Spusteniu semaforov s preferenciou električiek v Karlovej Vsi bránia administratívne problémy

Na zmodernizovanej trati prišlo už k viacerým kolíziám na priecestiach s nefunkčnou svetelnou signalizáciou.

Súčasťou modernizácie Karlovesko-dúbravskej radiály je aj zabezpečenie preferencie električkovej dopravy na priecestiach formou cestnej svetelnej signalizácie. V rámci prvej etapy modernizácie pribudlo v úseku Jurigovo námestie - obratisko Kútiky päť svetelne riadených križovatiek, resp. otočiek cez električkovú trať pre autá. K termínu obnovenia električkovej premávky po obratisko Kútiky v decembri 2019 ale svetelná signalizácia spustená nebola. Hlavné mesto vtedy informovalo, že cestná svetelná signalizácia bude spustená v priebehu januára 2020.

Ani v polovici februára 2020 však nové semafory v Karlovej Vsi nefungujú. Na zatiaľ svetelne neriadených priecestiach v modernizovanom úseku prišlo podľa našich pozorovaní doteraz (vrátane 18.2.) približne k šiestim k 7 dopravným nehodám medzi električkou a motorovým vozidlom a minimálne k jednej dopravnej nehode vozidiel bez účasti električky. Každá dopravná nehoda na priecestí spôsobí prerušenie nosného dopravného systému v Karlovej Vsi a naruší pravidelnosť premávky aj na ďalších radiálach.

Na magistrát hlavného mesta sme sa preto obrátili s otázkou, kedy príde k spusteniu cestnej svetelnej signalizácie v Karlovej Vsi. "Všetko k zapojeniu signalizácie je hotové. Narazili sme však na rozdielnosti v dokumentácii, ktorá sa k projektu podpisovala v roku 2017 (konkrétne rozdiel medzi projektovou dokumentáciou a zmluvou so Západoslovenskou distribučnou). Potrebujeme to administratívne doriešiť. Bez toho nevieme so Západoslovenskou distribučnou dotiahnuť spustenie elektriny," informoval nás hovorca hlavného mesta Peter Bubla.

Rovnako otázne ako spustenie semaforov zostáva aj doriešenie priechodov pre chodcov na zmodernizovanej trati. Okrem nefunkčnej signalizácie upozorňujúcej na prichádzajúcu električku na priechodoch Jurigovo nám. a Tilgnerova, cestujúcim naďalej znepríjemňujú prechádzanie cez električkovú trať mobilné ploty rozostavané na priechodoch. Mesto informovalo, že ploty na priechodoch sa budú prehodnocovať v januári, k žiadnej zmene však neprišlo. Na viacerých priechodoch chodcom tiež prechádzanie cez vozovku sťažuje dočasné dopravné značenie, ktoré bráni výhľadu na prichádzajúce vozidlá.

"Trvalé dopravné značenie sa bude vykonávať jednak v závislosti od počasia, ale aj od postupnosti jednotlivých naplánovaných krokov. Napríklad na Segnerovej sa bude rozširovať vozovka, čiže trvalé dopravné značenie tam bude zrealizované následne," uviedol hovorca mesta. K plotom na priechodoch sa magistrát nevyjadril.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MatejBA #47:
Namet na sci-fi, Opravny podnik setri na udrzbe zastavok. 😁
Reakcia na: kecho #46:
Toto je tak absurdny priklad, ze by som az uveril, ze aj to zohralo svoju rolu 😂
Reakcia na: MatejBA #42:
Aby usetrili peniaze za starostlivost o 2 pristresky v KV 🙂
Reakcia na: Minko #43:
Uvidime o 3 tyzdne, kolko ludi bude vystupovat v centre, ked pojde 4 cez kopec SNP 🙂
Reakcia na: MatejBA #41:
Vsetko by sa dalo, aj otocka cez Vazku, zavisi od poctu funkcnych vozov a vodicov 🙂
Len ci by potom nefrflali, ze na Blumentali je vela vozidiel MHD 🙂
Reakcia na: kecho #39:
takých extrémov by sa našlo viac sfleku ma napadá napríklad aj Púchovská-Komisárky.
proste tým som chcel vyjadriť, že tie zástavky nie sú až tak ďaleko od seba aby nutne potrebovali mať spojenie medzi sebou.

