DPMŽ vypísal tender na nové trolejbusy

Jeho podmienky sú nastavené tak, že ich dokáže splniť zrejme iba jeden potenciálny uchádzač

Dopravný podnik mesta Žiliny (DPMŽ) vypísal 24. mája 2012 výberové konanie na dodávateľa nových trolejbusov - 10 štandardných a 10 článkových. Trolejbusy majú byť dodané v priebehu 4 rokov od zadania zakázky. Ako jediné kritérium bola stanovená najnižšia cena, použije sa elektronická aukcia. Špecifikácia vozidiel je veľmi konkrétna. Okrem bežných požiadaviek, akými sú 100-percentná nízkopodlažnosť či pohon asynchrónnym motorom, sa v oznámení o vyhlásení tendra nachádza aj požiadavka na zákonné povolenia na prevádzku, šírku trolejbusu 2,55 m či na 4 (v prípade štandardného vozidla), resp. 5 dverí (v prípade článkového). Prvej z posledných troch menovaných požiadaviek vzhľadom na lehotu predkladania ponúk do 9. júla 2012 s najväčšou pravdepodnosťou budú môcť vyhovieť len už teraz na Slovensku schválené nízkopodlažné trolejbusy Škoda 24 Tr / 25 Tr Irisbus a Škoda 30 Tr / 31 Tr SOR a druhej a tretej iba Škoda 30 Tr / 31 Tr SOR, pretože šírka vozidiel Škoda 24 Tr / 25 Tr Irisbus je len 2,5 m a majú o jedny dvere menej.

Podobne "transparentným" spôsobom obstaral trolejbusy Škoda 30 Tr SOR aj Dopravný podnik mesta Banská Bystrica. Ten do požiadaviek zahrnul veľmi nízku pohotovostnú hmotnosť vozidla a - rovnako ako DPMŽ - počet dverí, vďaka čomu bol víťaz vopred známy.

Či už bolo alebo nebolo zámerom DPMŽ uprednostniť jedného potenciálneho uchádzača, obnova trolejbusového parku je nepochybne pozitívnym krokom, ktorý sa už nedal dlhšie odkladať.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Majo #11:
To nezpochybňujem. Ale SOR nerozlišuje.
Reakcia na: Dispecer #8:
Pokiaľ viem, SpORy s výzbrojou Cegelec sú ako TNB 12/18 oficiálne označené.
A čo myslíte kedy bude prvá testovacia jazda? Ja dúfam, že už čím skôr ?
Reakcia na: 3juli3 #7:
Iná značka...
Reakcia na: Mongolec #4:
SOR TNB 12 / 18 je len a len označenie karosérie SORu určenej pre trolejbusy. To isté označenie používa aj na trolejbusoch Škoda 30 Tr / 31 Tr. (Viď napr.: http://imhd.sk/po/galeria-media/1936/skoda-31-tr-sor.html?#84381) ?
A môže mi tu niekto vysvetliť rozdiel medzi výzbrojou Cegelec a Škoda ? ? Lebo pre mňa je to, to isté...
Uprimnú sústrasť do Žiliny
Reakcia na: Mongolec #4:
To je jedno, čo má nejaký exvýrobca maringotiek na stránke. Schválené je to ako typ Škoda 30 Tr / 31 Tr SOR.
Reakcia na: Majo #2:
A SOR s výzbrojou Škoda je automaticky považovaný za Škoda 30/31Tr? Na ich stránke je totiž uvedené TNB 12 (18) Škoda.
Lepsie ako priame zadanie, akym predchadzajuce vedenie robilo GO...
Reakcia na: Mongolec #1:
SOR TNB 12 ani 18 s výzbrojou Cegelec nie je na Slovensku schválený.
V informatívnom oznámení sa síce spomínal pomer 6:14, no v redakčnej oprave toto zmizlo.
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:127251-2012:TEXT:SK:HTML

Čisto teoreticky... Je možné, že pri kritériu najnižšej ceny by vyhral uchádzač "A", ktorý by ponúkol napr. 19 vozidiel za 9,4 mil. € oproti uchádzačovi "B" s 20 vozidlami za 9,5 mil. € (prípadne rovnaký počet, ale rôzny pomer sólo/kĺb)?

Ak je pravda, že je víťaz dopredu vybraný, tak načo potom šaškáreň s elektronickou aukciou, čo sa tam budú doťahovať Škoda s 30/31Tr a SOR s TNB? ?