Ďalšie informácie k "čiernemu dňu"

Počas vážnej dopravnej nehody, ktorá sa stala včera popoludní, bola plynulosť dopravy zabezpečená nasledovne:

  • v čase približne od 15:45 do 17:45 bola linka 6 nahradená niekoľkými náhradnými autobusmi, ktoré premávali v celej trase linky a zastavovali podľa možnosti na električkových stanovištiach, resp. kde to nebolo možné, na najbližších autobusových zastávkach;

  • v čase výluky na Moldavskej ceste, premávala linka 5 po odklonovej trase Železničná stanica - Nám. osloboditeľov - Kuzmányho - Amfiteáter - kruhový objazd - OC Optima;

  • spoje na električkových linkách "R" boli čiastočne nahradené náhradnou autobusovou dopravou, čiastočne odklonovou trasou cez Kuzmányho ul. a Tr. SNP alebo vypravením spojov po trase linky R6 s trasou DPMK - kruhový objazd - Vstupný areál U.S.S.

    Po uvoľnení miesta nehody a odstránení následkov nehody, bola elektricky ovládaná výhybka odpojená pravdepodobne z dôvodu podozrenia z technickej poruchy. Príčinou odpojenia ovládania bude aj niekoľkonásobné hlásenie vodičov o poruche tejto výhybky, pričom k samotnej nehode došlo len niekoľko desiatok minút po poslednej obhliadke pracovníkmi vrchného vedenia.

    Na druhej strane, jednoznačné potvrdenie neželaného prehodenia výhybky údajne sťažuje fakt, že k prehodeniu došlo ešte pred prejazdom električkovej súpravy, ktorej všetky podvozky smerovali do nesprávneho smeru. Faktom všaj je aj končiaca ranná celodenná služba linky R, ktorá sa vracala z konečnej Hotel Strojár a cez kruhový objazd odbočením vpravo do vozovne, pričom postavenie jazykov výhybky zodpovedalo postaveniu pre správne odbočenie následne havarovanej električkovej súpravy #362+356.

    Ešte kým došlo k uvoľneniu miesta nehody, o približne 17:40 hod. vznikla ďalšia mimoriadná udalosť so súpravou električiek typu T3SUCS #382+380 v obratisku Vstupný areál U.S.S. Na problematickom mieste prechodu zo žliabkovej koľajnice na hlavovú, ktorý je umiestnený v oblúku a navyše v bezprostrednej blízkosti výhybky, došlo k vykoľajeniu uvedenej súpravy. Vzhľadom k možnosti prejazdu po vnútornej koľaji obratiska nasledovalo iba krátkodobé zdržanie električkovej dopravy. Nakoľajenie vozidla a odstránenie následkov nehody trvalo približne hodinu.

  • Komentáre

    K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

    Pridať príspevok

    Pridať odpoveď

    Upraviť príspevok

    Login
    Heslo
    K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.