VozidláAutobusy › Iveco Urbanway 10.5M

Iveco Urbanway 10.5M
Iveco Urbanway 10.5M s logom DPMPB

Úvod

Autobus Iveco Urbanway dĺžky 10,5 metra je najkratším zástupcom z rodiny autobusov Urbanway koncernu Iveco Bus. Mestský nízkopodlažný autobus typu Urbanway bol predstavený v roku 2013 a na trh prišiel v dĺžkach 10,5, 12 a 18 metrov s naftovým, plynovým a napokon aj hybridným pohonom. Typ Urbanway je vyrábaný v závodoch Iveco Bus vo francúzskom Annonay a českom Vysokom Mýte.

Mestská dopravná spoločnosť zaradila dve vozidlá tohto typu do vozidlového parku považskobystrickej MHD začiatkom leta 2020.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Iveco Urbanway 10.5M PB-894DA, PB-258DB 2020 2020 2
Spolu 2020   2

Technické parametre

Dĺžka 10470 mm
Šírka 2500 mm
Výška 2846 mm
Výška s klimatizáciou 3066 mm
Výška podlahy 320 mm (1. dvere), 250 mm s kneelingom
330 mm (2. dvere), 260 mm s kneelingom
340 mm (3. dvere), 270 mm s kneelingom
Rázvor 4590 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 25 + 1
Počet miest na státie 61
Celkový počet miest 86 + 1
Motor FPT Industrial Tector 7, Euro 6, HI-eSCR systém, naftový 6-valec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 210 kW / 2500 rpm
Objem motora 6728 cm3
Krútiaci moment motora 1000 Nm / 1250 rpm
Riadenie RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Nápravy predná: Iveco RI 75 U, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 133, hnacia, portálová s dvojitou redukciou
Pneumatiky 275/70 R22,5
Klimatizácia Eberspächer Sütrak AC 136 G4

Fotografie

Opis

Samonosnú karosériu autobusu zostavili zo šiestich panelov a ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa. Strechu vyrobili z oceľového plechu, bočnice oplechovali hliníkovým plechom a čelá vyrobili z polyesteru. Na nárazníky a spodnú časť bočníc použili polyester. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice trojicu dvojkrídlových, dovnútra sa otvárajúcich dverí s elektropneumatickým ovládaním a dopytovým otváraním.

V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá STER 8MS s textilným poťahom v usporiadaní 2 + 1 v prednej časti a 2 + 2 v časti od stredných dverí dozadu. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Bočnice v interiéri obložili umakartom, strechu obložili polypropylénovými a hliníkovými panelmi. Na osvetlenie interiéru použili LED svietidlá zapustené do obloženia stropu. Oproti druhým dverám vyčlenili priestor pre kočík a invalidný vozík. Nakladanie a vykladanie kočíkov a vozíkov uľahčili pomocou manuálne ovládanej výklopnej plošiny a možnosťou pokľaknutia vozidla v zastávke (tzv. kneeling). Pracovisko vodiča s vyvýšeným sedadlom oddelili od priestoru pre cestujúcich polouzavretou kabínkou. Vykurovanie vyriešili nezávislým naftovým vykurovaním. Vetranie interiéru zabezpečili výklopnými časťami bočných okien, dvoma stropnými vetrákmi a nútenou ventiláciou. Tepelnú pohodu v interiéri zabezpečili pomocou strešnej klimatizačnej jednotky Eberspächer Sütrak AC 136 G4.

Vozidlá vybavili informačným systémom firmy Bustec. Autobusy dodali v bielom nátere.

Prevádzka

Autobusy sa do premávky zaradili v júli 2020.

Katalóg vozidiel

PB-894DA PB-258DB

Legenda a štatistika

PB-894DAnevyradené vozidlo: 2 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.