Úvod

Karosy C 744 boli prvými sériovými kĺbovými autobusmi v Československu vyrábané podnikom Karosa Vysoké Mýto. Prototyp Karosy C 744 vyrobili už v roku 1983, no pre viaceré technické problémy sa ich sériová výroba rozbehla naplno až v roku 1989. Konečne tak vznikla alternatíva k maďarským autobusom Ikarus 280, ktoré boli dovtedy jedinými dostupnými kĺbovými autobusmi v Československu. Keďže Karosa predstavila mestskú verziu kĺbového autobusu až v roku 1991, mnohé podniky zakúpili linkové Karosy C 744 aj pre potreby MHD.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa C 744.24 TTA 24-36 1989 1989 2006 1
Spolu 1989   1

Technické parametre

Dĺžka 17355 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3165 mm
Výška podlahy 890 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 60 + 1
Počet miest na státie 70
Celkový počet miest 130 + 1
Pohotovostná hmotnosť 13800 kg
Motor LIAZ ML 637 N Euro 0, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 189 kW / 2000 rpm
Objem motora 11946 cm3
Prevodovka Praga 5P 80.40, manuálna, 5-stupňová
Nápravy predná: LIAZ
stredná: RÁBA
zadná: RÁBA 007.20
Pneumatiky 11 x 22,5"

Fotografie

Opis

Polosamonosná kĺbová karoséria bola zostavená z oceľových panelov, predná a zadná časť boli spojené točnicou. Strop a bočnice interiéru obložili u výrobcu sololitmi. Nad sedadlami linkového vyhotovenia v kombinácii textílie a koženky vyčlenili priestor na batožinu so sieťkou. V pravej bočnici boli troje dvojdielne výsuvné elektropneumaticky ovládané dvere. Interiér osvetľovali žiarivkové telesá. Vykurovanie interiéru bolo zabezpečené naftovým agregátom a teplovzdušnými radiátormi, vetranie prebiehalo cez stropné vetráky a horné posuvné časti bočných okien. Kabínka vodiča bola pri dodaní polouzavretá podobne ako aj pri ostatných prímestských autobusoch. Vyfarbenie bolo po vzore prímestských autobusov v modro-bielej kombinácii.

Prevádzka

Vozidlo #TT-431CB premávalo výhradne na linke č. 3. Po jej zrušení v auguste 2003 bola jediná piešťanská Karosa C 744 preradená do strediska Trnava, kde dojazdila na linkách prímestskej dopravy.

Vyraďovanie a likvidácia

Jediná piešťanská Karosa C 744 bola preradená do strediska Trnava, kde dojazdila na linkách prímestskej dopravy. Po návrate do Piešťan bola odstavená a neskôr vyradená.

Katalóg vozidiel

TT-431CB

Legenda a štatistika

TT-431CBvyradené vozidlo: 1 (100 %)

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
TTA 24-36do 2004TT-431CB2004 - 2006

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.