Úvod

Ikarusy 280 boli prvými kĺbovými vozidlami v trnavskej MHD. Ich výrobcom bola maďarská továreň na karosérie a autobusy Ikarus Budapešť. Dodávali sa v dvoch vyhotoveniach - mestská štvordverová niesla označenie 280.08, linková dvojdverová mala označenie 280.10.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Ikarus 280.08 TTA 21-47, TTA 15-87, TTA 24-52, TTA 24-51 1989 1989 2004 – 2006 4
Spolu 1989   4

Technické parametre

Dĺžka 16500 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3160 mm
Výška podlahy 940 mm
Počet dverí 4
Počet miest na sedenie 37 + 1
Počet miest na státie 104
Celkový počet miest 141 + 1
Pohotovostná hmotnosť 12500 kg
Celková hmotnosť 22500 kg
Motor RÁBA-MAN D 2156 MT6U, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom
Výkon motora 161,7 kW / 2200 rpm
Objem motora 10350 cm3
Maximálna rýchlosť 63 km/h

Fotografie

Opis

Trojnápravové vozidlo zostavili z ťažnej časti a prívesu spojených guľovým čapom. Stredná náprava bola hnacia s planétovými prevodmi. Odpruženie vozidla bolo vzduchové, brzdný systém využíval dvojokruhovú vzduchotlakovú brzdu, motorovú brzdu a parkovaciu ručnú brzdu. Samonosná karoséria bola celozvarovaná z oceľových profilov a zvonku oplechovaná. Sedadlá s penovou výplňou pokrýval koženkový poťah. Rýchlu výmenu cestujúcich zabezpečovali skladacie dvere s elektropneumatickým pohonom.

Vyraďovanie a likvidácia

Posledné prevádzkové Ikarusy 280.08 boli v roku 2005 nahradené ojazdenými Karosami B 741 odkúpenými od pražského dopravného podniku.

Katalóg vozidiel

TTA 21-47 TT-802CB TT-803CB TT-804CB

Legenda a štatistika

TTA 21-47vyradené vozidlo: 4 (100 %)

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
TTA 15-87do 2004TT-802CBod 2004
TTA 24-52do 2003TT-803CBod 2004
TTA 24-51do 2003TT-804CBod 2004

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: chubby #1:
Áno, akurát čítam jeden objasnený kus v diskusii.
V rokoch 1988 - 1990 jazdily v Trnave aj tri Ikarusy 280 odkupene z Budapešti ako jazdne. Mali modrofialový náter, nápisy vo vozidle boli v maďarčine. Premávali na nových linkách 2x, 3x a 21x.
Linka 3x mala trasu Modranka - Spŕava dialnic - Bernolákova - V. Clementisa - Kollárová - SNP - Zel. Kríček - Biely Kostol. Takže to bola asi najdlhšia linka v TT.