Dopravný podnik uzavrel rámcovú dohodu na dodávku autobusov s firmou Solaris

V rokoch 2013 - 2016 by mohlo byť do Prešova dodaných 20 autobusov tejto značky.

Dopravný podnik mesta Prešov a.s. uzavrel so spoločnosťou Solaris Bus & Coach rámcovú dohodu na dodávku 11 štandardných autobusov typu Urbino 12 a 9 kĺbových autobusov typu Urbino 18. Cena štandardného autobusu predstavuje 180 000 €, kĺbový model vyjde na 270 000 € bez DPH. Predpokladaná dodávka je rozložená na roky 2013 - 2016, pričom konkrétne počty dodaných autobusov vyplynú z kúpnych zmúv uzatvorených na základe tejto dohody. Dopravný podnik totiž nemusí odobrať všetky autobusy, ktoré sú premetom rámcovej dohody.

Rámcová dohoda uvažuje s dodávkou 7 autobusov v roku 2013, 4 autobusov v roku 2014, 5 autobusov v roku 2015 a 4 autobusov v roku 2016. Podľa našich informácií je už istá dodávka 4 autobusov Solaris Urbino 12 pre rok 2013.

V súčasnosti premáva v Prešove len jeden autobus značky Solaris. Autobus s evidenčným číslom 348 bol dodaný v roku 2003. V roku 2004 vyhral súťaž na päťročnú rámcovú dohodu Irisbus, ktorý v rokoch 2004 - 2008 dodal 19 autobusov typu Citelis. Obnova autobusového parku pokračovala ešte v roku 2009 obstaraním štyroch midibusov Iveco First a dvoch kĺbových autobusov SOR NB 18. Od roku 2009 Dopravný podnik nové autobusy nenakupoval.

V súčasnosti je priemerný vek autobusov používaných v MHD 12 rokov. Dodávky nových vozidiel pravdepodobne povedú k odstavovaniu najstarších autobusov Karosa B 732 z rokov 1990 - 1992.

