DPMK odpredáva autobusy

Dopravný podnik Mesta Košice v priebehu augusta vypísal verejné súťaže na odpredaj troch autobusov Solaris Urbino 18 #3901 - 3903 z roku 2005 a dvoch midibusov Iveco First FCLII #5901 a 5902 z rokov 2010 a 2011. Odhadovaná cena za jeden autobus Solaris je cca 20 až 23 tisíc eur s DPH, hodnota jedného midibusu je cca 49 až 52 tisíc eur s DPH.

Donedávna pestrý vozidlový park autobusov sa pomaly stáva minulosťou. Od začiatku roka 2014, vďaka dodávke nových autobusov SOR, už v košickej MHD dojazdili kompletné typové rady autobusov Karosa B 732(.NGS), B 741, C 744, Ikarusy 415 a 435, autobusy Novoplan C 12. Vzhľadom na ich vek a stav nebol záujem o ich odpredaj, preto sú po vyradení postupne likvidované. Pomaly sa blíži aj koniec posledných autobusov Karosa B 941E, ktoré už do premávky zasahujú iba výnimočne. Vysoký počet nových autobusov zapríčinil, že okrem týchto vozidiel je nutné predávať aj novšie vozidlá Solaris a Iveco, ktoré sa stali prebytočnými.

Doplnené 10.9.2014: Všetky tri autobusy Solaris Urbino 18 boli 4. septembra odpredané výrobcovi - firme SOLARIS Bus & Coach S.A. spolu za 55 800 eur bez DPH.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sheep221 #44:
Čo sa týka SU 18/III, tak už len z Poľska, ak tak... ? (Viď posledná veta správy.)
Klbovy autobus za cenu auta, no nekup to ?

Kto by chcel kupit niektory z nich, nech to radsej neodklada...
Reakcia na: Rudyke902 #42:
Ty, ale toto si dobre napísal, veď kolko SORov jazdí namiesto trolejov? ? ? ?
Reakcia na: tbus #37:
Presnaetak - zdielam a aj zdielal som ten istí názor už pred tým ako sa "hurá" systémom nakúpilo to kvantum SOR a potom sa "hurá" systémom išli vyradovať aj niektoré schopné Karosy len kôly tabuliam - ako píšeš, len aby SOR dlho v garažach nestáli... ? A škoda aj tých 3 SU18 ..

Podľa mňa trochu trebalo porozmýšlať a pri dojednavani kontraktu zo SOR a kludne - dajme tomu objednat o 10 ks klbakov menej , aj 10 ks krátkych SOR menej (nechýbali by vo výprave určite) a namiesto toho objednat (kupit) aj nejake troliky od SOR - trebárs 10 klbákov - myslím samozrejme v takej hodnote celkoveho úveru ako bol dojednaný a schváleny.. Ked už sa objednali aj midibusy ešte aj elektro busy, mohli sa aj pár trolíkov - namiesto toľkých klbákov.. To môj názor...
Reakcia na: Tatranka #40:
To jo, ale čosi také, ako bola donedávna príjazdová cesta ku otočke pri radiátorke, v meste nájsť analógiu neviem. Oproti tomu je aj Ázijská trieda eňo-ňuňo ?
Reakcia na: veteran #39:
Ta ani tote meske drahy ňesu bohznaco... Ani po predvoľebnom poplatani. Na take drahy buľi najľepšejše RTOčka ?
Reakcia na: Tatranka #38:
Máme aspoň jedinečnú príležitosť vykonať výskumnú činnosť na tému: Vplyv stavu železiarenských komunikácií na technický stav vozidiel ? Že ktoré SORy sa rozpadnú skôr: Šaca+200ky alebo tie ostatné. Mali sme už prvého respondenta - SOR s "modrinkami" po tom, čo vletel do vodou zaliatej džury pri radiátorke (príjazdová cesta k tamojšej otočke patrí k "výstavným kúskom"). Potom sa pár dní preventívne jazdilo obchádzkami, teraz cośkaj pomajstrovali, ta uvidzime, že co abo jak ?
Reakcia na: tbus #37:
Tedomy by som vyhodil všetky a hneď.

Bude sranda keď sa jedného dňa všetky SORy rozpadnú. A naraz ?
Reakcia na: Tatranka #36:
Odnieslo si to už 5 Soláčov ? Netreba zabúdať na 3512 a 3533, taktiež 3701 vyzerá že ho už netreba a čakám kedy ho vyškrtnú ako nepotrebný, okrem toho predčasne (podľa mňa) skončili aj niektoré schopné B941 alebo B932, ktoré sa urýchlene vyraďovali kvôli tabuliam ? Keby sa mohli vyra´dovať Tedomy, tak by leteli tiež, veď polovica z nich nemá kde jazdiť.
Reakcia na: tbus #35:
Likvidácia trolejbusov bola zmarená, tak si to nakoniec odniesli tri Soláče...Aj takto by sa to dalo pochopiť?
Reakcia na: TA #34:
nie je to celkom len o tých 55800, DP niečo ušetrí aj na poistkách, údržbe, náhradných dieloch, ktoré už nebude musieť platiť... nie žeby som obhajoval, ake je to výhodné, ale dakto si vymyslel 127 busov naraz, tak sa tomu teraz treba prispôsobiť
Reakcia na: veteran #28:
Keby si aspoň vymysleli lepší dôvod. Ale operovať tým, že potrebujú 55800 € je poriadna hlúposť. Akoby som predal byt za 1000 € a odôvodnil to "akútnou potrebou €". Čudujem sa, že keď niekto vykonáva takéto evidentne nevýhodné kroky, tak sa ani netrápi s ich kamuflážou.
Reakcia na: Tatranka #32:
za 100.000 EUR ?
Reakcia na: Dispecer #30:
Ideálne by bolo tie busy potom outsortsovať späť?
Reakcia na: 2TheMHDmarek3 #26:
Kto prv pride, ten prv melie, nic zlozite.

Dispecer: nikto nepise, ze nutne budu tam, len referujem co hovoril vypravca.
Reakcia na: LC #29:
Veď ich aj výrobca kúpil... Urobí v nich generálku, aby mohli jazdiť ďalej... akurát v inom meste. ?
Reakcia na: veteran #28:
Takze tie v DPMK nenavidene autobusy SOLARIS su uz prec ? , som zvedavy za kolko sa odpedaju krySORky ked sa toho vobec doziju ?.
Moj nazor je ten, ze SOLARky trebalo poslat vyrobcovi na poriadnu generalku a mohli jazdit dalej, ale to by netrebalo do zasoby nakupit krySORa.
"Vedenie" podniku sa dozornej rade predajom "pochválilo" až po tom, čo na tento fakt poukázal jeden z členov rady. Vraj "predaj je nutný aj z dôvodu potrebných financií".
Reakcia na: Riks #25:
Nutne nemusia, kupuje ich totiž ich výrobca... Do pondelka majú byť preč.
Reakcia na: Riks #25:
Prečo tak rýchlo? 😃