Na Slovensku sa rozšíril ďalší integrovaný dopravný systém

Do IDS Juhomoravského kraja sa zapojili vlaky na Myjave.

Od 1. marca 2014 sa Železničná spoločnosť Slovensko zapojila do ďalšieho systému integrovanej dopravy. Medzi Myjavou a Vrbovcami bude možné využiť cestovné lístky Integrovaného dopravného systému Juhomoravského kraja (IDS JMK).

Cestujúci vďaka predĺženiu vlakovej linky S91 IDS JMK získajú možnosť výhodne na jeden cestovný doklad cestovať z Myjavy na ľubovoľné miesto v Juhomoravskom kraji, a to aj s použitím prímestských autobusov či MHD v jednotlivých mestách Moravy. Nejde o prvé miesto, kde IDS JMK prekročil hranice Českej republiky: integrované sú aj autobusy do Drosendorfu a Laa an der Thaya v Rakúsku a od roku 2008 tiež dva páry autobusových spojov premávajúce cez slovenskú Skalicu a Holíč. Po prvýkrát však dôjde k integrácii cezhraničnej železničnej trate do IDS JMK.

Cestovné lístky IDS JMK je zatiaľ možné zakúpiť len na území Českej republiky. Keďže na slovenskom území zatiaľ nie sú umiestnené označovače cestovných lístkov IDS JMK, jednorazové cestovné lístky označia cestujúcim sprievodcovia priamo vo vlaku a dopíšu do nich čas označenia.

Predĺženie linky S91 bolo pôvodne plánované už od roku 2008, vtedy však k nemu nedošlo. Integrovaná mala byť aj linka S53, ktorá dnes premáva z Břeclavi do Lanžhotu, pričom sa v minulosti taktiež uvažovalo s jej predĺžením až do Kútov.

Zatiaľ čo úspešný IDS JMK rozširuje svoje pole pôsobnosti na Slovensku, našim integrovaným dopravným systémom sa veľmi nedarí. Integrovaný dopravný systém Bratislavského kraja, doplatil na to, že jeho princípy prevzaté z IDS JMK zostali len na papieri. Jeho druhá etapa sa mala po viacerých odkladoch spustiť v decembri 2013, k čomu však nedošlo a nový termín spustenia druhej etapy nie je známy. Integrovaný dopravný systém v Žiline funguje v oklieštenej podobe, v Košiciach sa ho doteraz nepodarilo spustiť.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ferenc57 #24:
Len pre tvoju informáciu. Áno, som paštekár(rodený prešporák, pokiaľ vieš čo to je?). A nikdy som sa za to nehanbil(nemám za čo: naštastie nepatrím do kategorie tzv. blavákov- z Michaloviec, Sobraniec a Trebišova, ktorí nemajú k Bratislave žiaden vstah) Osud ma však zavial na Záhorie, kde som žil 17 rokov(takže keď mám svoj názor na záhorákov, tak viem o čom hovorím). Teraz už dva roky žijem na južnej Morave. Tak mám možnosť porovnať úroveň tunajšieho IDS a tzv. IDS v Bratislavskom kraji. Moje rodné mesto však v mojom srdci navždy ostane a vždy si ho budem pamätať tak, ako vyzeralo pred príchodom východniarskych hord.
Reakcia na: pastekar #13:
A kto volil Frankenfreša a SDKU, okres BA. "Záhorie je totiž odjakživa v BK najlavicovejším regiónom". Tak toto je naozaj výplod ešte prihlúpejšieho paštekára.
Reakcia na: pastekar #22:
Aaaaa, davno sme tu nemali utoky ad hominem, nech zije sila argumentu. Nie, nie som zamestancom BID a.s., takze tvoje otazky u nerelevantne.

