VozidláAutobusy › SOR BN 9.5

SOR BN 9.5 v pôvodnom stave
SOR BN 9.5 s novým logom SAD Prievidza

Úvod

Čiastočne nízkopodlažné (tzv. low-entry) midibusy SOR BN 9.5 vylepšili pôvodný typ B 9.5 znížením podlahy medzi prvými a druhými dverami, čím sa v tomto priestore stali plne nízkopodlažné. V zadnej časti ostala zvýšená podlaha. Daňou za toto riešenie bolo dovtedy nevídané neobvyklé riešenie karosérie s "hrbom". Český výrobca SOR Libchavy tieto midibusy vyrábal od roku 2005.

Nákupom dvoch midibusov SOR BN 9.5 v rokoch 2005 - 2006 začal v Prievidzi trend obnovy vozidlového parku menej kapacitnými vozidlami. V roku 2019 pribudlo tretie vozidlo tohto typu, ktoré pôvodne jazdilo v Handlovej.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. SOR BN 9.5 PD-936CA 2005 2005 2019 1
2. SOR BN 9.5 PD-461CI 2006 2006 2020 1
3. SOR BN 9.5 PD-352DI 2009 2019 2023 1
Spolu 2005 – 2009   3

Technické parametre

Dĺžka 9580 mm
Šírka 2525 mm
Výška 3000 mm
Výška podlahy 360 mm (1. a 2. dvere)
800 mm (3. dvere)
Rázvor 4450 mm
Počet dverí 3
Motor Iveco Tector-NEF, Euro 3, kvapalinou chladený naftový preplňovaný šesťvalec
Výkon motora 176 kW / 2500 rpm
Krútiaci moment motora 810 Nm / 1250 - 2100 rpm
Maximálna rýchlosť 80 km/h
Prevodovka ZF, manuálna, 6-stupňová plne synchronizovaná, s retardérom Voith
Riadenie RBL C 500V, hydraulické monoblokové
Nápravy predná: SOR BN 004, nezávislé zavesenie kolies
zadná: DANA G150, tuhá, hnacia, s jednostupňovou redukciou
Pneumatiky 285/70 R19,5

Fotografie

Opis

Polosamonosnú panelovú karosériu autobusu zostavili z oceľových profilov a zvarili s rámom podvozku. Karosériu zvonku obložili polyesterovými laminátmi a špeciálnymi plechmi. Pre zvýšenie antikoróznej ochrany použili pre spodnú časť skeletu nehrdzavejúcu oceľ. V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá s textilným poťahom, oproti druhým dverám v priestore pre kočík a invalidný vozík osadili pozdĺžne do bočnice sklápacie sedadlá. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Pracovisko vodiča vybavili polouzavretou kabínkou. Vetranie interiéru zabezpečili výklopnými časťami bočných okien, stropnými výklopnými vetrákmi a stropnými ventilátormi. Vykurovanie riešili teplovodným kúrením. Informovanosť cestujúcich zabezpečili optickým informačným systémom firmy EMtest. Autobusy dodali v celožltom nátere.

Prevádzka

Prvé vozidlo bolo do prevádzky uvedené v novembri 2005 a druhé vozidlo ho nasledovalo v decembri 2006.

Tretie vozidlo prišlo do Prievidze z Handlovej vo februári 2019. Naopak, v januári 2020 bolo do Handlovej preradené vozidlo PD-936CA. Posledné vozidlo bolo v premávke na linkých MHD Prievidza do februára 2023, kedy bolo presunuté do Partizánskeho.

Vyraďovanie a likvidácia

Prvé dva autobusy v Prievidzi dojazdili po dodávkach nových autobusov Solaris New Urbino 10,5 v rokoch 2019 a 2020. Tretie vozidlo bolo vyradené po sprevádzkovaní jazdených autobusov SOR NB 12 City.

Katalóg vozidiel

PD-936CA

PD-461CI

PD-352DI

Legenda a štatistika

PD-936CAvyradené vozidlo: 3 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.