Zrušenie dielenského pracoviska v garážach VŠA

K 1.2.2008 sa vedenie DPMK a.s. rozhodlo definitívne zrušiť prevádzku dielne v garážach VŠA. Už na sklonku minulého roku 2007 bola pozastavená celodenná prevádzka dielne a obmedzená iba na nočnú smenu, na ktorej sa vykonávali opravy bežných prevádzkových porúch (napr. výmeny pokazených žiaroviek, opravy defektov, výmeny klinových remeňov, doplnenie základných prevádzkových kvapalín a iných rýchlo odstrániteľných porúch) . Počas nočnej smeny sa tak podarilo odstrániť priemerne okolo 20 bežných porúch spôsobených dennou prevádzkou vozidiel. Zrušenie dielne bude mať vplyv aj na rannú výpravu vozidiel, nakoľko staršie vozidlá pri rannom štartovaní už niekedy potrebujú aj odbornú asistenciu mechanikov. Môže tak dôjsť k ranným oneskoreniam prvých spojov alebo dokonca k ich výpadku. Ďalším negatívom zrušenia prevádzky dielne VŠA, budú najazdené zvýšené jalové kilometre, lebo linky vypravované z garáži VŠA sú prispôsobené čo najkratším výjazdom, aby sa predišlo zbytočným jalovým kilometrom. Náklady na opravu sa tak ešte viac zvýšia o cenu jalových kilometrov. Zároveň nočná dielenská smena tak príde o jednu pracovnú jamu z celkového počtu 3 a jednu pracovnú plochu z celkového počtu 2, to znamená že sa zníži počet možných vykonaných opráv z dôvodu menšieho počtu pracovísk, paradoxne ale pribudne viac porúch nakoľko sa k priemerným počtom porúch vozidiel garáže Hornádska prirátajú aj poruchy z vozidiel patriacich pod garáž VŠA.

Je na zamyslenie či tieto kroky vedenia DPMK a.s. majú priniesť ekonomickú úsporu ako je to prezentované DPMK a.s., alebo majú položiť technickú infraštruktúru do krízovej situácie.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.