myslím si, že terajší stav je solídny. Nevravím, že ideálny ale akceptovateľný. Nemôže ísť všetko len jedným bodom, a časť mesta sa vynechá. Len kvôli tomu, že čo ak tým smerom pôjde mamička s kočíkom alebo invalid. Práve preto aj tak nutne niekto nemôže ísť pešo môže to vyriešiť prestupom na Poštovej. Ak niekto ide od nábrežia či z Karlovky, môže zasa využiť linku č. 4 ktorá mu ide spodnou časťou centra.
Reakcia na: kecho #39:
Tak preco sa potom rusilo Jurigovo nam.? Preco niekde ludia musia prejst 600m k zastavke elektriciek a inde nie? 🙂
Reakcia na: kecho #38:
Potom by si ale zas nemal spojenie Kapucinska - Postova 😂 #ToMiNevychadza
Reakcia na: kecho #39:
Jungmanova uz nebude 😃 . A to ked urobia,tak to bude zase staznosti 😃
Reakcia na: Minko #37:
Dal si dost zly argument. Potom zrusme kazdu druhu el zastavku, ved je v dostupnosti 600 metrov od dalsej? A uz toboz nezivme extremy typu Astronomicka-Chlumeckeho ci Jungmannova-Farskeho. 🙂
Reakcia na: Minko #34:
Da sa to pokryt aj pri sucasnych tratiach, ale to by podaktori neprezili mantru “karlovkamusimatpriamyspojnaobchodnu” 🙂
Reakcia na: martinah #35:
zastávky Kapucínska a Námestie SNP sú vzdialené cca 600 metrov, čo je bežná pešia dostupnosť zastávok nielen v centre. btw. 600 metrov to by malo byť cca 7 minút.
Kto sa nutne potrebuje dostať električkou z Kapucínskej na Námestie SNP a 7 minút pešej chôdze je naňho veľa, ešte stále môže ísť na Poštovú a tam len prestúpiť na 1.
Reakcia na: 3pa3ck3 #26:
Ja by som povedal, že takéto spojenie minimálne v čase od 6 do 19 pracovných dní by malo byť. Nedá sa povedať, že by do 202 a 212 na zastávkach úplne mimo pôvodných trás nikto nenastupoval, práve naopak. Možno po výluke Nivy, keď sa uvoľnia 30 TrDG, by nebolo zlé pouvažovať nad tým, že by sa 208 (resp. 46) predĺžila z Prievozskej na Hraničnú k Nuppu, aj keď tam by bola problémom neexistujúca sociálka (v prípade vedenia cez Trenčiansku ul. by sa dal využiť striedač na Ružovej doline).
cez to vsetko sa to ale da vyargumentovat vecne, tak ako ste teraz spravili, i to je pointa prispevkov

to ani nie je realne, aby bolo vsetko pokryte mhd, ale tiez sa neda vsetko odargumentovat, ze to je len 10 minut chodze, su tu aj marginalne skupiny
otazka, daju sa v centre spravit lepsie prestupy ako teraz? bude sa niekedy realizovat manderlak?
Reakcia na: martinah #32:
lenže z argumentov tvojej logiky vyplýva, že je potrebné aby sa jazdilo zovšadiaľ všade a aby všetko malo spojené zastávky (električka/trolejbus/autobus) aby sa nedajbože niekto nemusel presúvať pešo lebo čo keď mamička s kočíkom, lebo čo keď invalid o barlách a podobne. Lenže takto verejná doprava nemôže existovať. To, že mesto má obrovský investičný deficit nielen vo verejnej doprave ale aj vo verejných priestranstvách vie snáď každý, ale nahrádzať tento investičný deficit premávkou VHD odvšadiaľ všade nie je riešenie.
Reakcia na: martinah #32:
Nosný systém nie je na to, aby riešil prioritne spojenie dvoch miest v úplnom centre mesta, ale aby čo najrýchlejšie prepravil ľudí z okrajových častí do centra alebo do ďalších okrajových častí.

Na takéto presuny invalidov, mamičiek atď sú rôzne minibusové linky, ako má Viedeň atď., ktorých prevádzka je neporovnateľne lacnejšia ako prevádzka nosného systému.
Reakcia na: S499.1023 #31:
tak posledny raz, lebo zjavne nedokazes rozhybat sive bunky

keby 810zssk argumentoval ako MatejBA, je to vecne a relevantne

ak niekto argumentuje stylom "ved je to len 10 minut chodze", tak zabuda, ze z roznych dovodov to moze byt problem

ak sa vam nedajboze prihodi uraz, po ktorom prestanete chodit a ucite sa nanovo, a barle su vasim najlepsim kamosom, pochopite, ze chodza nie je vobec, ale vobec samozrejma vec a zacnete si vsimat nuansy ako vsetky vymole, jamy a vobec vsetky mozne povrchy, ako blizko/daleko zastavi bus od obrubnika, kazdy jeden schod, vysku kazdeho jedneho schodu, pritomnost zabradlia, dlzku priechodu, atd., garantujem vam, ze 10 minut chodze nedate, a mame tu ludi, ktori musia prekonavat prekazky, o ktorych sa nam zdravym ani nesniva

ps. diskusie s tebou nesledujem, skor cloveku vyskoci tvoj styl "argumentacie" vsade, kam pises pod svojim nickom a zrovna cita temu
Reakcia na: martinah #28:
Prekrúcanie vysloveného, argumentácia ad hominem (aké iné diskusie než iMHD so mnou sleduješ, mimochodom?) a zámena hulvátstva s pomenovaním pravdy.
Reakcia na: 3pa3ck3 #26:
OK, ale pokrýva to aj iné spojenia, napr. od Prievozskej na Americké nám., Ružová dolina - centrum (ako tu bolo napísané), atď.
Nehovorím, že je to super dôležitá linka, ale má svoje opodstatnenie.
Reakcia na: 3pa3ck3 #26:
Skôr si myslím, že by sa dosť skomplikovalo spojenie z Mliekarenskej a Ružovej doliny na Prievozskú a ďalej do centra.