SOR C 10.5 z prvej série
SOR C 10.5 z druhej série
SOR C 10.5 #TT-752EH z roku 2010
SOR C 10.5 v korporátnom nátere spoločnosti Arriva
SOR C 10.5 v korporátnom nátere spoločnosti Arriva (od 2018)

Úvod

Linkové vysokopodlažné autobusy SOR C 10.5 českého výrobcu SOR Libchavy boli vyrábané od roku 2000. V čase svojho vzniku vyplnili medzeru medzi autobusmi štandardnej dĺžky a kategóriou midibusov.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. SOR C 10.5 TT-731CM, TT-951CP 2005 – apríl 2006 2005 – 2006 2020 – 2021 2
2. SOR C 10.5 TT-607CT, TT-419CU august 2006 – september 2006 2006 2021 2
3. SOR C 10.5 TT-721CZ, TT-906CZ, TT-857DA marec 2007 – apríl 2007 2007 2021 3
4. SOR C 10.5 TT-194DI, TT-197DI, TT-389DN 2008 2008 2022 – 2024 3
5. SOR C 10.5 TT-932DR, TT-951DR 2009 2009 2024 2
6. SOR C 10.5 TT-205EB 2010 2010 2024 1
7. SOR C 10.5 TT-659EH, TT-752EH 2010 2010 2024 2
8. SOR C 10.5 TT-080EP, TT-710EP 2011 2011 od 2024 2
9. SOR C 10.5 TT-182GK 2016 2016 1
10. SOR C 10.5 TT-180HF 2018 2018 1
11. SOR C 10.5 TT-739CP 2006 2022 2022 1
Spolu 2005 – 2018   20

Technické parametre

Dĺžka 10780 mm
Šírka 2525 mm
Výška 2950 mm
Výška podlahy 800 mm
Rázvor 5600 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 41 + 1
Počet miest na státie 35
Celkový počet miest 76 + 1
Pohotovostná hmotnosť 7750 kg
Celková hmotnosť 15000 kg
Motor Iveco Tector F4AE 3682 F, EURO 4, kvapalinou chladený naftový preplňovaný šesťvalec (2008-2009)
Výkon motora 185 kW / 2500 rpm
Objem motora 5880 cm3
Krútiaci moment motora 850 Nm / 1250-1950 rpm
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Prevodovka ZF 6S 700 BO, 6-stupňová manuálna, plne synchronizovaná, s retardérom Telma
Riadenie RBL C 500 V, hydraulické
Nápravy predná: SOR C 004, nezávislé zavesenie kolies
zadná: Meritor RS24-147E, tuhá, hnacia
Pneumatiky 285/70 R19.5 TL (7,5 x 19,5")

Fotografie

Opis

Polosamonosnú panelovú karosériu autobusu zostavili z oceľových profilov a zvarili s rámom podvozku. Karosériu zvonku obložili polyesterovými laminátmi a špeciálnymi plechmi. Pre zvýšenie antikoróznej ochrany použili pre spodnú časť skeletu nehrdzavejúcu oceľ. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice dvojicu výklopných elektropneumaticky ovládaných dverí (predné jednokrídlové, druhé široké dvojkrídlové). V interiéri osadili pre cestujúcich nesklopné sedadlá s vysokými opierkami. Nad sedadlami umiestnili police na príručnú batožinu. Pred druhými dverami vyčlenili priestor pre detský kočík. Interiér osvetlili kombinovanými svietidlami SEC Megalux so žiarivkami a doplnkovými žiarovkami. Pod podlahou vyčlenili zvonku prístupný priestor pre väčšiu batožinu. Vetranie interiéru zabezpečili posuvnými časťami bočných okien, stropnými výklopnými vetrákmi a stropnými ventilátormi.

Katalóg vozidiel

TT-731CM TT-951CP

TT-607CT TT-419CU

TT-721CZ TT-906CZ TT-857DA

TT-194DI TT-197DI TT-389DN

TT-932DR TT-951DR

TT-205EB

TT-659EH TT-752EH

TT-080EP TT-710EP

TT-182GK

TT-180HF

TT-739CP

Legenda a štatistika

TT-080EPnevyradené vozidlo: 3 (15 %)
TT-080EPodstavené vozidlo: 1 (5 %)
TT-731CMvyradené vozidlo: 17 (85 %)
Vozidlo môže byť priradené k viacerým kategóriám súčasne, farebne zvýraznená je iba najdôležitejšia kategória.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.