Úvod

Vysokopodlažné prímestské autobusy Iveco Crossway sa vyrábajú v továrni Iveco Czech Republic (pôvodne Karosa) vo Vysokom Mýte. Táto generácia vychádza zo svojho predchodcu, Irisbus Crossway, ktorý sa v tejto továrni vyrába už od roku 2006.

Štandardná vysokopodlažná verzia sa od verzie LE (low-entry) líši absenciou bezbariérového nástupu – od oboch dverí vedú do interiéru schody. Autobusy Crossway sú k dispozícii od roku 2006, kedy svojou existenciou nahradili Karosy radu 900, a to v dĺžkach 12 a 12,8 (Euro 5), resp. 13 (Euro 6) metrov, výlučne v dvojdverovej verzii. Neskôr boli predstavené aj verzie s dĺžkami 10,6 (Euro 5), resp. 10,8 (Euro 6) metra.

Začiatkom roka 2017 boli pre prímestskú dopravu v NSK zakúpené dve vozidla tohto typu.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Iveco Crossway Line 10,8M NR-525IX, NR-677JB 2017 2017 2
Spolu 2017   2

Technické parametre

Dĺžka 10757 mm
Šírka 2550 mm
Výška 3370 mm
Výška s klimatizáciou 3460 mm
Výška podlahy 860 mm
Rázvor 5300 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 41 + 1
Celková hmotnosť 19000
Motor FPT Industrial Tector 7, Euro 6, preplňovaný radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 235 kW / 2200 – 2500 rpm
Objem motora 6728 cm3
Krútiaci moment motora 1100 Nm / 1250 – 1700 rpm
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Prevodovka ZF 6S 1010 BO, manuálna, 6-stupňová
Riadenie ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Pneumatiky 295/80 R 22.5
Klimatizácia Thermo King Athenia

Fotografie

Opis

Na pozváranom ráme podvozku postavili bočné steny karosérie z trubkovej konštrukcie, strechu a predné čelo vyrobili z lisovanej ocele, na zadné čelo použili kombinované materiály. Antikoróznu ochranu zabezpečili ponorením do kataforézneho kúpeľa a vrchným náterom z polyuretánovej živice. Naftový motor poháňajúci jednoduchú zadnú nápravu umiestnili naležato v zadnej časti pod podlahou. V pravej bočnici osadili dvojicu výklopných dverí (predné jednokrídlové, druhé dvojkrídlové) s elektropneumatickým pohonom. Zasklenie vozidla previedli technológiou lepenia, pričom použili determálne sklá.

V interiéri osadili pre cestujúcich polohovateľné sedadlá Lineo s textilným poťahom, v usporiadaní 2 + 2. Podlahu a schody pri dverách pokryli protišmykovou PVC krytinou. Bočnice a strop v interiéri obložili laminovanými panelmi. Na deliacie priečky využili laminát. Pracovisko vodiča oddelili jednoduchou uzatvárateľnou kabínkou.

Vetranie interiéru zabezpečili výklopnými časťami bočných okien, dvoma stropnými vetrákmi a odsávaním vzduchu v zadnej časti. Vykurovanie riešili radiátormi v interiéri a nezávislým kúrením. Tepelnú pohodu v interiéri zabezpečili strešnou klimatizačnou jednotkou Thermo King Athenia. Na osvetlenie použili žiarovkové stropné svietidlá. Vozidlá nalakovali do tyrkysovo-krémového Arriva náteru.

Prevádzka

Jeden kus tohto typu sa zaradil v prvej polovici roka 2017 na stálu linku 403404, druhý na regionálne linky v okolí Topoľčian.

Katalóg vozidiel

NR-525IX NR-677JB

Legenda a štatistika

NR-525IXnevyradené vozidlo: 2 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.