Ako bolo nedavno zverejnene v mediach, IDS stoji vzhladom na neochotu BSK realizovat dopravnu optimalizaciu, ktoru si HMB a MDVRR davaju (celkom logicky) ako podmienku pre spustenie 2. etapy. Preco BSK odmieta dopravnu optimalizaciu sa mozme len domnievat, ale osobne predpokladam bratrickovanie sa so Slovak Linesom.

Fresa nikde neobhajujem, aspon o tom neviem. Pred volbami som ho dost intenzivne kritizoval.
Reakcia na: 810zssk #21:
Cítim s tvojich slov, že si asi zamestnancom BID. Preto ta poprosím, napíš nám sem, koľko máte zamestnancov? Prácu, ktorú ste spravili za 9 rokov, by bezproblémovou spravil jeden človek, za pár týždňov. Keď sa ti tvoja "práca" zdá byť sabotovaná zo strany kraja a politikov, prečo sa na to nevykašleš? Ja by som osobne nedokázal pracovať niekde, kde by som sa cítil zbytočný. A ešte ta poprosím. Keďže do toho asi vidíš hlbšie ako ja: s akých dôvodov to župa a mesto stopli? FrankenFreša si tu pritom obhajuješ ako dobrého kamaráta(chápem že výplatu za nič od nikoho iného asi nikde inde nedostaneš)
Reakcia na: pastekar #18:
Nauc sa pocitat, BID neexistuje od roku 1999. Vtedy vznikol Experiment BID ale s nim BID ako firma nema nic, ten "prevadzkovalo" priamo mesto.

Dalej, BID si svoje ulohy splnila: mame Koncepciu BID, vypracovane cenniky, prepocty, plan dopravnej obsluznosti, boli vypracovane cestovne poriadky - vsetko potrebne na spustenie IDS. Nie je chybou BID a.s. ze mesto a zupa ten system z roznych (vacsinou zlych) dovodov nespustili. Ulohou BID je system pripravit a prevadzkovat, samotnu zelenu tomu dat nemoze kedze na to nema kompetencie.

BID zaroven plni ulohy suvisiace s prevadzkou IDS, teda zabezpecuje delbu trzieb, vypracuvava prepravny poriadok, koordinuje samotne fungovanie tarifneho systemu, atd.

Inak povedane, BID robi presne to co ma.
Reakcia na: pastekar #19:
Ja netvrdím, že je to málo... ale keď už chceš kritizovať, tak aspoň správnymi podkladmi.... BTW, pred tým žiadna spoločnosť neexistovala, ty si pletieš názov spoločnosti s názvom systému (zrejme preto, že boli oba rovnaké).
Reakcia na: Valec #17:
A 9 rokov existencie BID(pred tým len pod iným názvom) ti je málo na spustenie plnohodnotného integrovaného systému????
A za tento jeden jediný splnený bod si zaslúžili milióny a milióny euro s našich daní? Ešte raz podotýkam: BID existuje už 15 rokov: 15 rokov darmožráčstva. Na Ukrajine ľudia idú lynčovať politikov za spreneveru peňazí a slovač si takých istých parazitov ešte obhajuje.
Reakcia na: pastekar #15:
Keď už sa chceme hrať na múdrych, tak si najskôr treba preveriť fakty a zopakovať matematiku.

"Bratislavská integrovaná doprava, a.s. bola založená 30. júna 2005 s cieľom integrovať dopravné služby v bratislavskom regióne."
Reakcia na: pastekar #15:
Vidím, že nečítaš...

Minimálne tento bod BID určite realizuje:
- realizácia deľby tržieb z cestovného medzi dopravcov,
Tak si teda zhrňme, čo vlastne BID so svojich nižšie spomenutých úloh za svoju existenciu, ktorá siaha až do minulého storočia(1. novembra 1999) splnila. ...........NIČ.............
Poprosím Vás páni odborníci na IDS o jeden jediný dôkaz, že daňový poplatník neplatil 15 rokov darmožráčov.
Reakcia na: pastekar #13:
Keby si tak netrepal... S volbami to nemalo nic, Zahoraci nie su hlupi a rozhodne Fresa nevolili kvoli parodii na IDS.

