DPMK vyhlásil obstarávanie na nové elektrobusy

DPMK plánuje nakúpiť 30 nových elektrobusov.

Dopravný podnik mesta Košice zverejnil dnes, 11. septembra 2015, vo Vestníku verejného obstarávania č. 180/2015 oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania na tridsiatku nových elektrobusov. Tie by mali mať dĺžku 11 až 12 metrov, výšku maximálne 3,3 metra a pojať minimálne 70 cestujúcich a z toho minimálne 23 sediacich. Poháňať by ich mal asynchrónny motor s výkonom minimálne 120 kW a s dojazdom na 1 nabitie minimálne 130 km v mestskej premávke, pričom batérie musia byť umiestnené v jednej dobre prístupnej skrini umiestnenej mimo strechy vozidla. Nové elektrobusy taktiež, okrem iného, majú byť vybavené informačným a odbavovacím systémom (vrátane vnútorného LCD displeja), kamerovým systémom, mechanickou výklopnou plošinou pre nástup a výstup užívateľov invalidných vozídkov, determálnymi oknami a klimatizáciou priestoru kabíny vodiča.

O víťazovi obstarávania rozhodne ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:

  • Celková zmluvná cena bez DPH – 90
  • Obsaditeľnosť nízkopodlažného elektrobusu – 10

Predpokladaná hodnota zákazky 15,350 mil. € bez DPH by mala byť financovaná kombinovane - z vlastných prostriedkov, z účelových dotácií, z úverov alebo zo štrukturálnych fondov (Operačný program Životné prostredie, prioritná os 3. Ochrana ovzdušia a minimalizácia nepriaznivých vplyvov zmeny klímy, opatrenie 3.1 Ochrana ovzdušia, kód výzvy OPŽP-P03-15-2). Výstupom verejného obstarávania bude uzavretie rámcovej dohody s úspešným uchádzačom na obdobie 48 mesiacov.

Aktualizácia: Lehota na predkladanie ponúk bola na základe opravy súťažných podkladov predĺžená do 9. novembra 2015 do 10:00 hod. Otváranie časti ponúk označených ako „Ostatné“ sa uskutoční 9. novembra 2015 o 13:00 hod.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
http://www2.uvo.gov.sk/profily/-/profil/zdokument/8171/154597/6
víťaz tendra už aj na papieri, nie len v našich domnienkach
Reakcia na: veteran #68:
a keby nevyšlo, tak ich hravo predajú do Nemecka, tam sa o ne ešte pobijú ?
Reakcia na: veteran #68:
O tom nepochybuj! ?
Dúfam, že výroba v Libchavách už beží na plné obrátky ?
Zopár otázok...
"Otázka 2-1:
V příloze č. 4 soutéžních podkladu / Príloha č. 1 smlouvy - Opis předmětu zakázky / smlouvy
je uvedeno v bode 7.2.2. Tarifní a informační systém : z boku text a číslo - 2 ks panel BS 210.19-
112-11 resp. EM 2, 5TG.
Pri této délce elektrobusu - autobusu se štandardné dodává 1 ks bočního informačního panelu. Je
zadavatelem uveden správný počet 2 ks bočních informačních panelu?
Odpoveď verejného obstarávateľa 2-1:
Počet bočných informačných panelov v bode 7.2.2 Prílohy č. 4 súťažných podkladov je uvedený správne, nakoľko uvedený parameter je jednou z položiek tarifného a informačného systému používaného v DPMK, a. s., ktorý je štandardne používaným systémom."

"Otázka 3-2:
Čo je dôvodom že ste špecifikovali dlžku autobusu na max 12 m? Môže sa prihlásiť do tendra uchádzač ktorý splní ostatné kriteria len dlžku prekročí?
Odpoveď verejného obstarávateľa 3-2:
Predmetom tohto verejného obstarávania je obstarávanie nízkopodlažných elektrobusov a nie autobusov. Dĺžka max. 12 metrov je v segmente mestských vozidiel štandardná. Dlhší elektrobus bude podstatne ťažší, čo môže znížiť jeho dojazd na jedno nabitie. Dôvodom na dĺžku elektrobusu max. 12 metrov je aj rozloženie nabíjacích stanovíšť, ktoré sú priestorovo obmedzené a dlhšie elektrobusy by sa v požadovanom počte kapacitne na stanovište nezmestili. Ponúknutie iného parametra ako je požadovaný v bode 1.9 Prílohy č. 4 súťažných podkladov, sa bude považovať za nesplnenie požiadaviek verejného obstarávateľa na predmet zákazky."

"Otázka 3-6:
Do požadovaneho minimalneho obratu 11 mil eur sa zaratava aj predaj väčších komponentov ako napr.: mobilne karserie, polohotove autobusy atď?
Odpoveď verejného obstarávateľa 3-6:
Predmetom zákazky je dodanie nízkopodlažných elektrobusov čo je predmet, ktorý je samostatne funkčný a po jeho dodaní je ho možno bez iných súvisiacich služieb a úprav riadne užívať na účel, na ktorý sú určené a za ktorým ich verejný obstarávateľ obstaráva. Verejný obstarávateľ v bode III.2.2) – 3.1 Ekonomická a finančná spôsobilosť oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania v bode 3.1 časti F. Podmienky účasti súťažných podkladov požaduje údaje o dosiahnutom obrate v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka (autobusy alebo elektrobusy). Pričom obrat z dodania karosérie alebo iného väčšieho komponentu možno považovať za obrat v oblasti dodania náhradných dielov, ktoré samé o sebe nie sú bez väčších úprav a bez súvisiacich služieb funkčné a nespĺňajú účel charakteru obratu v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka."

