Vážna nehoda električiek v Ostrave si vyžiadala 3 mŕtvych

Včera (11. 4. 2008) o 17.53 hod. sa stala na jednokoľajnej električkovej trati z Ostravy do Budišovic vážna dopravná nehoda, ktorá si vyžiadala 3 ľudské životy a 38 zranených (z toho 13 ťažko). V úseku medzi zastávkami Poruba koupaliště a Vřesina došlo k čelnej zrážke električky K2G #810 na linke 5/402 a súpravy T3SUCS #906+ T3SU #902 na linke 5/201. Vozeň #810, prichádzajúci od zastávky Vřesina, sa so súpravou #906 + 902, prichádzajúcou od zastávky Poruba koupaliště, stretol na jedinom neprehľadnom mieste v tomto úseku. Vyprosťovanie zranených osôb trvalo takmer 3 hodiny. Na mieste boli prítomné sanitky, hasičské vozidlá i vrtuľník. Vyšetrovanie príčiny nehody ešte nebolo ukončené, avšak podľa dostupných informácii nehodu spôsobil vodič električky #810, ktorý mal vo výhybni Vřesina počkať na križovanie so súpravou #906 + 902, no neurobil tak. Hoci vodiči oboch vozidiel použili tesne pred nehodou koľajnicové brzdy, zrážke sa im už nepodarilo zabrániť. Na trati, kde je predpismi povolená maximálna rýchlosť 60 km/h, bola rýchlosť električky #810 pred aktivovaním bŕzd 62 km/h a v okamihu nárazu 40 km/h. Rýchlosť súpravy #906 + 902 bola 56 km/h pred použitím bŕzd a 33 km/h v okamihu nárazu. Poškodené vozidlá boli odtiahnuté z trate až počas nasledujúceho dňa. Na záver len dodajme, že k nehode nemuselo vôbec dôjsť, ak by bola trať vybavená elektronickým zabezpečovacím zariadením, ktoré by malo byť na jednokoľajných tratiach dnes už samozrejmosťou. V súčasnosti je križovanie vozňov vo výhybniach na tejto jedinej jednokoľajnej trati ostravských električiek riadené iba cestovným poriadkom, resp. pokynmi dispečerov.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.