V Moldave nad Bodvou by mal vzniknúť terminál integrovanej osobnej prepravy

Moldavu nad Bodvou čaká v budúcnosti presun nepoužívanej železničnej stanice Moldava nad Bodvou mesto a presun súčasnej autobusovej stanice

Železnice Slovenskej republiky koncom marca zverejnili vo vestníku verejného obstarávania predbežné oznámenie na ďalšiu zákazku v súvislosti s projektom integrovanej dopravy v Košickom kraji. Predmetom tejto zákazky je uskutočnenie stavebných prác na stavbe s názvom "ŽSR, Terminál integrovanej osobnej prepravy Moldava nad Bodvou mesto", teda presun v súčasnosti nepoužívanej železničnej stanice Moldava nad Bodvou mesto a presun súčasnej autobusovej stanice do nového terminálu.

Táto stavba vytvorí možnosť budúceho priameho spojenia Moldavy s Košicami súpravami osobnej dopravy (Tram - train) a dopravné upokojenie centra mesta Moldava nad Bodvou oddialením autobusovej stanice z obytnej zóny. Z hľadiska železničnej dopravy to bude železničná stanica bez dopravnej obsluhy ("ovládaná na diaľku" z hlavnej stanice Moldava). V súlade s dlhodobými plánmi má byť prestupným miestom medzi dopravnými druhmi a systémami, aby sa umožnilo presmerovanie ostatných dopravných módov na železničnú dopravu. K bezproblémovému prestupu má slúžiť stavebné riešenie a technické vybavenie terminálu.

Doplnené 29.4.: Verejné obstarávanie bolo vyhlásené 28. apríla 2014. Kritériom má byť ekonomicky najvýhodnejšia ponuka. Predpokladaná hodnota zákazky je 6 849 709 eur bez DPH. Požadovaný termín dodania a uskutočnenia predmetu zákazky je 12 mesiacov, najneskôr do 30. septembra 2015. Zákazka bude financovaná z Kohézneho fondu EÚ (programové obdobie 2007-2013), operačný program Doprava, prioritná os 4: Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: veteran #9:
Ani to nestihnú za ten čas postaviť, a už vôbec nie odovzdať ?
Zmluva o dielo: https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=1521481&l=sk

Lehota výstavby: 12 mesiacov od odovzdania prvého staveniska, ale najneskôr do 30.09.2015.
Súťaž na zhotovenie stavby vyhrala spoločnosť TSS GRADE, a.s.. Ponúkla sumu 5 604 592,52 € bez DPH.

https://www.uvo.gov.sk/profily/-/profil/zdokument/2583/139376/5
Vyhlásené VO na zhotoviteľa stavby: https://www.uvo.gov.sk/profily/-/profil/zdokumenty/2583/139376

Zopár čísel:
Najneskorší termín ukončenia stavebných prác a uvedenie do prevádzky: 30. september 2015
Parkovacie miesta Kiss & Ride: 2
Parkovacie miesta TAXI: 2
Parkovacie miesta pre autobusy: 10
Parkovacie miesta pre cyklistov: 120
Stanovištia autobusov: 7 (nástup) + 2 (výstup)
Dĺžka nástupišťa: 130 metrov (z toho 80 metrov krytých)
Reakcia na: 110mat110 #2:
Nepresunie, ak teda nebazírujeme na presunutí o 200 metrov ďalej. V podkladoch pre VO, ako aj pre EIA je poloha terminálu zakreslená/popísaná zmätočne, takže to budí dojem, že terminál bude na mieste súčasnej zastávky MnB mesto a že tam sa presunie aj autobusový terminál. To ale nie je pravda. Nový terminál sa bude nachádzať na predĺžení Kalvínskej ulice, za traťou (bude vybudovaný podjazd na príjazdovej komunikácii). Železničná zastávka MnB mesto sa teda presunie asi 400 metrov južnejšie, autobusová stanica asi 200 metrov východne od súčasnej.
Reakcia na: tbus #3:
bodaj by si mal pravdu, lebo tiež ma to napadlo. Ale vravím si, hádam nedajú peniaze na niečo také absurdné ako zastávka bez dopravy ?
Reakcia na: draxter #1:
pochopil som to tak, ze ta stanica bude vylucne pre osobnu dopravu (nieco ako elektrickova zastavka), a nakladna doprava (dopravna obsluha) bude riesena mimo terminalu
Sucastna zastavka MnB mesto je blizsie centra. Zrejme autobusova stanica sa presunie dalej od ludi.
čo to je železničná stanica bez dopravnej obsluhy?