Svetová premiéra plynového Solarisu v bežnej prevádzke

Už presne 7 dní sa v bežnej prevádzke aj s cestujúcimi vyskytuje nový Solaris Urbino 15 CNG #3701, ktorému sa aj napriek robustnej nadstavbe na streche vozidla pripisujú rôzne superlatívy.

  • O rýchlosť, rázne zrýchlenie a celkový tichý chod sa stará motor MAN E 2876 s výkonom 228 kW a prevodovka Voith 864.3.
  • Pohodliu sa naopak venuje až 42 sedadiel a presne 13,0 štvorcových metrov 100% nízkopodlažnej plochy postačí pre 107 (5 stojacich/m2), resp. 146 stojacich (8 stojacich/m2).
  • Nevšedosť spočíva v umiestnenej robustnej strešnej nadstavbe, pod krytom ktorým sa nachádzajú 4 kompozitné fľaše stlačeného plynu, pričom do jednej vojde 310 l stlačeného plynu.
  • Pod pojmom ekologický sa skrýva splnenie normy EURO IV.

    Toto vozidlo drží aj niekoľko všeobecných primátov, je prvé, jediné a zatiaľ aj posledné. Tento prvý plynový Solaris bol vyrobený na sklonku minulého roka, pričom ešte pred dodaním do domovskej prevádzky úspešne absolvoval predvádzacie jazdy v dopravných prevádzkach v Poľsku a Českej republike.

    Do Košíc prišiel až 14.12.2004, avšak pre bežné zaradenie do prevádzky bolo potrebné vykonať homologizáciu nového typu vozidla a skúšky. Po poľskej prenosnej tabuľke PO 112 B ešte získal EČV KE-269DY a ráno 24.2.2005 sa konečne objavil v uliciach mesta. Od zaradenia je v každodennej nepretržitej prevádzke s cestujúcimi, doteraz na linkách 16 19 34 37, RA a zamestnaneckých linkách Vnútrozávodnej dopravy U.S.Steel.

  • Komentáre

    K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

    Pridať príspevok

    Pridať odpoveď

    Upraviť príspevok

    Login
    Heslo
    K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.