Do Prešova prišli tri kĺbové autobusy z Banskej Bystrice

Dňa 31. mája 2013 Dopravný podnik mesta Prešov prevzal tri autobusy Karosa B 961 na značkách BB-333EK, BB-340EK a BB-354EK. Tieto autobusy z roku 2006 prevádzkovala spoločnosť SAD Zvolen pod číslami ZV-305BI, ZV-312BI a ZV-316BI. Odstavenie len šesťročných vozidiel umožnila autobusovému dopravcovi MHD v Banskej Bystrici dodávka nových nízkopodlažných kĺbových autobusov.

Nákup ojazdených autobusov by mal umožniť okamžite vyradiť aspoň časť z najstarších prešovských kĺbových autobusov Karosa B 741, ktoré majú už 22 rokov a podľa Dopravného podniku vykazujú značnú poruchovosť. Autobusy odkúpené z Banskej Bystrice už dostali prešovské značky a evidenčné čísla 381 (PO-450EP), 382 (PO-688EP) a 383 (PO-658EP). Do premávky by mali zasiahnuť v priebehu niekoľkých týždňov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tbus #3:
Nie. "z Banskej Bystrici" je typicke prave pre BB. 🙂 Pri inych Bystricach by si mal pravdu.
podla mna kednoduche vysvetlenie: kebyze ich predava SADZv tak cely vynos ostane v sadke a tym padom si aj znizi preukazatelnu stratu voci mestu a hadam nechcu prist o mastnu dotaciu predsa? Takze si myslim ze model bol nasledovny: svojmu vacsinovemu majitelovi (asi 70% zvysok ma FNM) ktorym je 100percentna sukromna spolocnost Bystricka dopravna spolocnost rychlo predat 3 odpisane autobusy (preto ta zmena spz cisel na bystricke). Samozrejme za nizsiu sumu dajme tomu 50% dole zo vsetkych cien uvedenych zo zmluvy bbds a dpmp co je zhruba 133 000 Eur. cim mesto prislo o dalsich 133 000 o ktore by sa znizila vykazana strata a meto by zvolenskej sadke zaplatillo menej. Samozrejme percentualny pomer mohol byt iny kedze zmluvu medzi bbds a sadzv nik nevidel. No a bystricka dopravna spolocnost predala tieto busy do presova s peknym ziskom ktory cely ostane v sukromnych rukach (urcite nahoda ze zrovna tym istym ktori fuguruju aj v zvolenskej sadke) kedze tato spolocnost nie sa nemusi nikomu spovedat, kde dava peniaze. Tu je otazka. Co robi mesto resp. vuc? Ako kontroluje zvolensku sadku a tym padom dotacie ktore davaju so tohto podniku kedze takto si umelo znizuju vynosy a preukazuju vyssie straty ?
Reakcia na: PFM #7:
Bystrická dopravná spoločnosť, a.s. je vlastnikom SAD Zvolen. Alebo aspon bola.
Reakcia na: Solider #6:
V ktorej predstavenstve figurujú osoby zo SAD Zvolen.
Reakcia na: PFM #5:
Predavajúcim je Bystrická dopravná spoločnosť, a.s.
Neviem, či je to pravdivá info, ale údajne ten autobus kúpil niekto "vyšší" z banskobystrického závodu SAD ZV a až ten ich predal do DP Prešov, preto tie banskobystrické značky.
Reakcia na: tbus #3:
Jáj, som myslel, že tie BB značky sú "staršie" ako tie ZV, nejak som si neuvedomil, že to sú tie, ktoré kupoval už SAD ZV... ?

Každopádne, je to zvláštne... Hlavne ak ZV-305BI mala poslednú prehliadku 14.5.2013 (podľa https://demo1252.assecosolutions.sk/ovoz/response.htm; BB-333EK, BB-340EK a BB-354EK to nepozná) a na SKP pri vyhľadaní BB-333EK nájde zmluvu pre ZV-305BI...

Napadá ma len jediné: V BB je nejaký dealer pre Iveco & Irisbus?
Reakcia na: Dispecer #2:
v prvej vete sa spomínajú bystrické značky

mňa zaujalo skôr to "z Banskej Bystrici", na východe to ešte tolerujeme, ale "z Banskej Bystrice" je spisovnejšie ?
Reakcia na: draxter #1:
?

„Autobusy odkúpené z Banskej Bystrici už dostali prešovské značky a evidenčné čísla 381 (PO-450EP),382 (PO-688EP) a 383 (PO-658EP).“
A prečo dostali ešte aj bystrické čísla? ?