametre

Dĺžka 12000 mm
Šírka 2550 mm
Výška 2850 mm
Výška podlahy 320 mm (1. - 2. dvere)
340 mm (2. - 3. dvere)
Rázvor 5900 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 28 + 1
Počet miest na státie 72
Celkový počet miest 100 + 1
Klimatizácia Konvekta

Fotografie

Opis

Samonosnú karosériu dvojnápravového autobusu zvarili z nehrdzavejúcich oceľových profilov, bočnice zvonka oplechovali oceľovým plechom. V pravej bočnici osadili troje dovnútra sa otvárajúce dvojdielne dvere. V interiéri osadili plastové sedadlá s textilným poťahom STER 6MN. Pre cestujúcich na invalidných vozíkoch umiestnili pri 2. dverách výklopnú nástupnú plošinu. Nástup do vozidla uľahčili aj naklonením vozidla v zastávke, tzv. kneelingom. Sklá osadili technológiou lepenia. Vodičovi umožnili lepší výhľad z vozidla znížením čelného skla v pravej časti. Vetranie interiéru zabezpečili výklopnými stropnými vetrákmi a posuvnými hornými časťami bočných okien. Chladenie interiéru zabezpečuje klimatizačná jednotka Konvekta. Motor umiestnili v zadnej časti vozidla, nádrž na naftu osadili pod sedadlami na pravej strane v blízkosti prednej nápravy. Autobus vybavili jednou natáčacou nápravou a zadnou hnacou nápravou. Vozidlo vybavili informačným systémom R&G Mielec.

Prevádzka

Autobus bol v prevádzke na linkách MHD Žilina od 9. do 22. decembra 2011.

Vyraďovanie a likvidácia

Vozidlo bolo po skončení testovacej prevádzky vrátené dopravcovi MPK Kraków.

Katalóg vozidiel

KR 286LS

Legenda a štatistika

KR 286LSvyradené vozidlo: 1 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.