Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: milan007 #14115:
Nerobil som ja ten oznam
Reply on: milan007 #14119:
Áno, lebo zákon sa týka i služby. A službou nie je len holičstvo, ale aj platobná služba. Takto som naučil nemenovanú predajňu, že nálepka že neprijíma 500€ bankovky je už pomaly trestným činom. A odvtedy krásne prijímajú, pokuta ich zmenila
Reply on: 810zssk #14120:
Nie, ty zjavne zákon nepoznáš a necitas a potom trepeš takéto nezmysly
Reply on: henko151 #14124:
Prečo zase niekomu vkladas čo nepovedal? Akože ľudia, už konečne čítajte aspoň, keď už nechcete rozumieť. Kvorka poukázal na to, že v Prahe je vo voze len jedno miesto, kde je automat na BK. U nás budú tri až štyri. Otázka znie, načo...najmä keď štatistika vraj ukázala, ako sa malo využíva aj teraz to jedno.
Reply on: Viko #14127:
Áno. Pri počtoch našej MHD nevidím dôvod, prečo by to nemalo fungovať. SMS lístok neschválili, tam by bol problém. Ostatné je o priložení. Na každé dvere sa namontovali zariadenie na DK a ide sa vraj dať aj na BK, čo nie je ozaj ani v MHD v Prahe. Tak prečo nie? Tým je jasné potvrdené, že systém bude značne nepresný. A opačne, ak idem z Juhu I k SADke, a opačne od Sladký na Juh I, tak priloženie na Juhu I ráno sa dá spárovať s priložením poobede opačne. A máš identifikovaný prúd. Toto už žiaľ možné nebude po novom. Jasné že je pohodlnejšie neprikladal, ale pri takýchto zásadných zmenách a hlavne tej zderskej tarife, nie som vôbec zástanca čohokoľvek, čo zase bude zásadne spochybniteľné v prospech toho, kto si chrumkavou napíše odvodovú správu, ako sme už videli...
Reply on: Viko #14126:
Z časti môžem súhlasiť. Ale:
- kritické miesta na cestách v kocúrkove , teda križovatka pod hradom, či pri úrade štatistiky , nehovoriac o úseku k Laugaríciu viac stresujú, ako služba predajom lístkov. Objavili sa tu aj názory obyvateľov z ulice Derku, kedy dúmajú, čo a ako s tým prejazdom autobusov MHD. Správne im bol vyslaný signál / parkovačom na ceste/ že nemajú blokovať dopravu, nakoľko parkujú neoprávnene na ceste. Hlavne, že zelení mužíci buzerujú vzdušnou čiarou´smer Váh 200 m a merajú rýchlosť pri otoči. No určite sa z chuti zasmejem, keď si spomeniem ako bývalý pán poslanec predniesol ,,požiadavku,, obyvateľov z Derkovej, že chcú zjednosmerniť onú cestu ?!
- stále tu mnohí , ale predovšetkým tí zodpovední, zabúdajú, že sú tu pre cestujúcu verejnosť., Ak chcete robiť preteky v rýchlosti prejazdu z bodu A až E robte, to napríklad pri oslavách zjednotenia názorov na MHD
- počkaj zajac, keď tu zavediete ten princíp zazvoň, inak sa vezieš ďalej, alebo nenastúpiš 🙄 🤓
Reply on: Marek6283 #14104:
Marek, veľmi si vážim Tvoj pohľad na cestujúcich ako na ľudí s konkrétnymi potrebami a nie len ako na počty.
Na druhej strane, ak sestrám nevychádza dobre striedanie stanovené zmluvou, to sa nedá riešiť tým, že každá si určí iný čas, kedy ich treba doviezť do práce. Ak pri odchode z oddelenia 6:00 nestíhajú svoje dedinské spoje, buď treba posunúť neskôr časy na PAL, alebo vyrokovať s nemocnicou skoršie striedanie, ku ktorému sa im nastaví MHD. Hromadná doprava musí byť vyriešená systémovo, inak im nebude sedieť nikdy.
Reply on: draxter #14103:
Tie dáta budú nepresné vždy. Niekto vystúpi cestou do roboty skôr, aby si v potravinách vzal desiatu. Niekto po robode prejde peši centrom na kurz a až po ňom nastúpi na bus domov. Ak by sa len párovali výstupy podľa nástupov, vždy tam zostane takáto chybovosť - a zistíš, že si nič nezistil.
Jediný výrazne presnejší režim je tap in - tap out, aby sa dal sledovať presný pohyb každej karty. A tým pádom jediné platidlo bude virtuálne. Zároveň treba terminály pri každých dverách, ktoré sa tak nepáčia kvorkovi. Takže v istom momente si treba vybrať, v čom sa spraví kompromis - lebo niekde byť musí.
Reply on: milan005 #14123:
Toto je vec, ktorej stále nerozumiem. Prečo CP (a turnus) neodráža reálnu situáciu na cestách? Chudák vodič potom celý deň jazdí v strese a na úkor svojich prestojov, aby akotak stíhal. Keby jazdné časy viac odrážali reálnu situáciu z ciest, vodiči by nemuseli mať stresy a kolabovať za volantom bez ohľadu na typ služby. Jeden krok dobrým smerom je iste obdmedzenie zdržiavania vodiča predajom lístkov, ale sám osebe isto nestačí.
