#513 po veľkej prehliadke

V rámci skúšobných jázd po veľkej prehliadke sa začiatkom júna do ulíc opäť vrátila KT8D5 #513. Električka na veľkej prehliadke dostala nový mestský náter a bola vybavená systémom samoobslužného otvárania dverí a elektronickými linkovými tabuľami. V premávke tak nestretneme už žiadnu električku KT8D5 s klasickými plastovými linkovými tabuľami a prevíjacím transparentom na čele.

Električka bola v piatok 13. júna 2014 zaradená do premávky s cestujúcimi.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Peter55 #18:
,,, no ved práve preto som to komentoval - adresoval som to tým čo to tak napísali, "..... až do vyradenia sa lakovať nebudu.."" !! akoby to niekto už dopredu vedel čo bude či nie.. ?
Reakcia na: Rudyke902 #17:
Trolejbus hrdza prezrala krizom a nikoho to netrapilo. Kym sa toto stane na KT tak uz bude dalsi unifik
Reakcia na: Rudyke902 #17:
To nevie nikto do predu čo bude...
Reakcia na: Peter55 #16:
Musim ťa poopraviť, niektore NP KT tu už jazdia s 11 ročným lakom, a tak isto v zimných mesiacoch prichádzaju aj plechy a ine časti karoserie električky tiež do kontaktu so soľou, či vlhosťou a tak isto vplývaju na nich poveternostne podmienky, ako aj na autobusy, aj ked možno v menšom rozsahu, ale niesu tomu ukrátené ani električky celkom.. No a je to aj vidieť aj na laku tých NP KT, v okolí schodov, či dverí, aj zvnútra no hlavne na NP článku, ktorý je znížený, stači si všimnuť tu koroziu ktorá sa tam ukazuje..
Nehovorím že je to súce už na kompletne prelakovanie, no mňa zarazilo na tom to, že už sa dopredu vie že kým tie NP KT tu budu jazdiť, nebudu sa prelakovavať, až do ich vyradenia ,, ?! ? Jazdia tu po GO 11, 10 či menej rokov, na niektorých už vidieť známky korozie, či blednutia sivej farby - a budu tu jazdiť tušim ešte možno dalších 10 rokov, tak ako budu vyzerať o 3, 4 , či 8 rokov, to je jedno - len už tu niekto napíše že až do vyradenia sa prelakovavať nebudu? ?
Je to podľa mna odvážne tvrdenie.. nechcem niečo predvídať, no môže sa stať hocičo, nehoda, či požiar a bude treba s lakom niečo robiť... možno aj skôr ako sa nazdáme.. pri tej našej udržbe trati a vozov to až take sci-fi nieje... To je môj názor..
Reakcia na: Rudyke902 #9:
Lak na 10 ročnom NP KT je kvalitnejši ako najčerstvejšia VP z KE. A čo sa tyka autobusov dostali novy lak pretože sa na nich menilo oplechovanie a ine časti karoserie, čo sa na električkách veľmi často nerobi, pretože na električke vydrži oplechovanie podstatne dlhšie ako na autobuse ktory prichadza do priameho kontaktu so soľou na cestach. A keďže novy plech akosi nemôžu nechať len tak sivy dostane autobus aj novy lak. Čo sa tyka Solarisov tie maju bonice z plastu alebo sklolaminatu takže logicky nehrdzaveju a tym padom netreba meniť plechy takže netreba ani obnovovať lak, preto ich tak veľa jazdi v pôvodnom laku.
Takže tak skoro sa NP KT lakovať nebudu pretože nemaju prečo. Vôbec nejde o km ani roky koľko to vozidlo s tym lakom najazdilo, to nevypoveda absolutne o ničom, ide o STAV laku.
Reakcia na: Dispecer #14:
S tými nálepkami je to tak - že sami nevedia ake maju.. stači sa pozriet na tie KTčka - či SOR ky či T3.. jende maju stare nalepky, druhe vozy oboje nálepky (stare+nove), a niektore len nove... ? naposledy čo bola KT na VP pred tou 513 (tušim 501), tak dostala len nove nalepky.. stare mali "minute už" asi ? No pre 513 sa zrazu našli stare (nove už nie) tak ani to nemaju 10 rokov dopredu .. a možno aj hej, len nevedia kde ich odložia a kto ich kedy odloži a potom najde.. ? ? čisty chaos, čo už v našom DP možme čakať..
Reakcia na: tbus #12:
Ale je pre mňa veľmi čudné, že DPMK musí mať náhradné diely "just-in-time", ale nálepky má ešte snáď na 10 rokov dopredu... ?
