Prečo sa tlačíme v MHD?

Dopravný podnik v posledných dňoch z dôvodu nedostatku kĺbových a stredne kapacitných autobusov vypravuje do premávky krátke vozidlá. Cestujúca verejnosť sa v čase najmä rannej špičky musí tlačiť v neľudských podmienkach alebo sa jej vôbec nepodarí nastúpiť do konkrétneho spoja, ktorý je zabezpečený nevhodným typom vozidla na danú linku, prípadne spoj vynechá z viacerých možných dôvodov. "Prečo je tomu tak?", pýtajú sa samotní cestujúci, ktorých sa tento problém týka...

V blízkej minulosti časť vedenia DPMK a.s. a niektorí poslanci presadzovali zrušenie trolejbusovej dopravy, ktorá vraj bola nevýhodná a neefektívna. Trolejbusová doprava mala byť nahradená autobusovou dopravou, ktorú by mali zabezpečovať práve aktuálne chýbajúce kĺbové typy vozidiel. Ak by občianske združenie "Iniciatíva Zachráňme košické trolejbusy" nevyvíjalo tlak na DPMK a.s. a vedenie mesta Košice, tak v tejto dobe by isto nastal kolaps dopravy na plnej úrovni.

Kĺbové vozidlá sa postupne vyraďujú, lebo ich veľkú časť tvoria práve staré vozidlá typu Ikarus, známe ako aj ľudovo hovorené "harmoniky" . Tieto vozidla prežili dvojnásobok svojej životnosti a prísne Európske smernice, vyraďujú tieto vozidlá postupne z hry. Ale nekazia sa len staré vozidla typu Ikarus ale aj novšie vozidla značiek Karosa a aj dokonca najnovšie kĺbové vozidla značky Solaris.

Ohľad na starnúci vozový park najmä kĺbových vozidiel, vnímala navrhovaná zmena linkového vedenie prezentovaná Ing. R. Nagyom (riaditeľ dopravy a techniky), ktorú odsúhlasilo vedenie DPMK a.s. Zmena linkového vedenia zahŕňala miernu úsporu vozidiel autobusovej trakcie, zväčšenie prepravných kapacít, najmä na sídliskách s prudkým rastom populácie (Ťahanovce, Dargovských hrdinov, KVP), hustejším intervalom MHD, racionálnejším využitím aktuálnej prestupnej tarify, ktorá mala zmenou linkového vedenia zrýchliť presun cestujúcej verejnosti z bodu A do bodu B a zabrániť tak odlivu cestujúcej verejnosti na IAD (individuálna automobilová doprava), ktorá spôsobuje kolaps dopravy najmä v centre mesta.

Táto skoro zrealizovaná vízia kvalitnejšej dopravy, stroskotala na iniciatíve iného zamestnanca DPMK a.s. Ing. K. Kuzmu, ktorý viac menej nepriamo zodpovedá za terajší kritický stav dopravy. Tento zamestnanec sa prezentoval ako súkromná osoba na mestskom magistráte z vlastným návrhom linkového vedenia, ktoré vôbec neriešilo problematiku kľúčových dopravných ťahov a poskytovalo horšie ponúkane prepravné kapacity a interval. Viac menej tento návrh linkového vedenia je šitý na mieru pre určité mestské časti, ktoré sa aj pomocou médií a petícií, snažia preferovať nevhodný návrh linkového vedenia, ktorý uškodí cestujúcej verejnosti viac ako je terajší súčasný stav.

Na záver len dodať otázku. Majú určití členovia vedenia mesta Košice pomôcť zlepšiť dopravu pre svojich možných budúcich voličov, alebo len chcú svojmu blízkemu okoliu dodať "súkromnú MHD" ?

Viac k téme

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.