Obnovenie premávky električiek do Dúbravky (od 22.2.2020)

Do Dúbravky premáva linka 4.

Od soboty 22. februára 2020 bude obnovená premávka električiek z Karlovej Vsi do Dúbravky. Linka 4 bude premávať až po konečnú zastávku Pri kríži. Trasy ostatných električkových liniek sa nemenia.

Náhradná autobusová linka X5 bude zrušená. Autobusové linky 83 a 84 budú premávať v špičkách pracovných dní v pôvodných intervaloch ako pred výlukou, počas voľných dní bude na linke 83 zachovaný zlepšený 10-minútový interval.

Cestujúci v Dúbravke budú mať k dispozícii spojenie s centrom mesta a významnými prestupnými uzlami každé 4 minúty v špičke, každých 5 minút mimo špičky a každých 7,5 minúty počas víkendov. Na linke 4 bude zároveň minimálne každý druhý spoj bezbariérový, t.j. zabezpečený nízkopodlažnými električkami.

Zastávka Záluhy (pôvodne Damborského) v Dúbravke, ktorá má byť v budúcnosti integrovaná, bude zatiaľ slúžiť len pre električky, autobusové linky budú obsluhovať doterajšie zastávky. Pre prestup na tejto zastávke bude naďalej potrebné použiť dočasný priechod pre chodcov, keďže dokončenie rekonštrukcie podchodu sa podľa najnovších informácií očakáva až koncom jari tohto roka.

Cestujúci môžu na zmodernizovaných električkových zastávkach Dolné Krčace, Horné Krčace a Záluhy využívať nové automaty na cestovné lístky, ktoré sa nachádzajú na každom nástupišti. Zastávky sú vybavené aj elektronickými tabuľami s aktuálnymi odchodmi spojov z danej zastávky a každé nástupište je po novom vybavené aj prístreškom pre cestujúcich.



Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #103:
tak pre mňa osobne to bude Park kultúry doživotne 🙂
Reakcia na: Kotlár #100:
To je v pohode, ja som včera išiel električkou ktorá veselo hlásila Park kultúry 😁
Reakcia na: ceres #99:
Samozrejme, že nedá. Ale také banality ako aktualizácia označenia zastávok by sa snáď mohli zvládnuť za ten čas čo zatiaľ mali.
Reakcia na: Kotlár #100:
GPS pozície nie sú zmenené, pričom pozícia Kútikov aj Záluh sa zmenila.
V sobotu veselo hlásilo prestup na už zaniknutú X5 a GPS poloha Kútikov smer Dúbravka je skorej ako v skutočnosti je, lebo po otvorení dverí už hlásilo Dolné Krčace.
Reakcia na: 810zssk #98:
Lebo všetko sa dá zmeniť zo dňa na deň. (A nie, neobhajujem tým neaktualizované lamely, ani chronické problémy s používaním a udržiavaním klimatizácií, ak by to náhodou nebolo jasné.)
Reakcia na: N/A #95:
Toľko k zmene v DPB.

Ja som dnes zas išiel s vozidlom kde bola vypnutá klíma a zamknuté okná. DPB je snáď jediný dopravca v regióne ktorý dokaže zabezpečiť skleníkovú teplotu vo vozidlách aj vo februári 😁