Pre tvoju informaciu, v akokolvek mizernom stave IDS je, po tarifnej stranke funguje. BID teda v plnom rozsahu vykonava servisne cinnosti suvisiace s jeho prevadzkou, napr. delbu trzieb atd, pricom sucasne ma v kompetencii nastavovanie pravidiel IDS, pripravuje tarifu, prepravny poriadok, standardy IDS, atd. Vsetko veci ktore realne boli aplikovane a cinnosti ktore su vykonavane.

Po dopravnej stranke je to problematickejsie, ale rozhodne nie preto ze "BIDka nic nerobi".
Reakcia na: Dispecer #12:
Tak to bola teória. A teraz poprosím dôkaz o implementácii do reálneho života. To že sa narýchlo spustil IDS aspoň na Záhorí, bol len predvolebný trik pána pričmudeného Frankenfreša na prihlúplih záhorákov. Záhorie je totiž odjakživa v BK najlavicovejším regiónom.
Reakcia na: pastekar #11:
Kto hľadá, nájde. Komu sa lení...

"Hlavnými úlohami Bratislavskej integrovanej dopravy, a.s. sú:
- koordinácia činností, vedúcich k vytvoreniu plnohodnotného integrovaného dopravného systému z hľadiska ekonomického, technologického a organizačného,
- vypracovanie návrhu dopravných a prepravných výkonov jednotlivých druhov dopráv zabezpečujúcich dopravnú obsluhu obsluhovaného území,
- vypracovanie podkladov pre koordináciu liniek a spojov jednotlivých druhov dopráv,
- vypracovanie dopravných štandardov a kritérií pre posudzovanie dopravy,
- vypracovanie rámcových plánov ponuky a produkcie prevádzkových výkonov,
- koordinácia spoločnej tarify a podmienok pre prepravu,
- vypracovanie koncepcií pre marketing, reklamu, prácu s verejnosťou a informovanosť cestujúcich,
- vykonávanie prieskumov kvality, výkonov a hospodárnosti prepravy,
- realizácia deľby tržieb z cestovného medzi dopravcov,
- kontrola ekonomických ukazovateľov v nákladovej položke integrovaných dopravcov,
- vypracovanie podkladov na verejné súťaže pre objednávateľov,
- zastupovanie objednávateľov dopravy pri koordinácii so zahraničnými systémami integrovanej dopravy."

Zdroj: http://www.bid.sk/spolocnost/

Každopádne, to, že sa zdá, že sa nič nerobí vôbec neznamená, že sa nič nerobí... ?
Reakcia na: 810zssk #8:
Neviem čo BID robí. To nevie vôbec nikto. ❓
Reakcia na: Dezerter #9:
Problem je tam kde som napisal ze je v mojej reakcii na tvoj povodny prispevok: na Sabinovskej, t.j. v sidle Bratislavskeho samospravneho kraja. BID sa moze aj postavit na hlavu, kym bude objednavatel dopravy odmietat zakladne principy integracie, nezrealizuje sa nic.
Reakcia na: 810zssk #8:
Tak potom kde je problém keď na tom tak ľudom v BID záleží? Nikoho tu nechcem ohovárať ani zastávať ale treba uznať, že to na IDS je len paródia na poriadnu integrovanú dopravu ?
Reakcia na: pastekar #7:
A to len tak z hlavy taras, alebo mas aj nejaky podklad? Vies co BID robi? Vies kolko sa tam zaraba? Vies aky postoj k tomu IDS maju ludia z tej firmy? Ci si len potrebujes kopnut?
Reakcia na: 810zssk #6:
Ale ľudom v BID vôbec neprekáža, že poberajú plat(a určite to nebude celoslovenský priemer) za nič nerobenie.
Reakcia na: Dezerter #5:
Problem by som nevidel v ludoch v BID, ale v ludoch na Sabinovskej...