Koncern Arriva prevzal väčšinový podiel v SAD Trnava

Spoločnosť Arriva odkúpila stopercentný podiel vo firme Bus Partner Services s.r.o., ktorá je väčšinovým vlastníkom dopravcu SAD Trnava a.s. a tiež firmu Gotfri spol. s.r.o., ktorá vlastní väčšinu v SAD Liorbus a.s. (predtým SAD Liptovský Mikuláš). Arriva o tom informovala na svojom webe.

Arriva už vlastní väčšinové podiely v bývalých štátnych podnikoch Slovenskej autobusovej dopravy - Arriva Nové Zámky, Arriva Nitra a Arriva Michalovce. Vozidlá týchto dopravcov postupne dostali jednotný náter. Podľa tlačovej správy koncernu bude po akvizícii trnavského a mikulášskeho dopravcu pod značkou Arriva na Slovensku jazdiť spolu viac ako 1350 autobusov.

Firma Bus Partners Services s.r.o. (predchádzajúci názov PRINTcentrum, s.r.o.) získala podiel v SAD Trnava v privatizácii v roku 2002 a pri dopredaji v roku 2005. Zvyšok stále vlastní štát prostredníctvom Fondu národného majetku.

 
Vlastnícke podiely v SAD Trnava a.s.
60,5% Bus Partners Services s.r.o. (Arriva)
39,5% Fond národného majetku SR

 

Arriva zamestnáva takmer 9500 ľudí v strednej a východnej Európe. Prevádzkuje približne 5000 autobusov a 36 vlakových súprav.

SAD Trnava prevádzkuje prímestskú dopravu v severnej časti trnavského kraja a mestskú hromadnú dopravu v Trnave, Hlohovci, Piešťanoch a Senici. 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Možno očakávať arogantný fašisticko-korporátny monopol, ktorý bude na MDVRR a VÚC mať pomaly vyššiu moc ako dané samotné správne orgány. Asi toľko ? Ono nezáleží vôbec na nátere, ale koľko Vás stojí 1km výkonu v priemere. Pokiaľ doslova a do písmena rozsúložíte (nechcel som napísať ten vulgárnejší výraz pre súlož) viac ako 1,10 € na 1km tak nevyrieši nič ani nová súťaž, dopravca, či náter, alebo ja neviem čo. Píšem to preto, lebo viem za koľko jazdia v ČR a že dá sa to oveľa lacnejšie ako na Slovensku, kde si autobusoví dopravcovia, resp. zlodeji účtujú od 1,30 do 1,40 za 1km výkonu. Čiže cenu si vždy SADky popoženú na takú úroveň aby zožrali všetky tržby aj dotácie a ešte z VÚC vymáčkli ešte 200 až 400 tisíc € mesačne ako úhradu zo straty podľa mesačných, kvartálnych a ročných výkazov. A nie že nie. Aj keď na dopravcu podľa ZVVZ pošle VÚC kontrolu tak sa nič nevytlčie späť od dopravcu, lebo aj keď nájdu rozkrádačky za státisíce, tak zmluva je postavená tak, že VÚC nezmôže nič, lebo skorumpovaný župan a vedúci oddelenia dopravy tak postavia zmluvu ako dopravca chce a ako je výhodná v prvom rade pre neho, nie pre VÚC. Základom je však napríklad to vážení aby milá Arriva prestala kradnúť nezriadene, napríklad aby mala vlastnú umyvárku a nie, že umyvárku v ich areále vlastní niekto z vedenia Arrivy, príp. známy, či kamarát alebo dakto z rodiny a aby sa umývali autobusy iba keď treba a nie, že je predpísané množstvo čistení a autobus ide do čističky aj keď je čistý ako obloha. Takisto rozkrádačky v réžií predstavenstvo dopravcu + dozorná rada dopravcu + Corex Vráble pri obstarávaní náhradných dielov s 200-500% predražením a detto opravy a pod. "slasti". Preto doprava stojí za prd, niesú výkony na dôstojnú obsluhu a aj celkom vysoké cestovné nestačí aby vykrylo spolu s dotáciami náklady, keďže sa vždy a vždy dopláca, výnimkou je možno tak BSK, TTSK, NSK, TNSK a ŽSK v dostupnosti cca do 1h od krajského mesta.
no dufam ze sa toho arriváckeho náteru nikdy nedockáme lebo je otrasný 😕
Reakcia na: lukas22 #1:
Zatiaľ v podstate nič, v blízkej budúcnosti je však možné očakávať zmenu obchodného mena na Arriva Trnava / Arriva Liptovský Mikuláš (alebo niečo podobné + nové logo), nový náter vozidiel (korporátny náter maslová(-biela)-tmavotyrkysová /viď ilustračný obrázok/), možno aj novú marketingovú prezentáciu a tak... ?
čo to znamená pre nás cestujúcich?