DPB vyhlásil súťaž na nákup kĺbových a mini autobusov

Podmienky pre vyhotovenie vozidiel a ich údržbu sú stanovené na kvalitatívnej vyššej úrovni než v minulosti.

Bratislavský dopravný podnik vyhlásil dlhoočakávaný tender na nákup nových nízkopodlažných klimatizovaných autobusov. Predmetom verejnej súťaže je nákup 81 kĺbových autobusov s dĺžkou do 18,8 metra a štyroch minibusov s dĺžkou do 8 metrov.

Minibusy obstaráva dopravný podnik ako náhradu súčasných vozidiel pre minibusové linky 44 a 147, čomu musia zodpovedať ich rozmery. Minibusy majú mať minimálne jedny dvojkrídlové dvere a nízku podlahu minimálne v priestore dverí. Obsaditeľnosť vozidla je požadovaná min. 22 cestujúcich, z toho 10 sediacich. Vozidlá budú plne klimatizované a s determálnymi sklami. Pohon vozidiel má byť naftový, alebo plynový (CNG) s motorom s výkonom min. 120 kW.

Súťaž na kĺbové autobusy je rozdelená na tri časti, uchádzači môžu predkladať ponuky na každú časť zvlášť, alebo aj na všetky časti. Z celkového počtu kĺbových autobusov bude 70 s obsaditeľnosťou minimálne 130 cestujúcich a 10 vozidiel s obsaditeľnosťou min. 125 cestujúcich a zároveň s rozšírenou možnosťou prepravy batožiny. Jedno vozidlo bude určené pre výcvik nových vodičov. Autobusy s väčším priestorom pre batožinu by mali byť určené pre linku premávajúcu na letisko, železničnú a autobusovú stanicu. Priestor pre uloženie batožiny musí pozostávať minimálne z dvoch políc pre min. 17 kusov väčšej cestovnej batožiny.

Medzi požiadavkami na vybavenie kĺbových autobusov je naftový, alebo plynový motor spĺňajúci minimálne emisnú normu Euro 6 s výkonom aspoň 238 kW, najmenej štvorica dverí, zatváranie dverí pomocou fotobunky, automatická celovozidlová klimatizácia s celkovým chladiacim výkonom aspoň 54 kW a tichou prevádzkou ventilátorov, determálne bočné okná so zatmavením min. 75 %, USB nabíjačky, Wi-Fi internet, systém počítania cestujúcich, kamerový systém, vonkajšie plnofarebné LED informačné displeje. Životnosť autobusu je požadovaná aspoň 10 rokov.

Zmenou prejde aj vyhotovenie sedadiel v nových vozidlách. Po novom nebudú čalúnené textilným poťahom, ale požadované sú hladké poťahy z kože alebo koženky.

Podrobne sú špecifikované aj podmienky údržby vozidiel. DPB požaduje možnosť vykonávania garančných prehliadok vo vlastnej réžii, v opačnom prípade ich bezplatné vykonávanie. Dodávateľ môže byť penalizovaný za nedodanie náhradných dielov do 5 dní od ich objednania vo výške denného účtovného odpisu vozidla za každý deň omeškania. Zároveň musí dodávateľ vozidiel zriadiť konsignačný sklad náhradných dielov v priestoroch DPB po dobu troch rokov. Záručná doba vozidla bude predĺžená o dobu odstavenia vozidla z prevádzky z dôvodu poruchy, alebo oneskoreného dodania náhradných dielov. Dodávateľ bude povinný odstrániť zložitejšiu poruchu (neopraviteľnú v réžii DPB) na vlastné náklady do 5 dní.

Odhadovaná cena zákazky pre minibusy je 915 408 € bez DPH a pre kĺbové autobusy 26,805 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 19. septembra tohto roka. Dodanie vozidiel je požadované do jedného roka od zadania objednávky. Kritériom na vyhodnotenie ponúk je ekonomicky najvýhodnejšia ponuka (celková cena 86 %, max. obsaditeľnosť autobusu 10 % a prevádzkové náklady na spotrebu energie 4 %).

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: david1 #65:
Všetko o čom hovoríš, je závislé od počtu vodičov.
Reakcia na: mirec240 #73:
Pokial viem s tymi 1907-09 sa uz neuvazovalo. Len Alpina,EBN8 a teraz nove 4ks by mali plne pokryt vypravu mikrobusliniek.
Reakcia na: Petto #69:
Môže to byť pre prípad, že by sa do budúcna uvažovalo nad novou minibusovou linkou, alebo pôjdu do rezervy (neviem či si plánujú popri nových vozoch nechať ešte aj 1907-09).
Reakcia na: david1 #70:
Na 151 sa predsa kupoval elektrobus EBN8.
Uz by sa patrilo aby prisli konecne od doby mercedesov aj nejake autobusy...Nie SOR
Reakcia na: Petto #69:
Možno sa zase vrátia na L58,151.
Planuje sa posilnovat aj 44,147 ? Ak dnes stacia 2 minibusy do vypravy a kupuju sa az 4.
Reakcia na: Lurnak #64:
Ten istý motor síce používajú aj prakticky všetci ostatní výrobcovia autobusov ale zabudovaním do karosérie SOR sa z neho stane zlý motor.
Reakcia na: dns.mk #66:
Ráno tú L58 pár jedincov z vlakov na Odborárskej aj využíva. Do 7-10min. si s tým na Trnávke alebo Galvaniho. Záleží od zápchy na Vajnorskej , Odborárskej.