Zdroj: https://www2.uvo.gov.sk/profily/-/profil/zdokument/8171/154597/3
prihlasil sa zase len krySOR ze predlzili ponuku ? ?
dodatok 2- uz len vaha a kriteria hovoria za vsetko, cena az na prvom mieste ? za 90 bodov ?
- dodatok, takze bude ramcovka, ta je v prostredi Cesko-Slovenska znama metoda, ako zabetonovat nakup neaktualneho a predrazene vyrobku od tej spravnej firmy ... ?

- 48 mesiacov ... cele DPMK je zrele na rozpustenie, managment je za vodou takze uz nieje potrebne nieco dalej riesit ?
Aktualizácia: Lehota na predkladanie ponúk bola na základe opravy súťažných podkladov predĺžená do 9. novembra 2015 do 10:00 hod. Otváranie časti ponúk označených ako „Ostatné“ sa uskutoční 9. novembra 2015 o 13:00 hod.

Ak ma niekto cestu okolo zavodu krySORu moze zajst pozriet, kolko ich uz stoji v garazi vo farbe DPMK ?
Reakcia na: tbus #60:
bodaj by to tak bolo 🙂

Kazdopadne ale mozeme aspon porovnat ten cesky krySORacky zazrak napriklad s http://www.svethardware.cz/proterra-predstavuje-autobusy-budoucnosti/41192

ja viem nema to ten spravny pocet dveri 🙂 a nevyraba to ta spravne naSMERovana firma.
Osobne nepredpokladam, ze budu este v KE niekedy nove troleje, urcite nie za sucasneho vedenia pana hlavneho behajuceho primata.
Reakcia na: tbus #60:
No ale ak tam mali byť - mali sa aj dodat a namotovat,, a ak nie, reklamovat sa to malo nie? bez ohľadu na to z akých penazí to bolo ? Len u nás v DP je trend že nič sa nereklamuje (podobný prípad reko KT8 na NP voz 534 - nefunkčný vnutorný panel v članku "A" už prvý mesiac premávky,,, po čase sa odpojil a už je "mrtvy" a nikomu to nevadilo so všetkým sme spokojní, aj s provizóriom ? vybavená vec ?
Reakcia na: Bjorn #59:
tych prvych 5 (a dufam poslednych ? ) bolo na uver
Reakcia na: tbus #58:
Dôvod na nepreplatenie eurofondov.
Reakcia na: mi.v #37:
Vsimol som si v sutaznych podmienkach, ze elektrobus ma mat informacnu tabulu aj na zadnom cele... to tam asi prislo nedopatrenim ? Ale ak si dobre pamatam, ta ista podmienka bola aj v sutazi na prvych 5. Len vozy boli dodane bez nej. A reklamacia chybne dodaneho tovaru sa asi nekonala.
Reakcia na: Petto #56:
De facto vo vedení DPMK nedošlo k žiadnym zásadným personálnym zmenám, kľúčové osoby sú tam stále tie isté, len si poprehadzovali stoličky, čiže peňazovod je plne funkčný... ?
Reakcia na: veteran #55:
Z tonerov, oznamov a i. nemas take velke provizie ako zo smejdov - kde si mozes hodit cenu aku chces.
Ja len dufam, ze ten vas GR DPMK nevyhra flek GR v DPB - ale vzhladom na jeho biednu prezentaciu pred verejnostou je to dost nemozne.
Reakcia na: mi.v #54:
Iste, ale bohate postačuje prísť po prvú vypuklú vec v neprospech elektrobusov. Tú som popísal, ďalej nemá význam zachádzať. To, čo som popísal, postačuje bohate. Nakúpiť 30 kusov je totálne šialenstvo, ešte omnoho väčšie, ako nákupy technicky absolútne zastaralých električiek či účelové privieranie očí nad predvýrobou istého výrobcu ešte pred vyhlásením "výsledkov" "súťaže".

Darmo príde kritika zvonka, dokým sa vo vnútri nájdu ľudia, ktorí budú toto ochotní kryť, tolerovať či dokonca aj obhajovať, tak sa ďalej nepohneme. A my sa ďalej tak skoro nepohneme.

Takže keď nabudúce začujem hlášku, že v podniku niet pomaly ani na tonery, tak to budem považovať za vrcholne sprostú výhovorku. Keď sme takí bohatí, že si môžme dovoliť poldenne prevádzkovať 30 elektrobusov v hodnote snáď 45 kĺbových autobusov, tak máme aj na tonery, na oznamy (na ich prípavu, tlač i umiestňovanie), na modernizáciu zastávkových označníkov, na pravidelné čístenie vozidiel na úrovni atď.
Reakcia na: veteran #50:
P.S. samozrejme, viem ako ste to mysleli. K tomu, čo píšete, som chcel navrch doložiť ten fakt.

Niekto by mal vystaviť účet. Za takéto nákupy by nemalo byť odvolávanie, ale paragraf.
Reakcia na: mi.v #52:
Realne to nejaka brutalna suma nebude. Mozno sa dostanes na hodnotu ako keby si prevadzkoval normalny naftovy bus.
Reakcia na: veteran #50:
Načo? Veterán, skúste si to zodpovedať sám.

Ide o pomerne vysokú nákladovú položku v porovnaní s bežnými busmi. Alebo to pri nákupoch do úvahy brať netreba?

Argument #49 o nízkej cene elektriny beriem, hoci neviem, *koľko* sa tak reálne ušetrí.