Úvod

Autobusy Mercedes-Benz O 345 so stredne vysokou podlahou vyrábal turecký závod Mercedes-Benz v Istanbule od roku 1996. Mercedes-Benz Türk (do roku 1990 Otomarsan) vyrábal autobusy Mercedes-Benz od roku 1968. Z mestských autobusov to boli typy O 302, O 302 T a O 325. Nový typový rad O 345 zahŕňal mestské, linkové aj turistické autobusy. V roku 2001 bolo označenie O 345 nahradené obchodným názvom Conecto. Tieto autobusy sa vyrábali až do roku 2007, kedy bol na trh uvedený nízkopodlažný rad autobusov Conecto.

Po privatizácii SAD Nitra sa v roku 2003 začala obnova prestarnutého vozidlového parku autobusmi Mercedes-Benz O 345 / Conecto Ü. Celkovo bolo v roku 2003 zakúpených 19 kusov týchto autobusov do vozidlového parku SAD Nitra. V roku 2005 pribudlo do vozidlového parku ešte jedno vozidlo tohto typu.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Mercedes - Benz Conecto Ü BA-423HR 2001 2003 2018 1
2. Mercedes - Benz Conecto Ü NR-144CA, NR-145CA 2002 2003 2019 2
3. Mercedes - Benz Conecto Ü NR-849CE, NR-850CE, NR-851CE, NR-852CE, NR-853CE, NR-854CE, NR-855CE, NR-856CE, NR-857CE, NR-610CF, NR-611CF, NR-612CF, NR-614CF, NR-615CF, NR-617CF, NR-113CG 2003 2003 2019 – 2020 16
4. Mercedes - Benz Conecto Ü NR-187CX 2004 2005 2020 1
Spolu 2001 – 2004   20

Technické parametre

Dĺžka 11825 mm
Šírka 2500 mm
Výška 2865 mm
Výška podlahy 860 mm
Motor MB OM 447 hLA, Euro 2, naftový šesťvalec (1. séria)
MB OM 457 hLA, Euro 3, naftový šesťvalec (2. - 4. séria)
Maximálna rýchlosť 100 km/h

Opis

V prvej sérii bolo dodané jediné vozidlo v bielom nátere, ktoré bolo zaradené do premávky v 2/2003.

Druhá séria bola zaradená do premávky v 3/2003 a vozidlá sa od prvej série líšili modrým náterom a iným motorom.

Tretia séria sa od predošlých líšila veľkými dvojkrídlovými zadnými dverami umiestenenými v strede autobusu. V interiéri boli polohovateľné čalunené sedadlá nahradené nepolohovateľnými. Pracovisko vodiča bolo oddelené od cestujúcich dvierkami a sklom zo zadnej strany.

Štvrtá séria sa od tretej líšila len modrou farbou tyčí.

Úpravy

Niektoré vozidlá boli prelakované do bielého náteru s červeným a sivým pruhu, neskôr do korporátneho náteru Veolia.

Prevádzka

Vozidlá z 1. a 2. série sa vzhľadom k svojmu usporiadaniu interiéru spočiatku objavovali na diaľkovej linke Nitra - Žilina. Po zaradení novších klimatizovaných vozdiel premávali iba na prímestských linkách v okolí Nitry.
Zvyšné vozidlá sa počas svojej prevádzky objavovali na všetkých prímestských linkách, ktoré dopravca prevádzkoval.

Vyraďovanie a likvidácia

Všetky vozidlá boli vyradené v rokoch 2018 - 2020 z dôvodu dosiahnutia veku 16 rokov, ktorý bol maximálnym možným vekom na prevádzku vozidiel na linkách NSK.

Katalóg vozidiel

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.3.
BA-423HRdo 2003NR-146CA2003 - 2015NR-035IDod 2015

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.