Žiaľ sa ukazuje, že na nižších pozíciách v DPB sa toho zmenilo pramálo. Zmena sa týka skôr administratívy na Olejkárskej, ale prevádzka si ďalej žije svojim životom.
Reakcia na: N/A #95:
Ten lamel?
Reakcia na: N/A #95:
A naco ? Sak od maja nepojde zase nic. 😁
Na aktualizáciu linkových lamelov na zastávkach v Karlovke sa v DPB tradične vykašľali:
Reakcia na: IBBI #93:
Môžem potvrdiť, že podľa už zrealizovaných prác budú výjazdy z integrovanej zastávky v smere do Karlovky skoro až po križovatku ( ak nie až po Križovatku ) Harmincova-Mikuláša Schneidera-Trnavského a to isté v opačnom smere až po križovatku Hanulova-Bagarova-MSchT. Predpokladám, že to budú vyhradené pruhy, čo by v smere do Karlovky mohlo byť až po križovatku a autobusy by mali parádny výjazd aj s preferenciou !
Reakcia na: S499.1023 #92:
To by bolo idealne.
Reakcia na: Jadran #83:
Neviem, ako to bude tu ale vo svete býva zvykom, že pred takýmto výjazdom z integrovanej zastávky na vozovku je pre individuálnu dopravu zníženie počtu jazdných pruhov zľava o jeden, takže autobusy vychádzajú bezkolízne.
Dnes som išiel pešo okolo obratiska Kútiky akurát v čase, keď prichádzala nejaká nová električka z Dúbravky. V úseku, kde sa práve mení typ trate (podvaly / PJD) prechádzala električka stabilnou rýchlosťou a tá zvýšená hlučnosť po prechode na PJD ma až zaskočila. To rozchodník ani nejaká úprava okolia podľa mňa nezachráni. Neskôr som išiel priamo v električke a na mobilnom telefóne som si nechal merať intenzitu okolitých zvukov - nie je to určite najpresnejšie meranie, ale ten rozdiel v hlučnosti priamo v električke je dosť výrazný keď sa zmenil typ trate - prikladám obrázok. Na záver by som k týmto postrehom chcel dodať, že po rekonštrukcii trate v Dúbravke som bol mierne sklamaný, ak išlo o to, že trať nebola "zelená", vyskytovali sa nejaké chyby na zastávkach a tak ďalej. Ale keď vidím, čo sa udialo a deje v KV, tak musím povedať, že dávnejšia rekonštrukcia trate v Dúbravke sa mi zdá byť výrazne podarenejšia ako doteraz.
Reakcia na: Solider #86:
Aby som sa upresnil, tie zvary bezstykových koľajníc sú také otrasné, že to skôr pôsobí ako jazda po schodoch.
Po dvoch dňoch prevádzky sa dá na to zvyknúť. Najviac dunivý zvuk sprevádza nové električky 29T, 30T... Výhodou zastávky Záluhy je, že po nájazde z Dúbravky na betónovú časť už spomaľujú, takže ten zvuk je krátky asi na tri doby. Opačným smerom sa rozbiehajú zo zastávky, tak to takmer nepočuť. Ak si to niekto zo zástupcov mesta číta, tak má dostatočnú analýzu a môžu nieco vymyslieť. Horšie to je v Karlovke, kde su úseky dlhšie a električky tam chodia rýchlejšie...
Reakcia na: lostrail #87:
Áno, mali by to robiť Ostraváci.
Reakcia na: Solider #86:
Predpokladam, ze este stale sa to objednava od externej firmy. Ci sa nieco zmenilo?
Reakcia na: Jojan #85:
Trať na Župnom námestí brúsili z piatka na sobotu, tiež je pre mňa záhadou, prečo sa prioritne brúsia trate, na ktorých sa jazdí pomaly, namiesto rozhrkotaných tratí na radiálach. Čo sa týka prebrúsených zvarov, tak aj tie sú v Dúbravke prebrúsené veľmi biedne, čo je počuť aj na priloženom videu.
Reakcia na: Viliam22 #84:
Nemal som to v úmysle, ale píšem znova. Na videu a ešte viac v praxi počuť tie niektoré nedostatky: duním, škrípem, dupem... a dnes som šiel medzi Obchodnou a Kapucínskou a doslova mi to udrelo do očí: koľajnice od spodných výhybiek na Obchodnej až niekde za Kapucínsku (nesledoval som až pokiaľ) - krásne čerstvo prebrúsené, ale poriadne po celej šírke a to viem, že ich tu brúsili cca pred rokom + aj naváranie oblúkov.
A na novej trati, kde by to bolo ideálne, sotva prebrúsili polovicu (ako tak) a dúbravskú trať okrem zvarov už vôbec. Možno sa v dohľadnom čase dostanú aj tam.