Úvod

Napriek skutočnosti, že vozidlá Karosa B 732 dlho predstavovali základ trenčianskej MHD, nutnosť modernizovania vozového parku po roku 2000 ich pomaly začala stavať do pozície pomerne zastaralých autobusov. Hoci viaceré z týchto vozov prešli kompletnými generálkami, nasadzovanie typu B 732 ako takého nebolo možné sústavne predlžovať. Silnejúci vplyv čoraz vyšších a vyšších štandardov pre kvalitnú hromadnú dopravu, ako aj prísnejšie nároky na technický stav vozidiel si vynútili rozsiahlu modernizáciu autobusov MHD aj v Trenčíne. Proces obnovy začal na konci roka 2005, kedy bola uskutočnená prvá dodávka autobusov Karosa B 952E v počte 4 kusy. V júni roku 2006 bolo dodaných ďalších 11 vozov tohto typu.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa B 952E.1716 TN-659BX, TN-660BX, TN-663BX, TN-664BX 2005 2005 2022 4
2. Karosa B 952E.1716 TN-577CB, TN-578CB, TN-579CB, TN-580CB, TN-581CB, TN-582CB, TN-583CB, TN-584CB, TN-586CB, TN-587CB, TN-588CB 2006 2006 2022 11
Spolu 2005 – 2006   15

Technické parametre

Dĺžka 11320 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3165 mm
Výška podlahy 790 mm vpredu
890 mm vzadu
Rázvor 5600 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 31 + 1
Počet miest na státie 68
Celkový počet miest 99 + 1
Pohotovostná hmotnosť 10200 kg
Celková hmotnosť 17800 kg
Motor Iveco Cursor 8 F2BE 1682D, Euro 3, radový šesťvalec chladený kvapalinou s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom s meniteľným prierezom, medzichladič stlačeného vzduchu, uloženie horizontálne, 4-ventilová technika
Výkon motora 180 kW / 2050 rpm
Objem motora 7790 cm3
Krútiaci moment motora 1100 Nm / 1080 - 1500 rpm
Maximálna rýchlosť 80 km/h
Prevodovka ZF 6S 1600, 6-stupňová, mechanická, synchronizovaná
Riadenie ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Nápravy predná: Škoda, tuhá
zadná: Meritor U 167E, tuhá, hnacia
Pneumatiky 275/70 R22,5

Fotografie

Opis

Polosamonosnú karosériu autobusu ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa a následne oplechovali pozinkovaným plechom. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice troje dvojkrídlové výsuvné elektropneumaticky ovládané dvere. Bočné okná osadili technológiou lepenia. V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá s textilným poťahom v mestskom usporiadaní. Pri stredných dverách umiestnili priestor pre kočík a invalidný vozík. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Vetranie interiéru zabezpečili pomocou horných posuvných častí bočných okien, dvomi výklopnými stropnými vetrákmi a tromi stropnými vetrákmi s elektrickými ventilátormi.

Informovanie cestujúcich zabezpečili prostredníctvom optického LED informačného systému firmy EMtest. Vozidlá nalakovali červenou metalízou.

Prevádzka

Vo väčšine prípadov nahradili nové autobusy opotrebované Karosy B 732. Avšak vďaka vyššej prepravnej kapacite, dodané Karosy B 952E nastúpili aj na miesto niektorých vyradených Ikarusov radu 280.

Autobusy boli v prevádzke do konca augusta 2022, kedy dopravca SAD Trenčín ukončil prevádzkovanie trenčianskej MHD.

Katalóg vozidiel

42 43 44 45

31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41

Legenda a štatistika

42vyradené vozidlo: 15 (100 %)

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
TN-659BXdo 200742od 2007
TN-660BXdo 200743od 2007
TN-663BXdo 200744od 2007
TN-664BXdo 200745od 2007
TN-577CBdo 200731od 2007
TN-578CBdo 200732od 2007
TN-579CBdo 200733od 2007
1.2.
TN-580CBdo 200734od 2007
TN-581CBdo 200735od 2007
TN-582CBdo 200736od 2007
TN-583CBdo 200737od 2007
TN-584CBdo 200738od 2007
TN-586CBdo 200739od 2007
TN-587CBdo 200740od 2007
TN-588CBdo 200741od 2007

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.