Dopravný podnik testuje trojvozňovú súpravu električiek

Hľadá sa spôsob ako zvýšiť prepravnú kapacitu na niektorých linkách.

V týchto dňoch je možné v uliciach mesta stretnúť neobvykle dlhú trojvozňovú súpravu električiek typu ČKD T6A5. Dopravný podnik zatiaľ bez cestujúcich skúša súpravu vozňov #7949+7950+7956, ktorá je dlhá takmer 47 metrov.

Ako uviedol primátor hlavného mesta, ide o hľadanie spôsobu, ako za súčasných možností zvýšiť prepravnú kapacitu na niektorých električkových linkách a tým zvýšiť komfort cestovania mestskou hromadnou dopravou. V rámci skúšobných jázd sa overuje spolupráca jednotlivých vozňov v súprave a zisťujú sa prípadné problémy pri prevádzke takejto súpravy.

Ak testy trojičky dopadnú dobre a odstránia sa prípadné problémy, do skúšobnej prevádzky s cestujúcimi by sa takáto trojvozňová súprava mohla podľa slov predsedu predstavenstva DPB (vo videu nižšie) zaradiť na prelome mája a júna tohto roka. Odhadujeme, že by mohla byť nasadená na linku 7.

Prepravná kapacita trojvozňovej súpravy T6A5 by bola 492 cestujúcich, čo je o 136 cestujúcich viac, než má veľkokapacitná nízkopodlažná električka Škoda 30T ForCity Plus dlhá 32,5 metra.

Prevádzka trojvozňových súprav T6A5 sa v Bratislave overovala už aj v 1990-tych rokoch, ale k pravidelnej prevádzke trojičiek neprišlo.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Bmpeer #19:
Ale tohto roku je novinka práve v trojiciach T6. Ide však evidentne o šotohranie, keďže jednak sú T6 v Ostrave výbehové, jednak používajú košický kuplovací model (mimo trvalé spojenie ESW preč), takže si na vozy do trojičiek museli namontovať ESW-čka z nejakých odstavených.
Reakcia na: Bmpeer #19:
Sorry, to som vtedy nejako nepostrehol. Mea culpa 😨
Reakcia na: Jojan #17:
Ostrava sa nepridáva, Ostrava trojičkovala už aj minulý rok. 🙂 http://transphoto.ru/photo/1127755/
Reakcia na: Jojan #17:
DPB ako trendsetter? Nasleduje zastávka Odbojárov!
Reakcia na: Mirtschi #16:
Pridáva sa aj Ostrava.
Viď posledné príspevky: https://www.k-report.net/discus/messages/48/385.html?1561734532

Začína sa "trojičková móda" 🙂
Reakcia na: BigMac #13:
Tak nakoniec trojvoznové súpravy z vozňov T6A5 bude mať aj Brno. DPMB kúpil na to vozne z Prahy. Ako vyriešili oni ten elektrotechnický problém? Brnenská električková sieť má tiež v troleji mínus a Praha plus.
Navyše ešte jeden energetický dodatok:

T6A5 s výzbrojou TV3 (variantne TV13) má VYŠŠIU mernú spotrebu v kWh/km ako stará T3 so zrýchľovačovou (teda odporovou) výzbrojou ČKD TR37 (variantne TR37/10m).
Reakcia na: Mirtschi #12:
Nestačilo, viď kolaborát fanatikovi
Reakcia na: fanatikmhd #11:
ČKD podvozky 1000 mm a menej sú na ráme tvaru písmena H.
1435 mm a viac sú na ráme tvaru dvoch protiľahlých L.

Spoločnými náhradnými dielmi pre H a pL sú jedine TM, prevodovka, kardan, 600V= svorkovnica, 24V= svorkovnica, brzdiče ČB/KB a magnetka a aj to nie 100%-ne zameniteľnými, nesedia dĺžky niektorých tiahel a pod.

Záver: NEDAJÚ, resp. nedajú tak, aby to bolo ekonomicky oprávnené, ono by to bola vlastne novostavba a tú by bolo treba schváliť.

Riešenie technické: previazať na hotové 1000 mm podvozky, ideálne (kývačkový) komfort.

Riešenie ekonomické: čo najďalej preč od toho.

Problém elektrotechnický ako bonus: Ostrava má v troleji mínus!!! T6A5 má výzbroj TV3, kto nakreslí zmenu polarity? Na kostre z OV je +, kostra je spoločná aj pre 600V=, aj pre 24V=.

Drž sa pevne laminátového štvrťvolantu, keď budeš hľadať húkačky, tak mačkaj v jeho osi červené ochytané tlačítko, nevymýšľaj sprostosti a na pershingu nehľadaj shunty...
Tiež akurát čítam, že DPO sa začíná zbavovať vozov T6A5, zatial vyraduje dva 1131, 1135 a naviac na rozdiel od Prahy tieto majú skladacie dvere. Pokial teda DPB by sa rozhodol prevádzkovať "trojičky" , tak je akurát dobrá príležitosť na doplnenie vozňov. Myslím od DPO nebudú v nejakom extra zlom stave, stačilo by ich trochu zrepasovat a podvozky vymeniť.
Akurát čítam, že Ostrava!!! vyraďuje vozidlá T6A5 pre nadbytočnosť (náhrada za Stadlery). A tu treba vozy. Bol by to problém? resp dajú sa 1000mm podvozky pre T6A5 vytvoriť prerábkou 1435 a ND z T3kových?
Reakcia na: rini17 #9:
Tak ale vodiči z jednej nemenovanej vozovne električiek, ktorí jazdia zásadne iba s vozmi na prvý podvozok (lebo iba nim dodržiavajú všetky predpísané obmedzenia) - a to aj s 2xT, 29T či 30T, sú úplne iný problém, ktorý by sa nemal spájať s otázkou prevádzky trojičiek.
Som zvedavý či plazenie na výhybkách nezneguje pridanú kapacitu...nehovoriac o vodičoch ktorí po prejdení výhybky dupnú na to o vozeň skôr.
Reakcia na: Kobenhavn #7:
To si davas velke nadeje s tou petrzalkou :DD
Podľa mňa veľmi dobrý nápad 🙂 Rača a po dostavaní Petržalka toto bude podľa mňa veľmi potrebovať 🙂
Reakcia na: mirec240 #1:
Jeden z variantov 'veľkokapacitných' električiek: 2x 30T 🙂
Reakcia na: Troll #3:
Aha, slepý som. My bad. 😂
Reakcia na: yellowcaptcha #2:
Kde sa tam spomína "električka s 3 súpravami"?
Dopravný podnik testuje trojvozňovú súpravu električiek, Bratislava - hlavné mesto SR testuje električku s tromi súpravami. 🙈