Úvod

Koncom 90-tých rokov sa dopravca SAD Trnava rozhodol čiastočne obnoviť vozový park. Výber nakoniec padol na slovenskú firmu Novop (Novohradské opravovne) Lučenec (pôvodne Československé štátne opravovne), od ktorej boli zakúpené vozidlá Novoplan C-12. Ako prvé vozidlá v Trnave mali elektronický informačný systém BUSE. V tom čase vyšiel autobus tohto typu na 2,6 mil. korún. Výrobca získal za výrobný program nového autobusu v roku 1996 Národnú cenu za dizajn v kategórii Cieľavedomé uplatňovanie dizajnu vo výrobe. Plány počítali s výrobou 300 kusov autobusov ročne, no dopravcovia o tento autobus veľký záujem neprejavili.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Novoplan C-12 TT-120AI, TT-145AI 1998 1998 2006 – 2007 2
Spolu 1998   2

Technické parametre

Dĺžka 11585 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3160 mm
Výška podlahy 770 mm
Rázvor 5570 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 31 + 1
Počet miest na státie 66
Celkový počet miest 97 + 1
Pohotovostná hmotnosť 10090 kg
Celková hmotnosť 17800 kg
Motor LIAZ M1.2 C ML 636 E
Výkon motora 175 kW / 2 000 rpm

Fotografie

Prevádzka

Vozidlo #TT-120AI bolo začiatkom roku 2006 presunuté do Senice, kde sa zaradilo na linky MHD Senica. Po jeho návrate na jeseň 2006 bolo odstavené a vyradené.

Vyraďovanie a likvidácia

Koncom roka 2006 bol vyradený prvý Novoplan C-12 #TT-120AI. Po dodávke vozidiel SOR v druhej polovici roka 2007 sa v premávke prestalo rátať aj s posledným vozidlom tohto typu #TT-145AI, ktoré bolo následne vyradené a v júni 2008 zošrotované.

Katalóg vozidiel

TT-120AI TT-145AI

Legenda a štatistika

TT-120AIvyradené vozidlo: 2 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.