 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Budťe radi, že vyhral Solaris a nie Tedom a Citelis ako v Košiciach, len si treba na ne zvyknúť.
Reakcia na: janulienka300 #25:
Tak tlačte na mesto, nech už DPMP vyplatí všetko, čo ešte nevyplatilo... ?
Ešte ako dlho budeme chodiť na starych autobusov ?? mohli by ste dat uš nove
No, tak už je to oficiálne potvrdené aj zo strany ÚVO...
http://www.uvo.gov.sk/sk/evestnik/-/vestnik/191506
Reakcia na: ophis #22:
No veru bude to tu všetko možne čo sa týka vozov aspon bude veselo ? a dúfam že DPMP bude nakupovať už len Solarisy aj ked proti takým Svissom alebo Hessom by som nebol proti ale to by som už vela chcel ? a inač ked už tu budú také návštevy chodiť tak kto by chcel nech mi napíše na mail že ho tu trošku posprevadzam. ?
Reakcia na: Nodes #21:
Tak to je bohužiaľ. Len zas na druhej strane, Škoda sa tiež nemusela spriahnúť so SORom, ale asi vytušili, že im to môže zahrať výrazne do kariet. Zaujímalo by ma, že ktoré mestá na západe ešte vypisujú také tendre, kde prím hrá pohotovostná hmotnosť a počet dverí, lebo Belfi veľmi dôvodil nejakou štúdiou, že vraj to veľmi skracuje čas na výmenu cestujúcich a je viac miesta na státie, avšak práve to, že sa stojí vo dverách a uličky sú úzke komplikuje vystupovanie z týchto vozidiel. Ak by sa kapacita tej SORky rátala nie na 110 ale na 80-90 ľudí a skrátili by sa aj intervaly na linkách, aby bola zachovaná kapacita, potom nech si kupujú vozidlá s karosériou SOR aj do neviem kedy. Ale kto bol v Bratislave tak si domyslí ako by asi tie trolejbusy 31Tr "obstáli" na linkách 201 a 202 v rannej špičke z Dolných honov do mesta. Mimo to, už starý dobrý Ikarus 435 je pri plnom počte ľudí na sedenie a cca 40 ľudí vyťažený dosť, pri počte 50-60 ľudí sa už ľudia predierajú jeden cez druhého, detto 12m sólo s 25 ľuďmi na sedenie poberie 20 ľudí a nad túto hranicu ide už komfort dolu, čiže čísla, ktoré sa pri výpočte kapacity používajú sú dosť bezohľadné voči cestujúcim. Nehovorím, že sa v špičke nepotlačím, ale mať to v kuse aj cez víkend či v sedle, keď stojí o pár ľudí navyše je už moc. Tak sa teším ale ozaj úprimne na Solaris. Ak sa podarí obnoviť vlaky do Plavča z oboch smerov tak pri ceste Poprad - Plaveč - Prešov sa určite zastavím na jazdu Solarisom, teda najmä na klbák sa teším ?
Skotr si myslim, ze Skoda sutazi s takou karoseriou, ktora vyhovuje kriteriam VO. Ked je kriterium pocet dveri a hmotnost, tak co ine ma ponuknut?
Reakcia na: TARKAN #19:
No dúfam, že nemá DPMP povinnosť tie trolejbusy odobrať všetky, že prípadne ak sa rozhodne DPMP neodobrať zvyšné kusy zo zmluvy a zmluva prepadne a vypíše sa nový tender, že to bude niečo serióznejšie, čo už (s prepáčením) sviniari zo Škody nedostanú. Sviniari preto, lebo Škoda v Česku a Slovensku súťaží v kuse s karosériou SOR, zatiaľ čo do Bulharska či Talianska v tendroch ponúka karosériu SOR, takže zahraniční sú pre nich viac ako tuzemskí zákazníci, resp. cestujúci, fakt pekné ale ostatne to je obraz dnešných podnikov, ktoré dostávajú zakázky doma a v zahraničí, že pre zahraničných sa idú roztrhať a na domácich serú, lebo vedia, že tu majú monopol, ktorý im drží kontinuálna politická mafia.
Reakcia na: ophis #17:
jj to som registroval a ako hovoris dufam, ze posledne kusy....nasackoval ano, ale neziskal dominanciu...
Reakcia na: TARKAN #16:
A tie 2 autobusy a 6 trolejbusov s karosériou SOR sú nič? Aj do Prešova sa teda nasáčkoval SOR bohužiaľ, ostáva iba dúfať, že k tým 6 trolejbusom už ďalšie podobného vyhotovenia nepribudnú.
Reakcia na: Petto #15:
Veru zavidime a zaroven aj uprimne prajeme, aspon Vas magistrat a vase vedenie DP maju rozum v porovnani s inymi zvlast BA, BB, ZA ze nepustaju "dopravne prostriedky busy a t busy" nemenovaneho financneho zraloka a istej firmy SXX LI...... do mesta.

ZAVIDIME, ZAROVEN AJ PRAJEME A DRZIME PASTE NECH TO VASMU MAGISTRATU A VEDENIU DP VYDRZI!!!!
Bratislava ticho závidí,ale zároveň aj praje. PO si nenechá diktovať všetko nejakou finančnou skupinou s fake vozidlami. ?
PO si udrzuje to, ze ma malu (v porovnani s napr. BA) ale kvalitnu MHD, s dobrymi vozidlami..
Reakcia na: Emhadeckar #12:
Ale aj tak ich najviac je u Vraňarov (vychádza mi to na celkový počet 41 vozov) ?
Reakcia na: MHDmarek #11:
Tak našťastie namiesto 20 Sorov pride 20 Solarisov ? ? ☺
Reakcia na: MHDmarek #5:
Sorry, 20 ...
Reakcia na: OBUS #9:
aspon vidiet, ze ked v obstaravani nie je hlavna podmienka 5 dveri, tak dokaze sutaz vyhrat aj niekto iny. Ked porovnam vysutazenu cenu za SOR v BA, 272 000 € za 100 kusov bez klimatizacie a to, ze o tri roky neskor v inom meste dokazali v podobnej sutazi vysutazit Solaris s klimatizaciou za 270 000 € to uz o niecom hovori...
Prečo už Prešov nechce super nizkonakladove, lahkoudržbove, lacno dielove, bezporuchove, osvedcene, prakticke, user friendly SORy? Každy DP si vychvaluje. Inak super krok- konecne budete mať moderny autobus, ktorý možno vidieť aj zapdnej Europe.
Reakcia na: Pilgrim #7:
chcel som ešte dodať že solarisy máme len 2