Napriek skutočnosti, že vozidlá Karosa B 732 dlho predstavovali základ trenčianskej MHD, nutnosť modernizovania vozového parku po roku 2000 ich pomaly začala stavať do pozície pomerne zastaralých autobusov. Hoci viaceré z týchto vozov prešli kompletnými generálkami, nasadzovanie typu B 732 ako takého nebolo možné sústavne predlžovať. Silnejúci vplyv čoraz vyšších a vyšších štandardov pre kvalitnú hromadnú dopravu, ako aj prísnejšie nároky na technický stav vozidiel si vynútili rozsiahlu modernizáciu autobusov MHD aj v Trenčíne. Proces obnovy začal na konci roka 2005, kedy bola uskutočnená prvá dodávka autobusov Karosa B 952E v počte 4 kusy. V júni roku 2006 bolo dodaných ďalších 11 vozov tohto typu.
Polosamonosnú karosériu autobusu ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa a následne oplechovali pozinkovaným plechom. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice troje dvojkrídlové výsuvné elektropneumaticky ovládané dvere. Bočné okná osadili technológiou lepenia. V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá s textilným poťahom v mestskom usporiadaní. Pri stredných dverách umiestnili priestor pre kočík a invalidný vozík. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Vetranie interiéru zabezpečili pomocou horných posuvných častí bočných okien, dvomi výklopnými stropnými vetrákmi a tromi stropnými vetrákmi s elektrickými ventilátormi.
Informovanie cestujúcich zabezpečili prostredníctvom optického LED informačného systému firmy EMtest. Vozidlá nalakovali červenou metalízou.
Prevádzka
Vo väčšine prípadov nahradili nové autobusy opotrebované Karosy B 732. Avšak vďaka vyššej prepravnej kapacite, dodané Karosy B 952E nastúpili aj na miesto niektorých vyradených Ikarusov radu 280.
Autobusy boli v prevádzke do konca augusta 2022, kedy dopravca SAD Trenčín ukončil prevádzkovanie trenčianskej MHD.