Reply on: henko151 #14124:
To je tak, keď niekto pozná Prahu a Žilinu a myslí si, že všetko treba spraviť podľa nich 😀
Keď si porovnáme brnianske prikladanie voči bratislavskému Kartuj a ostatným slovenským pseudopokusom, ani sa nechce veriť, že bratov Moravákov niekedy dobehneme.
Reply on: kvorka #14114:
Prečo sa tu musí stále spomínať Praha, ktorá do minulého roka nemala terminál na platbu kartou v autobusoch. Takže existovalo množstvo zastávok z ktorých si si nevedel kúpiť lístok inak ako v aplikácii alebo SMS, keďže automaty v Prahe naozaj nie sú na každom kroku ako v Žiline.
Ak teda vravíš, že jeden označovač na BK je super, lebo tak to má Praha. Tak ja tvrdím, že skús pozrieť aj ďalšie prevádzky ako Ostrava a Brno, ktoré majú oveľa prepracovanejší systém platby cestovného bankovou kartou. V Brne včera dokonca predstavili nové označovače na BK, ktoré budú umiestnené na železničných staniciach a umožnia nákup IDS lístku (samozrejme elektronický lístok) pri ceste vlakom. Podobné označovače sa v Moravskoslezkom kraji nachádzajú priamo vo vlakových súpravách. Takže podľa mňa treba sa inšpirovať lepšími ako Prahou.
Reply on: milan005 #14121:
Zároveň bola snaha aby nejazdil jeden turnus celý deň jednu linku ale linky rôznej náročnosti.
V minulosti vodiči ktorí celý deň jazdili poradie L1 doslova "kolabovali" za volantom.
Taktiež po zavedení L24 a 25 v myslím v r. 2010 alebo 11 mali skúšobnú formu. A teda jazdilo na nich vozidlo na poradí. Jasne sa videlo že je problém to ustáť nie len z ľudského hľadiska ale aj kolón, meškaní ktoré sa počas problematických období zbierali
Reply on: milan005 #14121:
A bol ešte ďalší dôvod ktorý tu nejdem rozpisovať ale nedalo sa kvôli nemu stlačiť prejazdy k nule. Dnes už tento dôvod neexistuje.
Reply on: TomoSK #14095:
Áno, Bohužiaľ vyplynuli tri takéto prejazdy počas voľných dní večer zo Sihote na Juh. Ale majú niekoľko logických dôvodov:
V r. 2016 parkovala drvivá väčšina vozidiel na MHT pod Juhom, žiadne vozidlo nekončilo na Sihoti a nešlo odtiaľ do depa.
Vzhľadom na vyváženosť výkonov - naozaj všetky víkendové turnusy majú okolo 12:00 FPČ, podobný pomer čakania a teda aj dĺžky v práci, možnosť vodiča dostať sa pokiaľ možno domov k obedu, dodržať všetky zákonné aj ľudské náležitosti (naozaj mi nepríde ľudské na turnuse ktorý začína o 8:00 umožniť obed o 17:00).
Aby bolo všetko toto umožnené a narýchlo spravené, ostali aj tieto prejazdy.
Spoj "naviac" by sa za čas ktorý je medzi príchodom na Sihoť a odchodom z Juhu nestíhal a aj tak by len narušil pravidelnosť.
Ak by tieto prejazdy neboli, boli by vozidlá končiace na Sihoti ktoré by išli prejazdom aj tak parkovať pod Juh.
Reply on: draxter #14110:
A čo? Zákon o VD nepozná ani 24-hodinový lístok, to neznamená že objednávateľ nemôže takýto lístok do tarify zaniesť. Kompetencia určovať cestovné je daná objednávateľovi a nijak mu nezakazuje napr. rôzne sadzby cestovného podľa formy platby.

Ako som už spomenul, systémov kde sa líši cena lístku podľa spôsobu platby sú na Slovensku desiatky, zatiaľ som nezachytil že by z toho niekde mali právny problém.
a ja dodávam ešte §4 ODS. 8 zákona o ochrane spotrebiteľa, pretože takýto predaj lístkov je nehoráznosť
Reply on: kvorka #14117:
Presne
Reply on: PtrkHrnk #14116:
Moje i draxterove príspevky ich obsahujú, či zase ďalší čo nečíta? A vieš, kamarát, práve antidiskriminačné v spojení s cl.39a Ústavy a ustanoveniami Obc.zakonnika je klinec po hlavičke. Jasná diskriminácia hotovostnej platby. Rozdiel v rozsahu 150% snáď už ani nejdem rozoberať. To nie je 20c motivácia, to je presne zderstvo.
Reply on: draxter #14109:
Tak ak si tu chceme robiť právne názory, poprosím citovať konkrétne paragrafy. Ale hneď z fleku môžem napísať, že antidiskriminačný zákon sa tohto netýka, lebo ten zakazuje diskrimináciu len z konkrétnych vymedzených dôvodov.
Draxter, prečo ste do hlavnej správy tu na imhd nedali medzi hlavné body aj 150% zvýšenie ceny základného lístka a 100% zvýšenie ceny celodenného lístka? Idete len o niečo málo transparentnejšie než hlúpa dovodová správa zastupiteľstva

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.