Úvod

Nízkopodlažný autobus s elektrickým pohonom predstavil český výrobca SOR Libchavy na výstave Autotec 2010, pričom elektrobus získal cenu Autotec Prix v kategórii Automobily a prípojné vozidlá. Vozidlo bolo vyvinuté v spolupráci s DP Ostrava a firmou Cegelec, ktorá dodala elektrickú výzbroj. Prvé dve vozidlá tohto typu boli dodané do Ostravy, tretie vyrobené vozidlo zakúpilo Tatranské dopravné družstvo pre projekt ekologického skibusu vo Vysokých Tatrách v zimnej sezóne 2010/2011. Zakúpeniu elektrobusu predchádzalo krátke testovanie ostravského prototypu v Tatrách v septembri 2010 Tatranským okrášľovacím spolkom, ktorý následne inicioval vznik Tatranského dopravného družstva za účelom prevádzkovania tejto ekologickej dopravy vo Vysokých Tatrách. Cestné vozidlo hromadnej dopravy s elektrickým pohonom sa tak na tatranské cesty vrátilo po 104 rokoch.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. SOR EBN 10.5 PP-017CL 2010 2011 2014 1
Spolu 2010   1

Technické parametre

Dĺžka 10370 mm
Šírka 2525 mm
Výška 2800 mm
Výška podlahy 360 mm
800 mm (vzadu)
Rázvor 6320 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 19 + 1
Počet miest na státie 66
Celkový počet miest 85 + 1
Pohotovostná hmotnosť 10200 kg
Celková hmotnosť 16500 kg
Elektrická výzbroj Cegelec
Motor Pragoimex TAM 1052 C6B, asynchrónny, šesťpólový, kvapalinou chladený, 400 V
Výkon motora 120 kW, krátkodobo preťažiteľný na 200%
Počet motorov 1
Celkový výkon 120 kW
Krútiaci moment motora 835/1785 Nm
Maximálna rýchlosť 80 km/h
Riadenie RBL C 500V, monoblokové, hydraulické
Nápravy predná: SOR BN 004, nezávislé zavesenie kolies
zadná: Rába, tuhá
Pneumatiky 285/70 R19,5

Fotografie

Prevádzka

Elektrobus bol slávnostne predstavený 31.12.2010 v Tatranskej Lomnici, pričom dostal meno Lomničák. Prevádzkovaný bol počas svojej prvej zimnej sezóny od januára do marca 2011 na skibusovej linke medzi Tatranskými Zrubmi a Tatranskou Lomnicou.

Koncom jari a v lete 2011 sa vozidlo prezentovalo v dopravných podnikoch v Maďarsku, na Slovensku a v Česku. V lete 2014 bolo vozidlo testované v DSZO.

Vyraďovanie a likvidácia

V marci 2014 bol elektrobus vrátený výrobcovi.

Katalóg vozidiel

PP-017CL

Legenda a štatistika

PP-017CLvyradené vozidlo: 1 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.