Úvod

Vysokopodlažné autobusy MAN Lion's Regio určené na dlhšie regionálne linky sa vyrabali vo fabrike MAN od roku 2004 do roku 2017. Po uvedení modelu MAN Lion's Intercity bola ich produkcia ukončená.

Ponukané boli v troch verziach: klasickej (12-metrové vozidlo), verzii C (13-metrové vozidlo) a vo verzii L (15-metrové trojnápravové vozidlo). Na Slovensku sa tieto vozidla udomácnili skôr na diaľkových linkách a zájazdoch.

V rokoch 2011 -2013 sa pre potreby diaľkových liniek a zájazdov zakúpili celkom 4 vozidlá tohto typu. Následne boli v roku 2015 doplnené ešte jedným ojazdeným vozidlom tohto typu.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. MAN R14 Lion's Regio C NR-232FZ 2011 2011 1
2. MAN R14 Lion's Regio C NR-978GJ 2011 2012 1
3. MAN R14 Lion's Regio C NR-143HA, NR-156HA 2013 2013 od 2018 2
4. MAN R14 Lion's Regio C NR-462IG 2010 2015 1
Spolu 2010 – 2013   5

Technické parametre

Dĺžka 13010 mm
Šírka 2550 mm
Výška s klimatizáciou 3400 mm
Výška podlahy 860 mm
Rázvor 6880 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 58+1
Počet miest na státie 17
Celkový počet miest 75+1
Pohotovostná hmotnosť 13150 kg
Celková hmotnosť 18000 kg
Motor MAN D 2066 LUH 33, Euro 5, radový šesťvalec, vodou chladený
Výkon motora 265 kW
Objem motora 10518 cm3
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Prevodovka MAN TipMatic, robotická, 12-stupňová (2. séria)
Pneumatiky 295/80 R22.5

Opis

Na pozváranom ráme podvozku postavili bočné steny karosérie, strechu, a predné aj zadné čelo. Antikoróznu ochranu zabezpečili ponorením do kataforézneho kúpeľa a vrchným náterom z polyuretánovej živice. Naftový motor poháňajúci jednoduchú zadnú nápravu umiestnili naležato v zadnej časti pod podlahou. V pravej bočnici osadili dvojicu výklopných jednokrídlových dverí. Zasklenie vozidla previedli technológiou lepenia, pričom použili determálne sklá.

V interiéri osadili pre cestujúcich polohovateľné sedadlá s textilným poťahom, v usporiadaní 2 + 2. Podlahu a schody pri dverách pokryli protišmykovou PVC krytinou.

Vetranie interiéru stropnými ventilátormi. Vykurovanie riešili radiátormi v interiéri a nezávislým kúrením. Pre tepelnú pohodu v interiéri vybavili vozidlá klimatizáciou. Vozidlá nalakovali do bieleho resp. strieborného náteru.

Vozidlo z poslednej série bolo vybavené dvojkrídlovými zadnými dverami.

Úpravy

Všetky vozidlá boli postupne prelakované do náteru "Arriva Express".

Prevádzka

Všetky vozidlá spočiatku premávali najmä na diaľkových linkách a zájazdoch. Po zrušení diaľkových liniek sa začali vozidlá objavovať na prímestských linkách. Od jesene 2018 dvojica vozidiel bola nasadzovaná na zmluvnú dopravu do automobilky Jaguar Land Rover.

Vyraďovanie a likvidácia

Jedno vozidlo bolo v roku 2018 bolo z dôvodu zabezepečovania zmluvnej dopravy do automobilky Jaguar Land Rover zapožičané do levickej vozovne dopravcu Arriva Nové Zámky a.s.

Katalóg vozidiel

NR-232FZ

NR-978GJ

NR-143HA NR-156HA

NR-462IG

Legenda a štatistika

NR-232FZnevyradené vozidlo: 4 (80 %)
NR-143HAvyradené vozidlo: 1 (20 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.