Po uvoľnení miesta nehody a odstránení následkov nehody, bola elektricky ovládaná výhybka odpojená pravdepodobne z dôvodu podozrenia z technickej poruchy. Príčinou odpojenia ovládania bude aj niekoľkonásobné hlásenie vodičov o poruche tejto výhybky, pričom k samotnej nehode došlo len niekoľko desiatok minút po poslednej obhliadke pracovníkmi vrchného vedenia.
Na druhej strane, jednoznačné potvrdenie neželaného prehodenia výhybky údajne sťažuje fakt, že k prehodeniu došlo ešte pred prejazdom električkovej súpravy, ktorej všetky podvozky smerovali do nesprávneho smeru. Faktom všaj je aj končiaca ranná celodenná služba linky R, ktorá sa vracala z konečnej Hotel Strojár a cez kruhový objazd odbočením vpravo do vozovne, pričom postavenie jazykov výhybky zodpovedalo postaveniu pre správne odbočenie následne havarovanej električkovej súpravy #362+356.
Ešte kým došlo k uvoľneniu miesta nehody, o približne 17:40 hod. vznikla ďalšia mimoriadná udalosť so súpravou električiek typu T3SUCS #382+380 v obratisku Vstupný areál U.S.S. Na problematickom mieste prechodu zo žliabkovej koľajnice na hlavovú, ktorý je umiestnený v oblúku a navyše v bezprostrednej blízkosti výhybky, došlo k vykoľajeniu uvedenej súpravy. Vzhľadom k možnosti prejazdu po vnútornej koľaji obratiska nasledovalo iba krátkodobé zdržanie električkovej dopravy. Nakoľajenie vozidla a odstránenie následkov nehody trvalo približne hodinu.