Kĺbové Ikarusy 435 už v premávke nestretneme

Éra autobusov Ikarus sa v Košiciach pomaly ale isto končí

Streda, 5. február 2014, bola posledným dňom premávky autobusov typu Ikarus 435 v Košiciach. Posledné jazdiace autobusy #4301 a 4305 boli odstavené na vyradenie. Legendárna značka maďarských autobusov Ikarus je tak v premávke zastúpená už iba jediným a posledným vozidlom, krátkym Ikarusom 415 #5005. V histórii Košickej MHD dohromady jazdilo takmer dvesto Ikarusov typov Ikarus 620, 630, 415, 435, zájazdový Ikarus 533 no najrozšírenejším typom boli nepochybne harmoniky Ikarus 280.

Kĺbové autobusy typu Ikarus 435 v Košiciach premávali 17 rokov, od roku 1997. Jedenásť autobusov do premávky vyrazilo v roku 1997. Boli to prvé autobusy v košickej MHD vybavené elektronickými linkovými tabuľami. Novinkou oproti starším autobusom boli napríklad aj plastové sedadlá s látkovým poťahom, sedadlá v takmer všetkých ostatných vozidlách MHD boli dovtedy koženkové alebo laminátové. Zo začiatku premávali najmä na linkách 16, 18 a 34. S pribúdajúcim vekom boli postupne prideľované aj na iné linky, ku koncu premávky jazdili už iba na delených službách, ako dispozičná náhrada za odstavené autobusy, alebo na linkách náhradnej dopravy pri výlukách. Prvým vyradeným autobusom tohto typu bol #4308, ktorý v roku 2010 pohltil požiar. Ďalšie autobusy boli z prevádzky vyraďované postupne najmä pre ich zlý technický stav, kedy by bola oprava už finančne nerentabilná, poväčšine kvôli zlomeniu hlavného rámu v oblasti kĺbu. Autobusy boli vďaka svojej odolnosti prevádzkované úctyhodných 17 rokov bez akejkoľvek generálnej, či väčšej opravy.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Posledna veta ma pobavila. To bol spotrebitelsky test, ze kupime Ikarusy a uvidime, kolko zvladnu bez udrzby jazdit po tankodromoch? Myslim, ze sa moze spokojne napisat, ze odolnost obdivuhodna. Uvidime kolko vydrzia tie polnohospodarske stroje.
Reakcia na: dyspozytor #5:
Nasilne to nebolo. Vozy sa jednoducho opotrebovali a uz nebolo rentabilne ich prevadzkovat. To sa stane skor ci neskor so vsetkymi autobusmi. To o korupcii, to je pravda.
Mesto sa "nasilne" zbavilo autobusov a nahradilo ich paskvilom, znacky, navzdy symbolizujucej korupciu na Slovensku... Zbohom legenda, zbohom kvalita, zbohom demokracia, zbohom Kosice, zbohom Slovensko...☠
Veru škoda ich.. odslužili a "odrobili, odjazdili" si tu svoje.. škoda len že sa nezanecha aspoň jeden ako historicke vozidlo.. Alebo aspoň ten krátky 5005, taký typ voza už mat nebudeme, neuvažuje sa o tom? Veď s vozidiel čo tu jazdili a už dojazdili nemá DP toho veľa,, Tu ŠL aj tu Karosu teraz, to tušim nejaky súkromnik prevádzkuje.. Akurát harmoniky IK 280 čo "sme" si zanechali jeden funkčný ako historický voz a jeden zeleno biely odpočiva v muzeu na letisku.. Bolo by dobre keby ostal aspoň tento kratky IK 415 ak je ešte zatiaľ funkčný.. ? Bola by to aka taka pamiatka do buducnosti. ?
Nikdy nezabudnem. Boli to jedne z najlepších autobusov v Košickej MHD.
tiez mi je smutno...
Úprimnú sústrasť nám všetkým, ktorí sme ich mali radi. ?