VozidláRegionálne autobusy › Iveco Crossway LE Line 10,8M

Iveco Crossway LE Line 10,8M

Úvod

Iveco Crossway LE je model prímestského čiastočne nízkopodlažného autobusu, ktorý vo výrobe nahradil predchádzajúci model Irisbus Crossway LE. Vyrábaný je od roku 2014 vo vysokomýtskej továrni Iveco Czech Republic. Autobusy Iveco Crossway LE sú vyrábané v dĺžkach 10,8 m, 12 m, 13 m a 14,5 m. Vozidlá Crossway sú vyrábané v mestskom prevedení (City) a v prímestskom prevedení (Line). Okrem vozidiel s naftovým pohonom sú v ponuke aj vozidlá s pohonom na stlačený zemný plyn (CNG).

V rámci obnovy vozidlového parku zakúpila spoločnosť SAD Žilina v rokoch 2017 až 2020 celkom 30 autobusov Iveco Crossway LE Line 10,8M.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Iveco Crossway LE Line 10,8M ZA-057HL, ZA-080HL, ZA-763HK, ZA-771HK, ZA-811HK 2017 2017 5
2. Iveco Crossway LE Line 10,8M ZA-354IB, ZA-357IB, ZA-359IB, ZA-916IB, ZA-917IB, ZA-927IB, ZA-929IB, ZA-935IB, ZA-938IB, ZA-939IB 2018 2018 10
3. Iveco Crossway LE Line 10,8M ZA-028JC, ZA-110JB, ZA-114JB, ZA-137JC, ZA-141JC, ZA-143JC, ZA-148JC, ZA-152JC, ZA-154JC, ZA-155JC, ZA-165JC, ZA-166JC, ZA-168JC, ZA-169JC, ZA-890JC 2020 2020 15
Spolu 2017 – 2020   30

Technické parametre

Dĺžka 10845 mm
Šírka 2550 mm
Výška 3140 mm
Výška s klimatizáciou 3205 mm
Výška podlahy 320 mm (1. dvere)
330 mm (2. dvere)
Rázvor 4825 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 37 + 1
Počet miest na státie 39
Celkový počet miest 76 + 1
Celková hmotnosť 17900 kg
Motor Iveco Tector 7, Euro 6, preplňovaný radový šesťvalec so vstrekovaním Common Rail
Výkon motora 235 kW / 2200 – 2500 rpm
Objem motora 6728 cm3
Krútiaci moment motora 1100 Nm / 1250 – 1700 rpm
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Prevodovka ZF 6S 1010 BO, manuálna, 6-stupňová
Riadenie hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Nápravy predná: Iveco RI 75, nezávislé zavesenie kolies
zadná: Meritor MC17X, hypoidná s jednoduchou redukciou
Pneumatiky 275/70 R 22.5

Fotografie

Opis

Samonosnú karosériu dvojnápravového čiastočne nízkopodlažného autobusu zhotovili z oceľových profilov. Predné čelo a strechu, zhotovené z oceľových výliskov, pripevnili k skeletu technológiou zvárania. Bočné plechy a zadné čelo ku karosérií pripevnili technológiu lepenia. Antikoróznu ochranu karosérie zabezpečili kataforéznym kúpeľom. Naftový motor Iveco Tector umiestnili nastojato pod podlahou v zadnej časti vozidla. Prenos krútiaceho momentu motoru na zadnú nápravu zabezpečili prostredníctvom manuálnej prevodovky ZF. Nástup a výstup cestujúcich umožnili prednými jednokrídlovými a zadnými dvojkrídlovými, výklopnými dverami. Pre nástup a výstup cestujúcich s detským kočíkom a imobilných cestujúcich osadili pri druhých dverách manuálne výklopnú plošinu. Zasklenie vozidla previedli technológiou lepenia. Vozidlá dodali v modrom metalickom laku.

Vozidlá vybavili nepolohovateľnými sedadlami LINEO s modrým textilným poťahom v usporiadaní 2+2. Podlahu pokryli šedou protišmykovou krytinou. Bočnice, strop a deliace priečky vyhotovili z laminátových panelov. Nad sedadlá pre cestujúcich umiestnili police s pevným dnom, určené pre príručnú batožinu. Osvetlenie interiéru riešili pomocou svietidiel zapustených do obloženia stropu. Prídržné tyče vyhotovili v žltej farbe. Priestor pre detský kočík a invalidný vozík situovali oproti druhým dverám. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich čiastočne uzavretou kabínkou.

Vetranie interiéru zabezpečili výklopnými časťami niektorých bočných okien a dvojicou strešných vetrákov. Vykurovanie autobusu zabezpečili nezávislým naftovým kúrením. Tepelnú pohodu v priestore pre cestujúcich zabezpečili pomocou strešnej klimatizačnej jednotky.

Katalóg vozidiel

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.