Úvod

V roku 2010 vypísala spoločnosť SAD Trnava, a.s. verejnú súťaž na dodávku nových mestských nízkopodlažných autobusov s CNG pohonom v počte 14 kusov autobusov do dĺžky 12 m a 5 autobusov do dĺžky 10,5 m. Verejnú súťaž na dodávku takýchto autobusov vyhrala spoločnosť Auto-Impex s.r.o. Bratislava. Financovanie nákupu nových vozidiel bolo zabezpečené prostredníctvom Operačného programu Životné prostredie. Zároveň z uvedeného Operačného programu bola financovaná aj výstavba plniacej stanice CNG na Trstínskej ceste.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Irisbus Citelis 12M CNG TT-096EK, TT-097EK, TT-098EK, TT-099EK, TT-141EK, TT-142EK, TT-143EK, TT-144EK, TT-145EK, TT-146EK, TT-147EK, TT-367EK, TT-369EK, TT-370EK 2011 2011 od 2021 14
Spolu 2011   14

Technické parametre

Dĺžka 11990 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3301 mm
Výška podlahy 320 mm (1. dvere)
330 mm (2. a 3. dvere)
Rázvor 6120 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 32 + 1
Počet miest na státie 68
Celkový počet miest 100 + 1
Pohotovostná hmotnosť 11500 kg
Celková hmotnosť 18000 kg
Motor Iveco Cursor F2BE0642F (CNG EEV)
Výkon motora 213 kW / 2000 rpm
Objem motora 7790 cm3
Krútiaci moment motora 1100 Nm / 1100 - 1850 rpm
Maximálna rýchlosť 80 km/h s obmedzovačom
Prevodovka VOITH D 854.5, automatická 4-stupňová
Riadenie ZF 8098, integrovaný hydraulický posilňovač
Nápravy predná: RI 75 BUS, nezávislé zavesenie kolies
zadná: IVECO BRA 132, portálová s dvojitou redukciou
Pneumatiky 275/70 R 22,5 148/145 J

Fotografie

Opis

Samonosnú karosériu zostavili zo šiestich ferozinkových panelov a ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa. Strechu vyrobili z oceľového plechu, bočnice oplechovali hliníkovým plechom a čelá vyrobili zo sklolaminátu. Na nárazníky a spodnú časť bočníc použili plastové materiály. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice trojicu dvojkrídlových, dovnútra sa otvárajúcich dverí s elektropneumatickým ovládaním. V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá STER 6MS s textilným poťahom v usporiadaní 2 + 1 v prednej časti a 2 + 2 v časti od stredných dverí dozadu. Podlahu pokryli protišmykovou PVC krytinou Gerflor. Bočnice v interiéri obložili umakartom, strechu obložili plastovými a hliníkovými panelmi. Na osvetlenie interiéru použili žiarivkové svietidlá zapustené do obloženia stropu. Pri druhých dverách vyčlenili priestor pre kočík a invalidný vozík. Nakladanie a vykladanie kočíkov a vozíkov uľahčili pomocou manuálne ovládanej výklopnej plošiny a možnosťou pokľaknutia vozidla v zastávke (tzv. kneeling). Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich uzavretou kabínkou. Vetranie interiéru zabezpečili výklopnými otvárateľnými časťami bočných okien, dvoma stropnými vetrákmi a nútenou ventiláciou. Pracovisko vodiča vybavili klimatizačnou jednotkou. Vozidlá dodali v bielo-zelenom nátere. Informovanosť cestujúcich zabezpečili informačným systémom firmy EMtest.

Prevádzka

Vozidlá sa zaradili do premávky dňa 14.4.2011.

Vyraďovanie a likvidácia

Citelis #TT-096EK mal dňa 16.11.2020 vážnu dopravnú nehodu po ktorej bol dlhodobo odstavený. Po príchode nových autobusov SOR NB 12 bol vyradený z evidencie.

Katalóg vozidiel

TT-096EK TT-097EK TT-098EK TT-099EK TT-141EK TT-142EK TT-143EK TT-144EK TT-145EK TT-146EK TT-147EK TT-367EK TT-369EK TT-370EK

Legenda a štatistika

TT-097EKnevyradené vozidlo: 13 (92,9 %)
TT-141EKodstavené vozidlo: 1 (7,1 %)
TT-096EKvyradené vozidlo: 1 (7,1 %)
Vozidlo môže byť priradené k viacerým kategóriám súčasne, farebne zvýraznená je iba najdôležitejšia kategória.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.