S jedným integrovaným cestovným lístkom v budúcom roku aj do Trnavy

IDS BK bude v budúcnosti expandovať do Trnavského samosprávneho kraja.

Integrovaný dopravný systém, ktorý v súčasnosti funguje v rámci Bratislavského samosprávneho kraja pod značkou IDS BK, by sa v budúcnosti mohol rozšíriť aj na územie susedného Trnavského samosprávneho kraja. Za týmto účelom podpísali dňa 18. októbra 2018 župania týchto krajov memorandum o spolupráci.

Ako informuje Bratislavská integrovaná doprava, koordinátor IDS BK, v prvej etape bude v druhej polovici roka 2019 do IDS BK zapojený železničný uzol Trnava. Cestujúci tak budú môcť s jedným integrovaným cestovným lístkom cestovať z Trnavy až do Bratislavy a tiež do celého Bratislavského kraja.

Rozšírenie IDS BK do celého Trnavského samosprávneho kraja bude závisieť na výsledkoch štúdie realizovateľnosti, ktorej vypracovanie sa pripravuje. „Pre analytickú časť tohto dokumentu využijeme dáta od mobilných operátorov, aby sme mali informácie o skutočných pohyboch obyvateľov na území v oboch krajoch. Tie budú podkladovým materiálom pre plánovanie dopravnej obsluhy, a teda aj samotnej štúdie, priblížila Zuzana Horčíková, generálna riaditeľka Bratislavskej integrovanej dopravy.

Preprava medzi Trnavským a Bratislavským samosprávnym krajom je veľmi intenzívna. Nebavíme sa len o hlavných mestách kraja, medzi Trnavou a Bratislavou, ale veľmi živo to funguje aj na Záhorí napríklad Skalica, Senica, smerom na Malacky a opačne. Takto môžeme ukázať Slovensku, že sa dá spolupracovať. Integrácia dopravy ide ruka v ruke so zlepšovaním a opatreniami, ktoré podnikáme v oblasti dopravy, či už pri rozširovaní cestnej infraštruktúry, jej modernizácii, pomoci pri dobudovaní diaľničného okruhu Bratislavy D4 R7, ale aj v ďalších opatreniach. To, že budú jednotné cestovné lístky je len nápomocné,“ uviedol Juraj Droba, predseda Bratislavského samosprávneho kraja

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Expanzia IDS Bratislavského kraja bude expandovať do Trnavského kraja. To dáva logiku Absurdistanu. ?
Reakcia na: 3533 #8:
Mozno zo Zahoria a Luznej, lebo su rovnomerne rozlozene v case a prichadzaju z vacsej vzdialenosti,cize vymetaky. Ale napriklad zo Senca do Bratislavy v slicke su normalne vytazene, inac vozia vzduch. Regionalne su su plnsie, ale len vdaka prestupom na vlaky.
Reakcia na: pharel #6:
Tak ono tie SAD DS tam chodia v dost ubohom intervale, cize tam nejaky zmysel ich vyuzitia v ramci mesta zatial nevidim. Aj ked je pravda ze obcas som tam ludi v relacii Rusovce - ASMN videl. Osobne som par krat po nocnej akcii vyuzil spoj o 4:40 z Cunova, priehrady na ASMN, ale z pohladov vodicov na moje zjavenie sa tam sa zda ze to je pomerne nestandardna vec ?
Reakcia na: Joyki #3:
Ja síce regiobusmi necestujem, takže to neviem posúdiť, ale nespomínal tu na imhd niekto, že sú podstatne plnšie ako kedysi a že by sa aj kĺby hodili?
Reakcia na: pharel #6:
To sa bude riešiť zrejme v rámci tej štúdie realizovateľnosti. Z toho predpokladám vyplynie, čo z TT kraja v akom poradí integrovať.
Mne sa to paci a snad to odlahci IAD na dialnici. Inak ja som este v minulosti poukazoval, ze aj dedinky na juhu BA (Vojka, Bodiky...) by mohli byt zapojene do tohto systemu, avsak tie su prevadzkovane DS busmi. Mohlo by sa to vztahovat iba na tie busy iduce do tychto dedin a tym by tie autobusy mohli pouzivat aj ludia iduci do Rusoviec napriklad.
Reakcia na: Mopy #2:
Až bude to parkovisko príliš plné, majiteľ si tam dá závoru a obmedzí bezplatné parkovanie povedzme na 2 hodiny, prípadne ho podmieni nákupom u nich.
Reakcia na: Joyki #3:
Prechod ľudí od IAD do VHD sa môže diať iba na základe pozitívnej motivácie adekvátnou VHD na jednej strane, ale zákonite aj reštrikciami na strane IAD na druhej strane. Čoraz väčšie kolóny a zdržania sú také prirodzené opatrenia voči IAD bez potreby politickej podpory. Aj keď škoda, že v tých kolónach denne trčia aj busy,...
Zatial optimalizacia len presunula cast ludi z busov do vlakov. Novi cestujuci nepribudaju nejako prilis moc, okrem seneckeho regionu, kde pribudaju ludia vo vlakoch, avsak ich znacna cast prichadza na stanice stale autami. Auta budu polozene len vdaka D4R7 a spoplatneniu parkovania v BA.
Super, len nech rozisruju moznosti, ale okrem toho vsetkeho by to chcelo BUS pruhy, ale realita, nie len o tom hovorit. Ono spravili optimalizaciu na Zahori, ale tych aut je stale plna prdel..
Rovno s tymi BUS pruhmi nech buduju aj P+R parkoviska, svojim sposobom pri Kauflande na Puchovskej v Raci jedno taketo vzniklo ? sice neoficialne, kedze patri Kauflandu resp. OC Raca.. Rano okolo 8.30 je celkom slusne zaplnene..
Zlepsovanim a opatreniami v oblasti dopravy sa rozumie rusenie optimalizacie na Zahori po ani nie troch mesiacoch, lebo par ludi kricalo naviac?

Rozsirovanie IDS ma zmysel ked bude kvalita taka, ze vacsina ludi nebude odkazana na auto.

Som inak zvedavy ci s integraciou Trnavy dojde aj na R vlaky.