Už presne 7 dní sa v bežnej prevádzke aj s cestujúcimi vyskytuje nový Solaris Urbino 15 CNG #3701, ktorému sa aj napriek robustnej nadstavbe na streche vozidla pripisujú rôzne superlatívy.
O rýchlosť, rázne zrýchlenie a celkový tichý chod sa stará motor MAN E 2876 s výkonom 228 kW a prevodovka Voith 864.3.
Pohodliu sa naopak venuje až 42 sedadiel a presne 13,0 štvorcových metrov 100% nízkopodlažnej plochy postačí pre 107 (5 stojacich/m2), resp. 146 stojacich (8 stojacich/m2).
Nevšedosť spočíva v umiestnenej robustnej strešnej nadstavbe, pod krytom ktorým sa nachádzajú 4 kompozitné fľaše stlačeného plynu, pričom do jednej vojde 310 l stlačeného plynu.
Pod pojmom ekologický sa skrýva splnenie normy EURO IV.
Toto vozidlo drží aj niekoľko všeobecných primátov, je prvé, jediné a zatiaľ aj posledné. Tento prvý plynový Solaris bol vyrobený na sklonku minulého roka, pričom ešte pred dodaním do domovskej prevádzky úspešne absolvoval predvádzacie jazdy v dopravných prevádzkach v Poľsku a Českej republike.
Do Košíc prišiel až 14.12.2004, avšak pre bežné zaradenie do prevádzky bolo potrebné vykonať homologizáciu nového typu vozidla a skúšky. Po poľskej prenosnej tabuľke PO 112 B ešte získal EČV KE-269DY a ráno 24.2.2005 sa konečne objavil v uliciach mesta. Od zaradenia je v každodennej nepretržitej prevádzke s cestujúcimi, doteraz na linkách 16193437, RA a zamestnaneckých linkách Vnútrozávodnej dopravy U.S.Steel.
Komentáre
K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.