Mesto Piešťany pripravuje optimalizáciu mestskej hromadnej dopravy

Zmeny by mohli nastať najskôr na konci roka 2021.

Mesto Piešťany si dalo spracovať návrh optimalizácie linkového vedenia autobusov mestskej hromadnej dopravy. Návrh mohla verejnosť pripomienkovať do začiatku marca 2020. Autori z ČVUT v Prahe odprezentovali návrh verejnosti na verejnom prerokovaní 4. marca 2020.

Optimalizácia bola spracovaná na základe rozsiahleho prieskumu. "Konečnému návrhu predchádzalo veľké sčítanie cestujúcich, niekoľkodenné pozorovanie, ako aj sociologický prieskum online a papierovou formou, v ktorom tvorcovia návrhu zisťovali názory a požiadavky cestujúcich. V prieskume, ktorý sa uskutočnil v roku 2018 boli tiež oslovení veľkí zamestnávatelia a školy, ktorých pripomienky boli tiež užitočné pre podklady k projektu. Na základe prieskumu autori projektu zistili, aké sú najtypickejšie ciele cestujúcich a tiež ich nespokojnosť s časovými intervalmi, veľkými časovými rozostupmi alebo nevhodným naviazaním spojov. Takisto zistili, že Piešťany sú atypické tým, že tu máme veľké množstvo cestujúcich na invalidnom vozíku, ktorí jazdia celým mestom," uvádza mesto Piešťany na svojej webovej stránke.

Návrh optimalizácie predpokladá zvýšenie dopravných výkonov na dvojnásobok, skrátenie intervalov medzi spojmi a kompletnú reorganizáciu liniek.

Návrh predpokladá v pracovných dňoch prevádzkovanie nasledujúcich liniek

  • Linka 1: Kúpeľný ostrov - Dubčekova - Poliklinika - Autobusová stanica - NÚRCH v hodinovom intervale
  • Linka 2: Sĺňava - Poliklinika - Adam Trajan - Dubčekova - Autobusová stanica v intervale 30 minút
  • Linka 3: Adam Trajan - Poliklinika - Dubčekova - Autobusová stanica v intervale 30 minút
  • Linka 4: Poliklinika - Adam Trajan - Autobusová stanica - Nikola Tesla - Aupark v intervale 30 minút
  • Linka 5: Nikola Tesla - Kúpeľná - Aupark v hodinovom intervale
  • Linka 6: Kocurice - Nikola Tesla - Kúpeľná - Aupark v hodinovom intervale
  • Linka 7: Nikola Tesla - Autobusová stanica - Aupark - Kúpeľný ostrov v hodinovom intervale
  • Linka 10: Kocurice - Aupark - Autobusová stanica, 1 spoj ráno, 1 popoludní opačne
  • Linka 11: Dubčekova - Adam Trajan - Autobusová stanica - Aupark, 1 spoj ráno
  • Linka 50: NS Kocka - Autobusová stanica - Nikola Tesla - Adam Trajan - Aupark - Kláštorská, obsluha vo večerných a skorých ranných hodinách

Cez voľné dni sa predpokladá prevádzkovanie troch autobusových liniek:

  • Linka 50: Autobusová stanica - Nikola Tesla - Adam Trajan - Aupark - Povodie Váhu - Kláštorská prevažne v hodinovom intervale na trase Autobusová stanica - Aupark a v hodinovom intervale na trase Adam Trajan - Povodie Váhu. Ranné a večerné spoje vedené v celej trase.
  • Linka 51: Kúpeľný ostrov - Aupark - Povodie Váhu - Kláštorská - Autobusová stanica - Nikola Tesla v hodinovom intervale
  • Linka 52: Adam Trajan - Poliklinika - Aupark - Autobusová stanica v hodinovom intervale

"V projekte autori nepočítajú s navyšovaním vozového parku, ale pokiaľ by sa mesto pre optimalizáciu rozhodlo, prevádzka mestskej dopravy by zo súčasných 350 000 € ročne narástla na takmer 750 000 € a zmeny by mohli prísť do platnosti najskôr ku koncu roku 2021," uvádza mesto Piešťany.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.