Tá linka však vozí okrem školákov jednotky ľudí. Na ten interval sa málokto nielen z vlakov napasuje.
Reakcia na: david1 #65:
Prioritná je podľa mňa rokmi overená 44ka a potom aj 51ka. Škoda je celkom aj 58ky, ale tú by som odklonil k 51ke na Odborársku kde by posilnila túto linku a zároveň by sa od vlakov z Vinohradov dalo fantasticky dostať na Mierovú Kolóniu a do Trnávky. Toto škoda, že nikoho nenapadlo.
Reakcia na: dns.mk #62:
Pri L151 je vedená zbytočná duplicita s L51 na Tehelnú kam vozila 0-2 ľudí priemerne.
Keby mala jednoduchý okruh Ahoj- Kukučínova- OD Slimák- Račianska- Ahoj vedela by to vyjazdiť s 20 min.int. aj s výdržou. Na pauzu by stačil 2x 30min.int. za sebou. Obnoviť samozrejme aj prevádzku v sedle. Víkend by tiež bodol.
Ak je možnosť otáčania zaviedol by som s ňou obsluhu aj nových obytných blokov na Tupého a Frankovskej.

Predpokladám , že od ďalšej zmeny príde k skráteniu int.aj na L51 v špičke a cez víkendy.
No dufam, ze to nebudu SORky. Uz ich tu mame privela. Plasty so zlym motorom.
Reakcia na: dns.mk #62:
myslím že linka 27 by mohla mať trasu podobnú linke 99 v Petržalke, predsa len Dúbravka je do šírky celkom veľká a taký vymetáčik raz za 15 minút by dosť pomohol 🙂
Bude vôbec niekedy natvrdlé vedenie DPB robiť nejaké kroky k tomu aby bola minibusová linka 44 posilnená do atraktívnejšieho intervalu a detto aj 27, 147 a 151? Pri tých intervaloch aké majú a obmedzeniach premávky sú to pre ľudí so zdravými nohami nepoužiteľné linky. A navyše linka 27 premáva na trase, ktorá kopíruje trasu 83ky v odstupe do 500m. Ešte nikoho nenapadlo ju viesť popod kostol pri Horárskej studni a po Koprivnickej aby bola obslúžená ulica, ktorá je naozaj od električiek a 83ky vzdialená? A vôbec má to zmysel hovoriť a písať. Keby to viedli ľudia čo sa doprave rozumejú a chcú aj (kto chce, tak prekoná aj iba suchého nemastného-neslaného odborníka), tak už je dávno zavedené, to čo píšem. Úplná škoda slov a času ...
Reakcia na: gejza #58:
V čom je rozdiel, ak si dom (dvojdom/trojdom...) postaví 100 ľudí vo vlastnej réžii alebo tam 100 domov postaví jeden developer? Pri koľkých bytových jednotkách si budúci vlastníci nehnuteľností ešte nemusia stavať vlastnú škôlku, školu, polikliniku, kúpiť si vlastný autobus.... ?
Reakcia na: 810zssk #59:
Tak ako aj postavenie vlastnej cesty vo svojej stvrti sa moze zvrtnut a mesto bude robit zle 😂 Jedna kolegyna takto byva v bytovke, ktora si postavila vlastnu cestu (ktora isla ponad ich garaze a vytvorila skratku medzi 2 ulicami) a parkovisko - mesto to malo prebrat zadarmo a odmietlo to. Jazdili im tam nakladne auta, husta premavka a im z toho praskali garaze. Tak tam hodili betonovy zataras a bolo vybavene 🙂

Ale na druhu stranu s Gejzom ciastocne suhlasim. Ale vo forme, aby napriklad upravovali prilahle okolie, napriklad ako sa deje s Mlynskymi nivami - nemusia to robit kilometer od stavby ci platit miliony, ale napriklad by mohlo byt, ze v bezprostrednej blizkosti by mohli opravit/upravit zelen a napriklad opravit chodnik. Predsa len je aj to v ich zaujme (no kupis si drahy byt v komplexe, ktory ma rozbity chodnik pred vchodom? 😃 ) a z velkych projektov su toto relativne drobne (a budovali by to u ludi skusenost, ze developer nie je len ten, co postavi bytovku a zhorsi napriklad parkovanie, ale to ho netrapi 😉 )
Reakcia na: gejza #58:
A teda obyvatelia tej novej štvrte budú mať nejaku daňovú úľavu, keďže si cesty a škôlky stavali sami, na rozdiel od tým čo majú "len dom"?
Reakcia na: S499.1023 #56:
stavať rodinný dom a budovať novú štvrť je veľký rozdiel
Reakcia na: Petto #37:
Pri 15-metrových Solarisoch sa zvažovala generálna oprava, ale tieto autobusy sú už po životnosti a ich generálka by bola ekonomicky neefektívna.