Škoda Transportation vyrobí električky na batérie

Električky pre turecké mesto Konya budú vybavené batériami na pohon bez odberu energie z trolejového vedenia.

Plzenská Škoda dodá do Turecka ďalších 12 električiek ForCity Classic, tentokrát vybavených špeciálnou „catenary-free“ („beztrolejovou") technológiou. Nadviaže tak na dodávku šestdesiatky klasických električiek ForCity Classic pre mesto Konya. Do Turecka tak poputuje celkom 72 električiek v hodnote 3,4 miliardy Kč (cca 124 mil. €).

„Vozidlá budú nasadené na novej linke, ktorej 1,8 km dlhá časť nemá trolejové vedenie. Navyše tým, že sme vyvinuli „catenary-free“ električku, sme znovu potvrdili, že sme schopní pružne reagovať na požiadavky zákazníkov,“ povedal Zal Shahbaz, viceprezident pre obchod spoločnosti Škoda Transportation.

Tieto električky budú vybavené pomocným pohonom „catenary-free“ - čiže pohonom na prevádzku bez pripojenia k trakčnému (elektrickému) vedeniu s dojazdom 3 kilometre. Batériový pohon sa využíva hlavne v prípade, keď má električka zájsť do oblasti, kde trolejové vedenie nainštalované nie je, predovšetkým z estetických dôvodov, hlavne v historických centrách miest. Môže byť však použitý i v prípade poruchy napájania, aby električka nemusela brániť plynulosti cestnej premávky. Takto vybavená električka má batérie umiestnené v špeciálnych strešných kontajneroch, v ktorých môžu byť podľa požadovaného charakteru prevádzky inštalované batérie rôznych typov. V električkách pre Konyu použije Škoda vysokovýkonné nano-lítium-titánové batérie. Dobíjanie batérie prebehne pri jazde električky pod trolejovým vedením v priebehu niekoľkých minút.

Prvé skúšky nového pohonu sa uskutočnili na skúšobnej trati v plzenskom areáli spoločnosti za prítomnosti certifikovanej osoby z českého Výskumného ústavu železničného. Testovanie prebiehalo na električke ForCity Classic z aktuálne dodávanej série električiek pre Konyu. „Počas skúšok dokázala električka tridsaťkrát opakovane zrýchliť na 30 km/h. Bez nabíjania z troleja dokonca prešla 8 km. V praxi škodovácke „catenary-free“ riešenie predpokladá dojazd 3 km bez napájania cez pantograf, a to pri rýchlosti až 30 km/h,“ uzavrel Milan Šrámek, vedúci elektrických projektov Škoda Transportation.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: LC #2:
Tak plny suhlas ,mas odo mna + ? tie vysokopodlazne smetne bedne bez klimy na kolajach ,karikatury co sa hraju na moderne bricky 21 storocia, sroty na kolajniciach ktore nikto mozno az na krajiny typu ukrajina a rumunsko nechce a nikdy ani nebude chciet smeracke DPMK velkolepo nakupi vo velkom miesto toho aby sme s rozumom vyuzili poskytnute eurofondy na nakup poriadnych modernych nizkopodlaznych elektriciek s klimou ,je tu moznost aka sa nemusi uz dalsich sto rokov naskytnut a podarit...verim ze po vymene vo vedeni mesta prip sudruhov v dpmk raz zvitazi konecne uz ludsky rozum a mesto aspon v 2.faze vymeni dlhe t6 za plne klimatizovane skodovky ked uz spanielov sme odbili, ironicky vysmiali a poslali kade lahsie,po tychto skusenostiach a po naslednom zamietnuti adekvatnej namietky z ich strany ohladom spinaveho tendra v Ke tu sem zarucene uz nikdy viac nepridu za to vam rucim.. ?
Reakcia na: Petto #6:
Zas kvôli električkám inej koncepcie bude treba upraviť i priestory na údržbu... A aj to niečo stojí. ?
Reakcia na: LC #2:
LF2+ kupovat je veru krok spat. Nevravim ze je to zla volba, ale spoliehat sa uz len ten typ vozidla ? Aj Bratislave by som doprial LF3 popri drahych 29,30 T. No super bude, ak by sa vyuzili aj opcie pre elektricky.
Reakcia na: Petto #1:
Správa je fyzicky na imhd.sk Svet, ale ako ste si mnohí mohli všimnúť už pri niekoľkých správach (napr. nové metro v Budapešti), vybrané správy dávame do povedomia cez všetky sekcie... ?
Reakcia na: LC #2:
čím viac výkričníkov, tým viac pravda!!!!!!!
Reakcia na: Petto #1:
No aspon kosicania vidia ako ma dnes vyzerat elektricka a ne ta parodia co idu nakupit ?
To co sa ide kupovat do KE nechcu ani v Turecku!!!
fajn vec, len co ma toto s DP Balkan, skor by som to šupol na IMHD TRANSPORT ?