VozidláRegionálne autobusy › Karosa ŠD 11

Karosa ŠD 11 #ZA-043HN po rekonštrukcii na historické vozidlo

Úvod

Karosa ŠD 11 je autobus určený na diaľkovú a zájazdovú dopravu vychádzajúci zo základného modelu ŠM 11. Bol vyrábaný firmou Karosa Vysoké Mýto v rokoch 1968-69 a 1974-81. Vozidlá ŠD 11 boli produkované v rôznych verziách, ktoré sa od seba odlišovali použitými komponentami a úrovňou výbavy.

Spoločnosť SAD Žilina zakúpila jedno ojazdené vozidlo typu ŠD 11 2040 s cieľom jeho rekonštrukcie na historické vozidlo.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa ŠD 11 2040 ZA-043HN 1980 2017 —* 1
Spolu 1980   1
* Zachovalo sa historické vozidlo

Technické parametre

Dĺžka 11170 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3120 mm
Výška podlahy 885 mm
Rázvor 5500 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 45 + 1 + 1
Celkový počet miest 45 + 1 + 1
Pohotovostná hmotnosť 9800 kg
Celková hmotnosť 14250 kg
Motor Škoda ML 634, naftový vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 141,2 - 154,4 kW / 2000 rpm
Objem motora 11940 cm3
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Prevodovka Praga 5P 80.29, manuálna, 5-stupňová
Zapaľovanie PAL
Riadenie Technometra 712 HRS 350-6, hydraulické monoblokové servoriadenie
Nápravy predná: Liaz, nezávislé zavesenie kolies, rovnobežníková konštrukcia s nerovnako dlhými ramenami
zadná: RÁBA A 018, hnacia, tuhá s planétovou prevodovkou v nábojoch kolies, stály redukčný prevod
Pneumatiky 10,00-20

Fotografie

Opis

Samonosnú karosériu dvojnápravového vysokopodlažného autobusu zhotovili z šiestich panelov. Nosný rošt, bočnice, strechu a čelá spojili pomocou skrutkových a nitových spojov. Naftový motor Škoda ML 634 umiestnili naležato pod podlahou pred zadnou nápravou. Prenos krútiaceho momentu motoru na zadnú nápravu zabezpečili prostredníctvom manuálnej prevodovky Praga. Nástup a výstup cestujúcich umožnili dvojicou jednokrídlových manuálne otváraných dverí. Zasklenie vozidla previedli osádzaním okien do gúm.

Vozidlá vybavili polohovateľnými sedadlami s textilným poťahom v usporiadaní 2+2. V priestore predných dverí osadili sklopné sedadlo pre sprievodcu. Bočnice, strop a deliace priečky vyhotovili zo sololitu. Nad sedadlá pre cestujúcich umiestnili police so sieťovou výplňou, určené pre príručnú batožinu. Prepravu rozmernejšej batožiny umožnili v batožinovom priestore pod podlahou. Osvetlenie interiéru riešili pomocou žiarivkových svietidiel. Prídržné tyče vyhotovili v šedej farbe. Pracovisko vodiča nie je od priestoru pre cestujúcich oddelené.

Vetranie interiéru zabezpečili výklopnými posuvnými časťami niektorých bočných okien a dvojicou strešných vetrákov. Vykurovanie autobusu zabezpečili nezávislým naftovým kúrením.

Úpravy

Vozidlo absolvovalo v roku 2017 generálnu opravu spojenú s rekonštrukciou do pôvodného stavu.

Prevádzka

Jediné vozidlo tohto typu je využívané na marketingové a propagačné účely.

Katalóg vozidiel

ZA-043HN

Legenda a štatistika

ZA-043HNnevyradené vozidlo: 1 (100 %)
ZA-043HNhistorické vozidlo: 1 (100 %)
Vozidlo môže byť priradené k viacerým kategóriám súčasne, farebne zvýraznená je iba najdôležitejšia kategória.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.