VozidláAutobusy › Karosa LC 735

Karosa LC 735.40 v typickom nátere
Karosa LC 735.1011 #6109 v atypickom nátere

Úvod

Karosa LC 735 z továrne Karosa Vysoké Mýto bol medzimestský autobus určený na prepravu sediacich cestujúcich na dlhšie vzdialenosti. Karosy LC 735 sa vyrábali od prvej polovice 1980-tych rokov do polovice 1990-tych rokov. Košický dopravný podnik nakúpil tieto vozidlá na nepravidelnú zájazdovú dopravu.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa LC 735.40 6103 – 6108 1989 1989 1996 – 1998 6
2. Karosa LC 735.1011 6109 – 6111 1990 1990 1996 – 2004 3
Spolu 1989 – 1990   9

Technické parametre

Dĺžka 11055 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3165 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 44 + 1
Celkový počet miest 44 + 1
Pohotovostná hmotnosť 9900 kg
Celková hmotnosť 14180 kg
Motor LIAZ ML 635, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (735.00)

LIAZ ML 636 N (EURO 0), naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (735.20, 735.40, 735.1011)
Výkon motora 148,5 kW / 2100 rpm (ML 635)
155,4 kW / 2000 rpm (ML 636)
Objem motora 11940 cm3
Maximálna rýchlosť 115 km/h
Prevodovka Praga 5P 80, mechanická synchronizovaná, 5-stupňová
Nápravy predná: LIAZ 442, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia
zadná: RÁBA A 018.41, tuhá s dvojstupňovou redukciou, hnacia (735.00)
zadná: RÁBA A 007.20, tuhá, jednostupňová, hnacia (735.20)
zadná: RÁBA A 009, tuhá, jednostupňová, hnacia (735.40, 735.1011)
Pneumatiky 11 x 22,5"

Fotografie

Opis

Karoséria bola polosamonosného typu zostavená na oceľovom ráme, zvonka oplechovaná hladkými plechmi. Strop a bočnice pokrýval umakart, podlahu guma. Cestujúcim slúžili dvoje výklopné elektropneumaticky ovládané dvere, vpredu dvojkrídlové, vzadu jednokrídlové. V interiéri umiestnili do vyvýšeného priestoru sklápacie sedadlá v usporiadaní 2 + 2 s chodbičkou uprostred a vzadu jedno päťsedadlo. Na oknách boli záclonky, nad sedadlami police so sieťkami na odkladanie príručnej batožiny. Vetranie bolo zabezpečené posuvnými časťami bočných okien a tromi axiálnymi a jedným výklopným vetrákom na streche vozidla. Pracovisko vodiča nebolo oddelené od priestoru pre cestujúcich. Pod podlahou bol umiestnený batožinový priestor dostupný výklopnými poklopmi v bočniciach. Štandardne sa pre tieto vozidlá používal žlto-biely náter.

Úpravy

Autobusy dostávali nátery v rôznych farebných kombináciách.

Prevádzka

Karosy LC 735 sa používali výlučne v nepravidelnej zájazdovej doprave.

Vyraďovanie a likvidácia

Všetky vozidlá boli vyradené pravdepodobne do roku 2004. Je pravdepodobné, že boli odpredané.

Katalóg vozidiel

6103 6104 6105 6106 6107 6108

6109 6110 6111

Legenda a štatistika

6103vyradené vozidlo: 9 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.