V súťaži Kto skôr obstál najlepšie cyklista

V rámci Európskeho týždňa mobility si dnes v súťaži "Kto skôr", zmerali sily cyklisti, električka s preferenciou, trolejbus, električka bez preferencie, korčuliar a automobil. Cieľom súťaže ktorú zorganizoval Dopravný podnik mesta Košice, bolo zistiť, ktorá z možností dopravy z jedného miesta na druhé je najrýchlejšia a najefektívnejšia pre cestujúcich.

Cyklisti, korčuliar, električka s preferenciou aj bez preferencie, automobil, napokon porazili trolejbus, ktorý sa ukázal ako najpomalší dopravný prostriedok. ,,Všetci súťažiaci štartovali z priestranstva pred magistrátom a museli sa dostať do určeného cieľa na Námestí Maratóna mieru. Každá skupina súťažiacich si vybrala najefektívnejšiu trasu a zvolila primeranú stratégiu. Samozrejme s dodržiavaním pravidiel a predpisov cestnej premávky," priblížil podmienky súťaže poverený riaditeľ dopravy Roman Danko. Najrýchlejším dopravným prostriedkom v tohtoročnej súťaži bol bicykel. Výhodou bicykla je, že sa dokáže vyhnúť zápcham, nemusí obchádzať prekážky ako autá a zvolí optimálnu trasu. ,, Ja som očakával takýto priebeh. Ja často používam bicykel, takže viem, že je to rýchle v tej dnešnej premávke. Skúsenosti hovoria, že aj električka je dnes veľmi rýchla aj v čase špičky,“ komentoval priebeh súťaže generálny riaditeľ a podpredseda predstavenstva Juraj Hrehorčák. Električke s preferenciou skomplikovala cestu ranná špička a s tým súvisiace drobné meškania predchádzajúcich spojov. Povinnosťou vodiča, ktorý viedol motorové vozidlo, bolo zaparkovať a prísť do cieľa pešo. 

Výsledná tabuľka:

Poradie

Sútažiaci

Čas (min:s)

1

cyklista

07:26

2

električka s preferenciou

12:55

3

korčuliar

13:10

4

automobil

13:25

5

električka bez preferencie

13:35

6

trolejbus

24:20

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: saly #11:
Keď raz funguje na semafóroch riadenej križovatke preferencia električiek, tak funguje v danom smere pre všetky električky.
A vlani táto pseudosúťaž mala trasu z jazera. Tam trolejbusy nejazdia, takže sa súťaže nezúčastnili. Tohto roku do súťaže trolejbusy zahrnuli - asi vedeli prečo....
táto súťaž tiež mala asi ukázať, že trolejbusy sú pre Košice drahé a neefektívne, lebo ešte aj stoja v kolónach ?
Reakcia na: saly #11:
Zapojiť trolejbus za #9094 a môžeš ísť s ním kdekoľvek! ?
Reakcia na: PTI #9:
... "Električke s preferenciou skomplikovala cestu ranná špička a s tým súvisiace drobné meškania predchádzajúcich spojov." ...

Ja to chápem tak, že kvôli tejto "súťaži" sa nerobili zvláštne úpravy v linkovom vedení MHD. Čiže, ak zostala predchádzajúca električka stáť v zápche, tá "s preferenciou" mala smolu. Preferencia bola riešená asi len na semafóroch a križovatkách. A tým jej vyšiel čas ešte vyšší ako v linkovom vedení č.6.

Ku trolejbusu: ... "zvoliť trolejbusu trať cez upchatú Štúrovu ...." No iná trasa v KE z Terasy na Nám.MM pre trolejbus asi nie je, ... či? ☠
Reakcia na: PTI #9:
Cyklista ma predsa vacsinu trasy cyklochodnik, takze predpisy zrejme neporusil.
Každoročne sa opakujúca zábava, ktorá na seba viaže dispečerov, policajtov atď, len drvivá väčšina nezaineresovaných nechápe, načo je to dobré. A ku víťazovi - cyklistovi - on nemusel dodržiavať dopravné predpisy /jazda po chodníku/ ? Chcel by som ho vidieť dnes v tom rannom počasí.... Apropo trať - zvoliť trolejbusu trať cez upchatú Štúrovu, kde sa od pondelka tvorili kilometrové zápchy je unikát hodný organizátora tohto podujatia. A ešte otázka pre organizátora - ako mohla preferovanú električku brzdiť pred ňou idúca nepreferovaná ? To ako bola tá preferencia riešená ?
Reakcia na: 110mat110 #7:
už len aby sa pri magistráte cestujúci dostal na zastávku na trolejbusu musel zdolať 5 semafórov na prechodoch... ?
Reakcia na: d3k0 #5:
Mne ide aj o to trasovanie. Keby bol koniec pred Jumbocentrom trolejbus by mal o 5-10 minut lepsi cas a elektricka o tych 5-10min horsi. ktory bol sposobeny pesim presunom. A samozrejme ze autobus ma viac moznosti obist kolonu ako trolejbus. Opat, keby bol bus pruh na Sturovej nie len tam kde je a je viac menej zbytocny, tak by bol omnoho efektivnejsi.
No jasné,že aj nevinná zábavka sa dá propagandisticky využiť v prospech/neprospech niečoho ?
Reakcia na: tbus #4:
To sa bavíme o trasovaní, nie o druhu dopravného prostriedku 🙂
Reakcia na: d3k0 #3:
Autobus by vedel za pomoci dispečera maximálne tak obísť kolónu na Štúrovej po koľajniciach. A ak by súťažiaci použil L17 z Popradskej, možno aj tá by bola skôr ako trolejbus.
Keď sa porovnáva neporovnateľné, potom sú aj také výsledky. Alebo hádam autobus by mal na tej trase nejaké extra lepšie výsledky?
Tych nahod je privela na to, aby nebolo cielom zosmiesnit trolejbus a zamerne ho ukazat ako najpomalsi.
Ako to bolo s trolejbusom? Pri jumbe ho odpojili a dotlacili na NMM? A rekonstrukcia sturovej je uz hotova, ak nie pride mi to ako "velmi velka nahoda" spolu so zvolenou trasou