Reakcia na: Dispecer #11:
ČKD = Čo Kuchyňa Dala ? ?
Reakcia na: Dispecer #11:
našťastie čísla nie je problém neskôr zlepiť (v rámci vandalizmu) a následne spraviť nanovo podľa manuálu ?
Hehe, nové logá sa zjavne minuli, tak sa ev. č. lepili podľa starého "dizajnmanuálu"... ?
Ano , to je pravda, technologie idu do predu aj čo sa lakovania týka... No lenže aj v tych rokoch 2003 ako píšeš sa robili mnohé vozy, že sa lakovali pri VP a už sa dočkali prelakovania zas... ,, nemáme tu už asi električky jazdiace s pôvodnym náterom z rokoch 80 tich.. Myslel som to tak, že je viac vozov (aj busov) ktore sa aj napr. po roku 2003 (ked už sa použivali lepšie technologie ako píšeš) dočkali znovu noveho laku.. Preto mi to príde take "čudne" že už sa dopredu aj "vie" že nebudu sa prelakovavať tie NP čka vôbec, až kym sa nevyradia - hoc aj ked sa nevie ako dlho ešte budu jazdiť... (a myslím že ešte dlho)..
A k tým Solarisom, tak to fakt klobuk dole, ten lak im nejak dobre drži a nebledne - dali si poliaci na tom záležať vtedy, fakt ? .. No aj tak bolo by zaujímave vidiet ako by vyzeral ten vlnkovaný unifik na nejakom Solarise - ale asi sa toho už nedočkáme.. ?
Reakcia na: Rudyke902 #7:
na NPkt sa robil lak v roku 2003, kedy už bola o niečo lepšia technológia ako v 80. rokoch, kedy boli lakované pôvodné električky, ktoré potom natierali v DP tak, že farba postupne bledla, alebo ju zošúchali kefy v umyvárke. Preto novšie vozy ostávajú v jednom laku aj celú prevádzku, lebo proste vydržal. Vidno to na Solarisoch, ktoré majú vo väčšine prípadov komplet pôvodný lak a nie je potrebné ich prestriekavať.
Reakcia na: LUKYmhd #5:
To aj ked neviem v akom stave bude ten lak na tých NP, tak sa nebudu striekať (vlnkovať) (napríklad ak daju dole cvr na 517), keď sa ešte ani výhľadovo nevie kedy v akých rokoch sa začnu vyradovať?!? takže ak 10 rokoc ešte tu budu jazdiť niektoré z tých NP KT, tak sa nedočkaju nového laku pri VP? No to bude vyzerať teda... ? Už tie prvé z nich čo tu došli (tušim aj 517 bola medzi prvými na GO na NP), tak maju odjazdene pekných pár rokov s tým lakom... a ešte kým ich maju vyradiť maju tak jazdiť.... no neviem neviem.. ale nečudujem sa v DP ničomu ?
Do VP išla 509, zistili na nej o.i. katastrofálne zhnité schody a dvere
Reakcia na: Rudyke902 #3:
NP KT sa urcite vlnkovat nebudu ostanu v tomto natere až do vyradenia.
Reakcia na: Rudyke902 #3:
Po DN je 537. 500 mala nedávno podobnú nehodu s 421. Akurát sa nezničil rám. Tá zatlačená kabínka je najmenší problém, ináč by už dáávno jazdila. Hlavný problem je so zdeformovaným rámom. Ale počul som že sa s ňou chystajú dačo obiť, takže uvidíme. Bolo by však dobre vedieť či dostala dopyty a displeje z 537 alebo sa kupovali fungel nové. Na VP je z KTčok momentálne tuším iba 528, ale pochybujem žeby sa dával nový náter. Počul som dakde že nízkopodlažáky už maju dojazdiť s tým náterom aký majú teraz. Na dalšie vysokopodlažné KTčka bez vlniek si asi počkáme...
No koonečne, už bolo na čase! 😃 😃 Aj hanba ak berieme do uvahy že koľko rokov tu tie KTčka máme .. No tie displeje má z tej havarovanej (tušim 535) ?? Ak hej, tak ostali by jej klasicke tabuľe asi.. A tušim že vnutorne displeje mať nebude.. ?

No a ktora pôjde najbližšie na VP? Všetky už sú vlnkovane (okrem cvr) tak patrilo by sa začať vlnkovať pri VP aj tie NP-čkove ktoré máme.. uvidíme kedy pride na nich rad a ktorá NP KT bude prvá.. ?

Ale podľa mňa by trebalo dať "dokopy" aj tú vlnkovanu po nehode - aspoň ju prerobiť na jednosmernu (ak stanovište vodiča v tom článku po nehode je dosť poškodene). V Ostrave dosť takých KT8 prerobili na jednosmerne... Za pokus by to stálo.. Len by trebalo chcieť..
super. som zvedavy ktora pojde na vp teraz.