Obojsmerné veľkokapacitné električky by mala dodať Pesa

Až 30 nových obojsmerných električiek by mala dodať poľská Pesa Bydgoszcz.

Dopravný podnik mesta Košice vyhlásil začiatkom prvého júlového týždňa víťaza verejného obstarávania na dodanie až 30 obojsmerných veľkokapacitných električiek, ktorým sa stala poľská spoločnosť Pesa Bydgoszcz SA. Verejné obstarávanie bolo druhou časťou projektu "Obnova vozidlového parku električiek v Košiciach". Víťazstvo vo verejnej súťaži zatiaľ ešte nie je právoplatné, neúspešní uchádzači sa môžu odvolať a podávať voči rozhodnutiu námietky. V prípade potvrdenia víťazstva by sa pre spoločnosť jednalo o prvú zákazku na dodanie električiek na Slovensko, ak by bol výsledok vyhodnotenia právoplatný, Pesa by musela dodať 10 kusov vozidiel najneskôr do 22 mesiacov odo dňa podpisu zmluvy. Obstarávateľ, teda DPMK má tiež právo do 48 mesiacov využiť opciu na až 20 ďalších vozidiel.

Do obstarávania sa prihlásili celkom dvaja uchádzači, a to poľská Pesa Bydgoszcz a česko-cyperská Škoda Transportation. Súdiac podľa vizualizácií výrobcu by sa malo jednať o vozidlo typu Pesa Twist v podobnom dizajnovom vyhotovení, v akom v súčasnosti premáva napríklad v Katowiciach a okolí (GOP). Podľa slov bydhošťského výrobcu sa spoločnosť snaží výrobu koncentrovať najmä na export, okrem dodania vozidiel do lokálnych končín ako Sliezsko či Toruń v nedávnej minulosti prebiehali, alebo ešte len budú prebiehať dodávky do ukrajinského Kyjeva, rumunskej Kluži či Jašov alebo do maďarského Szegedu.

Celková ani jednotková cena nateraz nie je známa, rovnako ani priebežné či výsledné bodovanie, na základe ktorého bol určený úspešný uchádzač. Hlavným hodnotiacim kritériom bola celková cena za 30 kusov električiek s váhou 60 bodov zo 100. Ďalšími hodnotiacimi kritériami bolipriemerné ročné náklady na údržbu jedného vozidla a úroveň technického riešenia vozidla, ktoré si zvyšných 40 bodov rozdelili v pomere 15:25.

Parameter    
Celková kapacita 230 - 235 cestujúcich 1 bod
  viac ako 235 cestujúcich 3 body
Priemerná hmotnosť na nápravu 9 ton a menej 3 body
  viac ako 9 ton 1 bod
Počet pevných sedadiel do 59 1 bod
  60 až 61 2 body
  62 a viac 3 body
Šírka uličky nad podvozkami 540 až 559 mm 1 bod
  560 až 579 mm 2 body
  580 mm a viac 3 body
  SUM max. 12 bodov

Bodové hodnotenie uchádzačov

Parameter  Váha ŠKODA Transportation, a.s.  Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA 
č. 1 - celková cena za 30 ks vozidiel 60 45,28 b. 60,00 b.
č. 2 - priemerné ročné náklady na údržbu 1 vozidla 15 10,34 b. 15,00 b.
č. 3 - úroveň technického riešenia 25 25,00 b. 22,92 b.
Spolu 100 80,62 b. 97,92 b.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: xdobo #46:
Admini, mozete ho niekto konecne upratat?
Reakcia na: myslavcan #44:
ok tak sa mi to prehodilo myslel som ze je to presne opacne.. alebo som si to pomylil s inym tendrom kazdopadne pravda ale je ze sa to uz ajtak nenormalne natahuje a stale ani naznak vysledku..
Reakcia na: xdobo #43:
Bratislava začala tender o dosť neskôr? Skúsil si, nevyšlo.
Bratislava - zverejnenie súťažných podkladov - 20.11.2020
Košice - zverejnenie súťažných podkladov - 26.2.2021
inak stale nic nove ohladom definitivneho popisu na dodanie elektriciek od Pesy, kedy by mohlo k tomu uz konecne dojst zeby konecne mohli zacat pracovat na dodavke prvych suprav? ci sa este stale nevyriesil spor so Skodou a bezi odvolanie? uz aj Bratislava nas davno predbehla a to zacali tender o dost neskor..uz sa to u nas zacina strasne natahovat, mate niekto nejake nove info?
Reakcia na: Petto #41:
Odkedy majú Transtech, Pars, Ekovu,... Ja by som sa u Škodovky o voľnú kapacitu až tak nebál.
Skodovka by mohla drzat "chrap" a nechat toto pre PESA. Dnes prave vyhrala dalsie vozidla pre Bratislavu. Vsak nemaju ani tolko vyrobnych hal hadam pre vyrobenie dovedna uz 100Ks elektriciek hadam za 2 roky pre Brno ,BA, Plzen,Ostravu , nejake nemecke dalsie mesta a nebodaj este aj Kosice.
Reakcia na: N/A #32:
v tom čase a na tom mieste asi zapracovali "naši ľudia"😣
Reakcia na: xdobo #38:
tak uz nema.. opatovne vyhodnotenie sutaze dala opat pesa zjavne bez sance podliezt tu cenu co uz.. to je tak ked budu u nas stale nastavene tendre majoritne na najnizsiu cenu tak to inak ani dopadnut nemoze.. len stale nechapem ako sa jej to v tej Bratislave zrazu zahadne skode podarilo otocit tender a vyhrat
takze stale ma sancu aj skoda kedze sa bude sutaz opatovne nanovo vyhodnocovat, tym padom skoda s namietkami uspela, podobne ako v Bratislave, no pekne..
je nieco nove ohladom modernizacie vozoveho parku elektriciek a tohto tendra? posunulo sa to niekam uz?
V prípade tendra na nákup električiek boli dňa 16.7. podané námietky voči úkonom kontrolovaného, t.j. DPMK
Reakcia na: reparil #22:
ach jaj chlapče chlapče..už sa prebud s tých svojich snov konečne, čo pride to tu bude a mozes sa aj rozdprapiť..primator ti odpiše ale to je tak asi všetko čo spravil pre teba 🙂 skludni hormony a teš sa zo zivota či tu bude škoda, či vario, či pesa...bude nove bude NP bude fajn.
Reakcia na: xdobo #31:
Pesa cenovo prebila Škodu aj v Bratislave, no tam sa spustil iný kolotoč vylúčení a odvolaní...
tam je jasne z tych tabuliek ze cenovo ich prebili, v tomto bola skoda bez sance ,bojovat mozu ale nic s tym nespravia, vysledky VO su jasne..
Reakcia na: 5801 #29:
Už začali boj o zvrátenie výsledku nezmyselnými malichernosťami? 😃