máš pravdu, boli to tieto: Ikarusy 280.08
fialový PD-48-84 hlavne linka 5
PD-61-81 (PD-363BD) tiež fialový, linka 5 a 10
biely PD-68-58 (PD-444BC), linka 5 a 9
biely PD-68-68 (PD-718BK), linka 10
biely PD-71-56 (PD-351BD), linka 3
všetko počas 90-tych rokov, do cca 2002
Ja ani som neočakával, že to bude ináč nadefinované...
Reálne súťaže totiž začnú až o rok - dva čo súvisí s prijatím nariadenia ES (tuším) 1370/2007, ktoré u nás začalo platiť v cca 2009 - 2010, ktorému sa mnohé mestá vyhli expresným podpisovaním nových zmlúv / predlžovaním pôvodných na 10 rokov ešte pred platnosťou nariadenia...
Dobre napísané, presne takto som to očakával. Len škoda, že zmluva je na cenu za tarifný kilometer pri stanovenom rozsahu a ďalej sa otvára priestor na čachre - povinnosť doplatiť preukázanú stratu.
asi tak nejako to vnímam tiež. Skôr si myslím, že je potrebné vedieť, čo mesto/mestá naozaj chcú, malo by to byť niečo takéto:
- isté % nízkopodlažných vozov
- kilometre
- kapacita vozidlového parku
- cestovný poriadok
Potom môže rozhodnúť cena. Ale bez kritérií to budú GO Karosy 732/932, alebo nejaké mašrutky a to môže byť cesta do pekla. v PD je plnička CNG na SADke, nový vozový park, možno by stačilo niečo obmeniť a na vybraných linkách prehodnotiť nasadenie malých autobusov a je to.?
"Kriteriom bude najnizsia cena." Pri tomto pristupe predpokladam nejakeho dovozcu vylagrovanych vrakov a la DZS Michalovce. Na rok a pol sotva niekto bude investovat do vozoveho parku majlant.
Chcem sa opýtať, že či neexistuje nejaká koncepcia MHD do budúcnosti, kedy by sa linky rozsortovali nejak na nosné a doplnkové s intervalmi 15/30/15//30, 30/60/30//60 a výnimočne 60/120/60//120? Napr. na sídlisku Kolotoč to je celkom silný chaos, spoje premávajú nepravidelne. A hlavne či sa niečo neplánuje vykonať s tou nešťastnou premávkou večer.
723.6