Po prvý raz sa celovozidlová reklama objavila na autobuse SOR BN 10.5.
V pondelok 16. novembra 2020 bol na linky MHD po prvý raz vypravený autobus SOR BN 10.5 #402 s novou celovozidlovou reklamou propagujúcou spoločnosť Prvá stavebná sporiteľňa.
V uplynulých týždňoch došlo taktiež k osadeniu, resp. obnoveniu busboardov na zadných čelách mnohých autobusov. Podrobnejší prehľad prinášame v tabuľke:
Evidenčné číslo | Reklama | Druh |
#344 | Autoškola Delňa | Nová |
#345, #346, #384 | tomdoor.sk | Nová |
#360, #367, #400 | elektrony.sk | Nová |
#381 | MPL Stavebniny | Obnovená |
#385, #393, #395 | Svet podláh | Obnovená |
#387 | Fatrafol | Obnovená |
#391 | Zlatníctvo LION | Obnovená |
#397, #398 | Lamina | Obnovená |
Ako je možné vidieť, záujem o reklamné plochy na vozidlách MHD je zo strany objednávateľov stále veľký. Vo všeobecnosti sa však už od takejto formy prezentácie postupne upúšťa. Dopravné podniky chcú budovať svoju korporátnu identitu a jednou z prekážok môže byť aj množstvo reklamného smogu. Príkladom nám môže byť Dopravný podnik mesta Žilina, ktorý pred časom zrušil všetky formy propagácie cudzích subjektov vo svojich vozidlách MHD. V autobusoch a trolejbusoch v Žiline sa už teda nestretnete s nevkusnými letákmi alebo fóliou, ktorá zbytočne prekrýva okná a zamedzuje tak vo výhľade.
Proti reklamného smogu bojuje aj nová vyhláška Ministerstva dopravy a výstavby SR č. 254/2020 Z. z., ktorá umožňuje prekrývať reklamou maximálne 10% plochy okien u dráhových vozidiel - v prípade Prešova sú to trolejbusy.
Ostáva teda len dúfať, že aj prešovský dopravný podnik časom naskočí na tento moderný trend a bude reklamy vo vozidlách skôr eliminovať, než podporovať.
Aký je Váš názor?
Ako vnímate reklamy na vozidlách MHD? Prekážajú Vám pri cestovaní? Neváhajte vyjadriť svoj názor v komentári pod článkom alebo v ankete.